משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח

איך להתאפר כמו דראג קווין? מדריך מצולם בשלבים

איפור דראג במספר שלבים

הכנו לכם מדריך קצר לכבוד חודש הגאווה, ובכלל- איפור דראג זה הרבה מעבר לעוד לוק איפור, זה שינוי, משחק צבעים, הכרה טובה של פניך והזדהות עם דמות חדשה.  אין ספק שמדובר באומנות, שחרור ויצירה.

מעבר לזה שטוטאל לוק דראג זה הדבר הכי מדהים שיש, מדובר על תלבושות, פאות, עמידה, ריקוד, משחק וליפסינק. ומתוך כל זה, איפור דראג הוא אולי החלק הכי כיפי שיש. לא סתם כל הזמן שואלים  “אז איך עושים איפור דראג?”. זו באמת ההזדמנות הכי מהממת להשתחרר, להתפרע עם צבעים ונצנצים ולתת ביטוי לעצמנו בדרך הכי חופשית שאפשר.

לפני הכל: חשוב ללמוד ולהתאמן, דווקא כשרוצים להתפרע עם האיפור

אף על פי שאיפור דראג, ודראג בכלל, הוא הזדמנות נפלאה לזרוק את כל החוקים והכללים לפח, וגם אם אין כללים וחוקים ליצירתיות ולאמנותיות – עדיין רצוי להכיר את התיאוריה של התחום. כמו שיסודות חזקים מבטיחים יכולת לבנות מגדל גבוה, הבסיס הטכני מבטיח שגם אתםן תוכלו להתאפר איפור דראג מוצלח מבלי ללכת לאיבוד. חובה לזכור: אין תחליף לאימונים, ואם בחיים שלך לא אחזת במברשת איפור – כדאי להתנסות שוב ושוב, כדי להשתפר בצד הטכני, בשליטה על האיפור. זה נכון, אפשר ללמוד את כל זה באופן עצמאי – ככה היו עושים דראג פעם, וככה עדיין עושים את זה בהרבה מקומות בעולם. אבל בדרך כלל הלימוד הזה נמשך זמן רב, לוקח הרבה זמן לפענח את הרצונות והצרכים שלך ולסנן מתוך כל המידע את מה שרלוונטי לך – ורק אז מתחילים לחלום. אז כמו הרבה דברים אחרים בחיים – עדיף ללמוד את זה מהמומחים ומהמומחיות.

בסיס: שינוי מבנה הפנים

הצעד הראשון של איפור דראג הוא להבין איך לשנות את מבנה הפנים.

  1. גילוח – אפשר ואף רצוי להתחיל בגילוח טוב של הפנים, גם אם תרצו להדביק שפמים או זקנים, אלא אם יש לכם זקן עבות שישמש אתכם (גם לאיפור הזקן נגיע).
  2. הסתרת הגבות – כפי שניתן לראות בתמונות, מתבצעת בעזרת סוגים שונים של דבקים מיוחדים לאיפור, ולעיתים גם חומרים פלסטיים לאיפור, בהתאם לסוג העור, עובי הגבה ושיערות הגבה ובהתאם למידת ההזעה. חשוב לקחת בחשבון שיקולים כמו אלרגיה ללטקס בבחירת הדבק. יש מי שמגלחים ומגלחות את הגבות, כדי לדלג על השלב הזה – אבל זו ממש לא חובה. מעל הגבה המודבקת נסתיר את השיערות באמצעות שילוב של קונסילר ומייקאפ עבה.
צילום מסך מתוך סרטון "דראג זאת אומנות" של אביב חנוך – בוגר קורס איפור ושיער מקצועי
צילום מסך מתוך סרטון “דראג זאת אומנות” של אביב חנוך – בוגר קורס איפור ושיער מקצועי

 

הדבקת הגבות וכיסוי הגבות - צילום מסך מתוך סרטון "דראג זאת אומנות" של אביב חנוך – בוגר קורס איפור ושיער מקצועי
הדבקת הגבות וכיסוי הגבות – צילום מסך מתוך סרטון “דראג זאת אומנות” של אביב חנוך – בוגר קורס איפור ושיער מקצועי
  1. כיסוי של כל השאר – במידת הצורך נשתמש בקונסילר מתקן צבעים להסתרת צל זקן או כהויות מתחת לעיניים, אדמומיות ועוד, ואז נעבור לכיסוי כל הפנים במייקאפ עבה – בתמונה. בעבר היו משתמשים רק במייקאפ מוצק, אבל בימינו יש גם מוצרי מייקאפ נוזלי שמספקים כיסוי מושלם.
  2. קונטור, או סיתות מחדש של תווי הפנים – בעזרת מייקאפ כהה, מייקאפ בהיר, ומייקאפ בגוון המדויק נבנה מחדש את מבנה הפנים. מאוחר יותר נחזור על התהליך עם אבקות. כפי שניתן לראות בתמונות – ניתן ליצור אשליה של מבנה אף שונה, של עיניים גדולות יותר, של לסת מרובעת יותר או מרובעת פחות, לשנות את המראה של מיקום עצמות הלחיים, לשנות את צורת המצח, ליצור גרוגרת או לטשטש אותה וכן הלאה. המפתח הוא בהחלט הסטריאוטיפ: מה שמרובע ורחב אצל גברים בדרך כלל יהיה עגול וצר אצל נשים, ולהיפך. מכיוון שאנחנו בשאיפה להופיע על במה – ננסה אצל כולםן ליצור אשליה של עיניים גדולות יותר, לטובת ההבעה הבימתית.
  3. קיבוע – את כל מה שעשינו נקבע עם פודרה. יש מי שיעדיפו פודרה אחת בצבע אחד לכל הפנים, ויש מי שיעדיפו פודרות בגוונים שונים. חשוב להיזהר לא לנשום יותר מדי מהפודרה ולנסות שהיא לא תיכנס לכםן לעיניים.
שינוי מראה עצמות הלחיים - צילום מסך מתוך סרטון "דראג זאת אומנות" של אביב חנוך – בוגר קורס איפור ושיער מקצועי
שינוי מראה עצמות הלחיים – צילום מסך מתוך סרטון “דראג זאת אומנות” של אביב חנוך – בוגר קורס איפור ושיער מקצועי
  1. הגבות החדשות – נצייר מחדש את הגבות, הפעם – בהתאם לדמות שנרצה. הגבול הוא הדימיון – בין אם הדימיון לדמות מסויימת ובין אם הדימיון המתפרע שלכםן.
ציור הגבות מחדש - צילום מסך מתוך סרטון "דראג זאת אומנות" של אביב חנוך – בוגר קורס איפור ושיער מקצועי
ציור הגבות מחדש – צילום מסך מתוך סרטון “דראג זאת אומנות” של אביב חנוך – בוגר קורס איפור ושיער מקצועי

זה הזמן לצבוע ולנצנץ: העיניים והלחיים, ואז השפתיים

לפי הטעם האישי, לפי האופנות ולפי הדמות שתבחרו – זה הזמן להשתולל, או לעבוד בדיוק מתמטי. לחלקנו יש סדר עבודה מעט שונה, אבל העיקרון הכללי זהה – עבודה מכהה ומט בחלק החיצוני של העין, לבהיר ומנצנץ בחלק הפנימי.

שימוש בצלליות כהות - צילום מסך מתוך סרטון "דראג זאת אומנות" של אביב חנוך – בוגר קורס איפור ושיער מקצועי
שימוש בצלליות כהות – צילום מסך מתוך סרטון “דראג זאת אומנות” של אביב חנוך – בוגר קורס איפור ושיער מקצועי
  1. צללית כהה לבניית הצורה החדשה של העפעף – בתמונה ניתן לראות שיצרנו אשליה של עין גדולה יותר וחתולית יותר.
  2. צללית בהירה על העפעף ועל עצם הגבה – הצללית הבהירה מדגישה אף יותר את האשליה שבנינו, יש מי שיבחרו להשתמש בצללית מבריקה, או בצללית מנצנצת.
  3. צללית צבעונית, או בגוון אמצעי – בין הצללית הכהה לצללית הבהירה “נתווך” באמצעות צללית בגוון אמצעי (לא כהה ולא בהיר) או בצללית צבעונית. תבחרו מה שתרצו – בז’, כתום, סגול, כחול, סגול – הכל הולך.
  4. נצנצים – יש מי שיבחרו להוסיף נצנצים בחלק מהנקודות של העפעף, כדי שייראו את האיפור מקילומטרים. מה שחשוב הוא לזכור שהנצנצים מתפזרים בכל החדר ונכנסים לכל חור.
  5. תיחום כהה (רצוי שחור) – את כל התהליך של בניית הצורה החדשה של העין נסיים בתיחום כהה באמצעות אייליינר – רצוי שחור. לבחירתכםן: עיפרון, עיפרון ג’ל, ליינר נוזלי, ליינר ג’ל או צללית כהה מאוד עם מכחול דק מאוד.
  6. צביעת הריסים – תכירו, מסקרה היא החברה הכי טובה החדשה שלכם, אנחנו ממליצות על מסקרה שחורה, עמידה במים, שנותנת צבע עשיר וחזק ומחזיקה הרבה זמן. פחות קריטי לנו עניינים של אורך ונפח, כי תיכף נדביק ריסים.
  7. סומק, הבהרה ונצנוץ – יש מי שיבחרו בגוון ורוד-אפרסקי עדין ויש מי שיבחרו בגוון אדום זועק או ירוק חייזרי. הסומק משלים את הצורה של הפנים שלנו, “מתווך” בין הגוונים השונים של הקונטור, ומחזיר את החיים לעור הפנים. נבהיר את הנקודות שנרצה שילכדו את האור באמצעות היילייטר, או אפילו נצנצים.
  8. שפתיים – לבחירתכםן, בעזרת עפרונות איפור לשפתיים, אפשר להגדיל את השפתיים, להקטין אותן, לשנות את צורתן וליצור אשליה של צורת שפתיים של דמות מסויימת. כל צבע יכול לבוא בחשבון, לבחירתכםן. אחרי שיצרנו תיחום של השפתיים עם העיפרון, ניתן למלא את הצורה באותו העיפרון. לאחר מכן נשתמש באודם בגוון שנבחר, או בשילוב של כמה גוונים, וניתן לבחור אודם מבריק או מט. ככל שהוא מט יותר, הסיכויים גבוהים יותר שהוא יהיה עמיד. לסיום – ניתן למשוח גלוס או להדביק נצנצים – לבחירתכםן.
  9. קיבוע – שוב נקבע הכל, הפעם עם ספריי מקבע מיוחד. אם נגמר הספריי המקבע, אפשר להשתמש גם בספריי לשיער, אבל זה מאוד לא בריא לעור הפנים ועוד יותר לא בריא לנשום את זה.
הוספת צבע לשפתיים - צילום מסך מתוך סרטון "דראג זאת אומנות" של אביב חנוך – בוגר קורס איפור ושיער מקצועי
הוספת צבע לשפתיים – צילום מסך מתוך סרטון “דראג זאת אומנות” של אביב חנוך – בוגר קורס איפור ושיער מקצועי

הדבקות: ריסים, זקנים, קישוטים, צביעת זקן

בהתאם לדמות, ניתן להדביק ריסים בגדלים שונים, זקנים בסגנונות שונים וקישוטים כמו אבני חן או קעקועי מים:

  • ריסים – בעזרת דבק ריסים נניח על הקו התוחם ובדיוק מעל קו הריסים הטבעיים שלנו את הריסים החדשים, בכל גודל, צורה או צבע שנבחר. מומלץ להמתין דקה או שתיים שדבק הריסים יתחיל להתייבש על הריס לפני שנדביק אותו. אחרי שהדבק התייבש סופית על העין נטשטש באמצעות אייליינר את קו ההדבקה. אם הריסים שבחרתםן הם שחורים, כדאי בשלב הזה שוב להשתמש במסקרה, בזהירות רבה, כדי “לאחד” את הריסים הטבעיים עם הריסים המודבקים.
  • זקנים, שפמים וגבות – בעזרת דבק מיוחד לאיפור, לרוב אותו הדבק שבאמצעותו הדבקנו את הגבות והסתרנו אותן, נדביק כל סוג של שפם, זקן או גבה שנרצה. יש מי שיעדיפו להדביק שיערות קצוצות למראה של זיפים, ויש מי שיעדיפו להדביק רצועות שיער מוכנות מראש, עם צורה מוכנה.
  • קישוטים – באמצעות אותו דבק שהדבקנו את הזקנים, ניתן להדביק אבני חן מסביב לעין, או על הלחיים, ואפשר גם להדביק קישוטים מפתיעים כגון אפונים, או פופקורן, או שברי מראות וחרסינות. שוב, הדמיון הוא הגבול בהתאם ליכולת של הדבק לשאת את המשקל של הקישוט.
  • צביעת זקן – דיברנו בהתחלה על זקנים עבותים שתעדיפו שלא לגלח כדי שישמשו אתכם לדראג. בעזרת שילוב של ג’ל לשיער, צלליות ופיגמנטים של איפור ניתן ליצור משחה שאפשר לעסות לתוך הזקן ולשנות את צבעו. אפשר לשלב במשחה הזו נצנצים, עלי כותרת של פרחים ועוד. מומלץ אחרי שהמשחה התייבשה לרסס ספריי מקבע או ספריי לשיער על הזקן, ולעצב אותו לפי הצורה שתרצו. שימו לב שאם שמתםן נצנצים בתוך הזקן – הם ינשרו לאורך כל הערב.

ממליצים לכםן להגיע, ללמוד, להתפתח ולהעיז

אצלנו ברשת בתי הספר רוית אסף ישנם שיעורים  לדראג, אנחנו מלמדות ומלמדים איפור דראג בגישה שמצד אחד – זה הרגע הכי להגזים ולהיסחף עם הדמיון ומצד שני – הכי להיות עצמנו וזו המומחיות של המורות והמורים שלנו.

מצד אחד – המקצועיות חסרת הפשרות של בתי הספר למקצועות היופי של רוית אסף, ומצד שני – יכולת הגשמת החלומות של One Night Only. הפקות הדראג הטובות בישראל.

אז זו ההזדמנות לחלום – ולהגשים את החלומות.

כל הזכויות שמורות ליצירת התוכן: גיל נוה, אלעד שורתי

התוצאה - צילום מסך מתוך סרטון "דראג זאת אומנות" של אביב חנוך – בוגר קורס איפור ושיער מקצועי
התוצאה – צילום מסך מתוך סרטון “דראג זאת אומנות” של אביב חנוך – בוגר קורס איפור ושיער מקצועי

פוסטים נוספים:

טרנדים באיפור כלות ל-2024

איפור כלות הוא אחד התחומים החמים ביותר בעולם היופי והאסתטיקה בכל שנה ושנה, ואין ספק שחובבי הטרנדים והז’אנר בכלל, מחכים בכל עונה כדי לראות אילו סגנונות ייחודיים יאפיינו את עונת החתונות הקרובה. הנה כמה מגמות איפור כלה ששווה להכיר לקראת 2024, פלוס כמה טרנדים נוספים שעשויים בהחלט להשפיע על עולם איפור הכלות

read moreקרא עוד

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים