משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח

איך להיות מאפרת מצליחה

שלב אחד בדרך למימוש החלום שלך להיות מפארת מצליחה מתחיל בסיום לימודי קורס איפור מקצועי. הנה את נמצאת – אחרי כחצי שנה של לימודים, את מחזיקה נרגשת את תעודת הסיום שלך מצויידת בכל הידע המקצועי שרכשת ומוכנה לעשות את צעדייך הראשונים בשוק העבודה. עכשיו רק נותר לברר – מה עושים מכאן על מנת להפוך את חלומך למקצוע ולהיות מאפרת מצליחה?

מאפרת מתחילה

להצליח בעולם האיפור – מאיפה מתחילים?

כמו בכל מקצוע נרכש, הדרך מיום סיום הלימודים ועד להשגת היעד בו את מתחילה להתפרנס מהמקצוע, דורשת הרבה, נחישות, סבלנות, פיתוח אכויות מקצועיות וכמובן – הרבה עבודה קשה. מיכל אופיר, מאפרת כ-20 שנה ומנהלת הדרכה ברשת רוית אסף, ליוותה ומלווה מאות מאפרות חדשות בתחילת דרכן, עוד מתקופת הסטאז’ שלהן בקבוצת ההפקות של בית הספר ומציינת מספר כללי ברזל שעליהם חייבים לשמור כדי להצליח בעולם האיפור התחרותי.

 

עבודה כמאפרת – איזה תחום לבחור?

לפני שאת מתחילה את דרכך המקצועית את צריכה לדעת באיזה תחום את רוצה להתמקצע בתוך עולם האיפור. מה הכי מושך אותך מבחינת היצירתיות וההנאה? אפשרויות הפרנסה כמאפרת הן מגוונות ומתחלקות למספר ערוצים עיקריים:

עבודה כמאפרת שכירה

אפשרות אחת פופולארית היא לעבוד כיועצת יופי ברשתות איפור וברשתות פארם (לדוגמא: אפריל, סופר-פארם, Be, M·A·C, Smashbox, Bobbi Brown). במשרות אלה יש צורך ביכולת במכירות, בנוסף לכישורי האיפור. כמובן שניסיון מוקדם במכירות יהווה יתרון במשרות אלה. עבודה זו מתאימה בעיקר כשאת בתחילת הדרך. היא מאפשרת לך ביטחון כלכלי, צבירת ניסיון ועבודה במסגרת מסודרת. השכר לשעת עבודה התחלתי נע בסביבות ה- 30 ₪ לא כולל אחוזים מהמכירות ועמידה ביעדים. יתרון נוסף – ברוב הרשתות את יכולה לארגן לך את סידור העבודה ולאפר לקוחות פרטיים במקביל.

 

כלים של מאפרת מקצועית

הכלים של המקצוע

 

מאפרת בתוכניות טלוויזיה וסדרות

אופציה שקוסמת לרבות היא עבודה בהפקות מצולמות עבור המסך הקטן או הגדול. לרוב העבודה בחברות שמפיקות תכנים לטלוויזיה ולקולנוע היא במתכונת של מאפרת פרילנסרית (עצמאית המוציאה קבלה או חשבונית) היתרון בעבודה קבועה עם חברות הפקה גדולות הוא שיש להם הרבה מאוד פרויקטים בהם ניתן להשתלב כגון פרסומות לטלוויזיה, עבודה בתכניות טלוויזיה כמו תוכניות בוקר, תכניות אירוח, תוכניות ראליטי וחדשות.

מאפרת מתחילה טלויזיה וקולנוע

איפור לטלוויזיה ולקולנוע

במידה והתברגת בתוכנית קבועה כמו אחת התוכניות ובחברות החדשות (כאן 11, ערוץ 12, ערוץ 13) זו יכולה להיות ממש כמו עבודה קבועה, אך לרוב העבודה היא במתכונת של פרויקט, ואורך פרויקט ממוצע הוא בין 4 ל- 6 חודשים.

כמה לוקחת מאפרת מתחילה?

שכר עבודה של מאפרת מתחילה בהפקות מחושב לפי שכר של יום צילום ומתחיל מתקציב של 400 ₪-1600 ₪ בממוצע. תלוי בהפקה ובניסיון של המאפרת. חשוב לציין שמדובר בעבודה מאוד אינטנסיבית – לפעמים ימי צילום של 12 שעות ויותר, ועבודה בכל שעות היממה.

איך מגיעים לאיפור בהפקות טלויזיה?

כדי להתחיל לעבוד בהפקות, צריך לצבור ניסיון וקשרים עם מפיקים, צלמים, שחקנים, ובעיקר עם מאפרים ראשיים שכבר עובדים וזקוקים לעוזרי מאפר. ברשת רוית אסף ישנה קבוצת הפקות גדולה, אשר שולחת את התלמידים עוד בתקופת הלימודים להפקות טלוויזיה שונות, ותכניות ראליטי לעיתים בקרדיט בלבד, אך ורק כדי שיוכלו לצבור ניסיון בשטח, ליצור קשרים עם האנשים הרלוונטיים, ולצבור חומר לתיק העבודות.

איפור בהפקות

צוות רוית אסף בהפקת האירוויזיון 2019 (בתמונה: ג’ניפר אוחיון ואיתי שי בוגרי הרשת)

בתכניות טלוויזיה ובסדרות נדרשת לא פעם גם עבודה של איפור אפקטים כמו בתכנית “ארץ נהדרת” למשל, או בפרסומות שונות, ולכן למאפר שיש לו הכשרה של קורס איפור אומנותי יש יתרון על פני מאפר שיש לו ידע וניסיון רק באיפור ביוטי.

 

מאפרים בפסטיבלים, מחזות זמר, באופרה ובתיאטרון

מאפרת מתחילה בתיאטרון

איפור תיאטרון – מתאים לבוגרות קורס איפור אמנותי

עולם התיאטרון מעסיק בעיקר מאפרים עם הכשרה של איפור ביוטי וגם איפור אומנותי. העבודה באירועים גדולים כמו הפסטיגל למשל, היא מול חברות ההפקה ואילו בתאטרון העבודה היא מול התאטרון עצמו שמפיק את ההצגות (תיאטרון הבימה, גשר, תיאטרון חיפה וכו’).

כמה לוקחת מאפרת מתחילה?

גם כאן השכר ההתחלתי למאפרת מתחילה נע בין 200-400 ₪ להצגה ומטפס למעלה ככל שצוברים יותר ניסיון.

מאפרת בהפקות אופנה, תצוגות אופנה וכתבות מערכתיות

מאפרים מתחילים בתצוגות אופנה

איפור אופנה, מתוך תצוגת אופנה WEWOMEN שאליו יצאו תלמידים במסגרת קבוצת ההפקות
צילום: גל אורן

כאן מדובר על התמחות באיפור ביוטי, ועבודה עם מפיקים של תצוגות אופנה, מפיקים של מגזינים, מאפרים וותיקים שעובדים בתחום, סטייליסטים, צלמים וכן דוגמניות וכוכבות רשת.

הדרך להגיע לאותם מקומות מתחילה, כמו תמיד, מלמטה. רוב המגזינים וחברות ההפקה בתחום הזה עובדים במתכונת של “עבודות בקרדיט” – עבודות ללא שכר כספי, מתוך ידיעה שזה שווה לשני הצדדים – הם מקבלים מאפרת ואת מקבלת ניסיון מעשי, חשיפה לאנשים רלוונטיים בתחום ועבודות האיפור שלך מקבלת פרסום וחשיפה.

זוהי דרך מצוינת לצבור ניסיון, לייצר תוכן אותו תוכלי לפרסם ברשתות החברתיות וכן קשרים. בהמשך הדרך ככל שאת מאפרת עם ניסיון גדול יותר, את יכולה להתחיל לדרוש גם תשלום עבור האיפור.

רשת בתי הספר לאיפור רוית אסף הקים במיוחד בשביל זה, קבוצת הפקות גדולה ופעילה מאוד, שעובדת עם מגוון רחב מפיקים וצלמים מובילים בתעשיית היופי הפונים אל בית הספר כדי שיפנה אליהם את התלמידים והבוגרים המצטיינים שלו.

עבודה כמאפרת בשוק הפרטי בתחום החתונות והאירועים

מאפרת מתחילה עצמאית

איפור כלות ואיפור לאירועים, איפור: דידי פז, מורה לאיפור מקצועי ברשת רוית אסף

שוק החתונות והאירועים הנוצץ קורץ למאפרים רבים. רבות נהנות מהסיפוק של להיות שם עבור מישהי ביומה המיוחד ולדאוג שיהיה בלתי נשכח. בנוסף, מדובר על שוק שמגלגל לא מעט כסף, אך גם כזה שיש בו תחרות מאוד גדולה.

צורה אחת שבה ניתן לעבוד בתת התחום הפופולארי הזה הוא במסגרת של מספרות או סלוני כלות ששם את יכולה לעבוד כמאפרת שכירה. עם תשלום נמוך יחסית ביחס לעבודה פרטית, אבל את מרוויחה ביטחון תעסוקתי ללא צורך להשקיע בשיווק ובפרסום.

אם את מחליטה לעבוד כמאפרת עצמאית בתחום הזה, את חייבת לפתוח תיק של עוסק פטור או עוסק מורשה ולהתנהל כעצמאית וכעסק קטן. וכמו בכל עסק על מנת להצליח תצטרכי להתעסק גם בעולמות המיתוג, השיווק והמכירה (עם דגש על פרסום בדיגיטל וברשתות החברתיות). כדי ליצור לעצמך יתרון משמעותי, מומלץ מאוד לרכוש מקצועות תומכים כמו עיצוב תסרוקות, איפור בטכנולוגיית אייר ברש, הלחמת ריסים ועיצוב גבות כדי שתוכלי לספק ללקוחה סל שירותים גדול יותר.

עבודה כמורה לאיפור

עבודה כמורה לאיפור

לימודי איפור מקצועי – המאסטרית מדגימה

מסלול נוסף בו בוחרים מאפרים רבים הינו מסלול של הוראה והדרכה, אותו אפשר להתחיל רק לאחר שצברת ניסיון של שנתיים מיום סיום הלימודים כמאפרת עובדת. להיות מורה לאיפור דורש, מעבר לכישרון האיפור, גם כריזמה, יכולת עמידה מול קהל, יכולת ורבלית טובה ועברית רהוטה.

השכר למורה מתחיל/מתרגל נע בין 40 ₪ לשעת הוראה אקדמאית וככל שהוותק והניסיון עולים הוא יכול להגיע גם לסכום של 100 ₪ בממוצע ואף יותר, תלוי במוסד הלימודים.

קדימה – אל החלום

בניית קריירה היא מרתון – לא ספרינט. השלב הראשון הוא קורס מקצועי ומשם העבודה האמיתית מתחילה. סיכוייך להצליח גוברים ככל שאת תהיי יותר ממוקדת בתחום שאליו את רוצה להתברג, וכמובן – ככל שתצברי ניסיון מעשי וקשרים. ברשת “רוית אסף” אנחנו מתעקשים להכשיר מאפרות עובדות. אנחנו שמים דגש בלימודים על שיווק עצמי ופתיחה עסק, מסייעים גם בשיבוץ בהפקות שונות, עוד במהלך הלימודים, וגם בשירותי השמה וליווי בצעדים הראשונים בשוק העבודה.

פוסטים נוספים:

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים