משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח

איפור לכהות עור

 

איפור לעור כהה הוא אחד מהנושאים החשובים ביותר בקורס האיפור המקצועי. חשוב לציין ,כי ההגדרה לכהות עור מתייחסת ליוצאי מדינות אפריקה והודו בלבד וכוללת טווח רחב של גווני עור כהה ותת גוון.

איפור עור שחום

איפור לנשים כהות עור – דידי פז, מורה בכירה לאיפור ברשת רוית אסף מספרת:

שוקולד נס קפה כרמל ריבת חלב ודבש!!! טעים מתוק מרגש! אלה המחשבות שעוברות לי בראש כשאני מאפרת אישה בעלת עור שחום. אני מרוגשת ! הגוון הזהוב של העור השחום תמיד ניראה חלק זוהר ומקפיץ את כל צבעי האיפור הזוהרים שעל נשים בעלות עור בהיר לא הייתי מעיזה לשים עליהן. כן! הסוד הוא בצבע! ככל שגוון העור שחום וכהה יותר כייף לאפר בגוונים עזים וצבעוניים יותר. אך יש מס כללים שיש לשים לב אליהן:

א. לערבב גווני מייקאפ שמראש דומים והכי קרובים לגוון העור המקורי ולא לצפות שגוון בהיר מאד וגוון כהה יעשו את העבודה.

ב. בארץ רוב כהות העור תת הגוון שלהם זהוב צהבהב ויש להקפיד לדייק בבחירת גוון המייקאפ שיהיה בדיוק מאותה קבוצה של צהובים .

ג. לרוב ניתקל בריבוי פיגמנטציה אפרפרה -עלינו לנטרל עוד לפני מריחת המייקאפ בעזרת קורקטור כתום.

ד. ככל שגוון העור כהה יותר נדגיש יותר טת ההארות בפנים ופחות נתאמץ בהצללות . זה יתן את תלת המימד שאנו רוצים בפנים

ה לבעלות שפתיים בשרניות ועור כהה לא לשים אודם מהיר מגוון העור. זכרו הניוד של בהירות עור אינו ניוד של כהות עור . אז מדברים על חום בינוני בורדו חום שוקולד שזיף ענב שחור !

ו. שימר! מדהים מהמם הורס! אבל בגוון שמתאים לכהות עור . גווני זהב נחושת ברונזה ואפרסק

בהצלחה!!

מאפרת כהות עור

 

איפור מקצועי לכהת עור

 

 

איפור לכהות עור
הפקת בית הספר לאיפור רוית אסף איפור:בן רביבו

הגורמים לעור כהה

בקשנו מאוולין ליבוביץ” מאפרת ומורה בכירה בקורס איפור מקצועי, להסביר לנו קצת יותר על הנושא.

תתי הגוון מתחלקים לקבוצה של עור כהה עם גוון אפרפר, אדמדם וצהבהב. גם עוצמת הכהות משתנה ונעה מעור כהה לעור כהה מאוד כמעט שחור.

תאי המלנין יוצרים את הפיגמנט שלנו בעור, ומגנים על האיברים הפנימיים מקרינה של השמש. הגורמים לעור כהה הם ריכוז  גבוה של תאי המלנין וייצור מוגבר של מלנין בתאים.

פיגמנט המלנין נמצא גם בצבע העיניים וצבע השיער ולכן כמעט ולא נמצא כהות עור עם גוון עיניים ושיער בהיר (באופן טבעי).

מבחינת אבולוציוניות באזורים החמים יותר על פני כדור הארץ התפתחו אנשים בעלי גוון עור כהה יותר ובאזורים הקרים נמצא יותר אנשים עם עור בהיר.

איפור לעור כהה

הכללים לאיפור עור כהה מושפעים באופן ישיר מכללי היסוד בתורת הצבעים ועובדים בעיקר על רווי גבוה של צבע (color saturation) ועל טקסטורה וגימור של החומר.

1-min

מייק אפ וקונסילר

גווני המייק אפ והקונסילר מותאמים לגוון עור כהה ונעים מגוון מוקה ועד לגוון חום כהה/שחור.

אחת הנטיות של עור כהה היא חוסר אחידות עם כתמי פיגמנטציה רבים. הגוונים של כתמי הפיגמנטציה נעים בין אפרפר לשחור. לעור כהה של יוצאות אתיופיה יש נטייה להיראות אפור ועייף ולעיתים יופיעו כתמי פימנטציה רבים בפנים. גם גווני המייק אפ צריכים להיות עם תת גוון ורדרד ולא צהבהב כדי שהעור ייראה מואר ולא אפור ודהוי.

איפור לבעלת עור שחום

חשוב מאוד לעבוד עם מתקני גוון כדי לנטרל את הכתמים. . כדי לנטרל נשתמש בקונסילר מתקן בגוון כתום חזק, צהוב חרדל ורוד או אדום במקרים מסוימים. השימוש בגוונים בהירים של מנטרלי גוון יכול להפוך את הכתם לאפרפר ובולט יותר. את הגוון המנטרל מניחים בשלב הראשון עם מברשת קונסילר דקה ומעליו את המייק אפ בהתאמה.

גלגל קונסילר צבעוני

גלגל קונסילר צבעוני מליין מוצרי האיפור רוית אסף

 

מורפולוגיה

את שלב הקונטור (contour)בכהות עור יוצרים עם גוונים כהים של מייק אפ כהה בשני טונים מגוון העור. (אין כמעט הבדל בתהליך בין קונטורינג לכהות עור לבין בהירות).

חשוב מאוד לעבוד נכון עם הגוונים המשמשים אותנו להארות ולהדגשת נקודות האור (highlight)

טווח הגוונים צריך לנוע מגוון של ורוד בהיר, צהוב, חרדל בהיר, מוקה ואפרסק. גוונים של  פנינה, לבן, שמנת פחות מתאימים.

קונסילר לכהות עור
גלגל קונסילר לכהות עור מליין מוצרי האיפור רוית אסף

 

טיפים לאיפור עור כהה

מיכל אופיר,מאפרת ומנהלת ההדרכה של רשת רוית אסף נותנת לנו טיפים נוספים לאיפור עור כהה.

העור הכהה הוא העור הנוח ביותר לטיפוח, בעיקר כי הפגמים בו בולטים הרבה פחות.

הדבר נכון יותר לגביי עור של יוצאי אפריקה בעלי גוון אדמדם() ופחות ליוצאי אתיופיה עם תת גוון צהבהב נוטה לאפור , שם נראה הרבה פגמי פיגמנטציה בעור.

עור כהה נראה מצוין כשמאפרים אותו עם צבעים נועזים ובוהקים בגימור מבריק. נשים כהות רבות, טועות בבחירת הגוונים המתאימים להן ולכן נראות אפורות ודהויות.

כשיוצרים מראה של איפור נקי בגוונים טבעיים ,עושים מאודכש חשוב לעבוד עם עם גימורים מבריקים,כמו שימרים על עצמות הלחיים וגשר האף. ,מייק אפ וסומק לאיפור בגימור זוהר ולא בגימור מאט וצלליות מבריקות  אפשר להשתמש עם עם מוצרים מבריקים מאוד,מוצרים  הברקה מטאלית חזקה וצלליות נצנצים ( ,בהתאם למראה האיפור אותו רוצים ליצור.

12-min

לנטרול האפרוריות ולמראה זוהר חממי את כפות ידייך לפני הנחת הסרום וקרם הלחות, וכסי את הפנים בידיים למספר שניות.

התחילי עם הצללות בעזרת מייק אפ או קונסילר נוזלי, כהה בטון אחד או שניים מגוון העור . את נקודות האור בפנים הדגישי בעזרת מייק אפ בהיר או קונסילר נוזלי  בטון אחד או שניים מגוון העור. בעור כהה בחירת הגוון נעשית בהתאמה לגוון העור. מנעד הגוונים במייקאפים לעור כהה הוא גדול ולכן כל אחת יכולה למצוא את הגוון שלה.

13-min

צלליות מבריקות בגוונים נועזים ובטקסטורה של אבקה מתקבלות ונראות מושלם על עור כהה.

כדי ליצור את המראה:הניחי קונסילר על גלגל העין ובעזרת מברשת שטוחה להנחת צללית (מברשת מס’ 22 מליין מברשות האיפור רוית אסף) הניחי את הצללית בתנועות טפיחה. התחילי עם כמות קטנה של חומר והוסיפי בהדרגה לפי הצורך.

אפשר לשלב 2-3 גוונים של צלליות מבריקות באבקה כדי ליצור עומק ועניין במראה שמתקבל.

את נקודות האור בזוית הפנימית של העין ובעצם הגבה הדגישי עם גוונים בהירים בגוון צהבהב או ורדרד ולא עם גווני שמנת או לבן.

צלליות באבקה
צלליות מבריקות באבקה

 

האיפור הקלאסי של עיניים מעושנות  מתאים מאוד לבעלות עור כהה , אולם תוספת של צלליות מבריקות על גלגל העין (אפשר להניח  גם צלליות מבריקות בגוון שחור או אפור כדי לשמור על המראה המעושן הקלאסי.) תוספת של צללית בגוון סגול חציל או ורוד פוקסיה בשקע העין תוסיף עומק ועניין למראה האיפור וירככו את הגוונים הכהים.

הדגשת מסגרת העין בצבע שחור מדגישה את העיניים. בקו הריסים העליון ,אפשר לשחק עם מוצרים בטקסטורות וגימורים שונים כדי לגוון כמו איילנר בגוונים שונים, עיפרון עיניים בצבעים זוהרים.. מצד שני עפרונות בגוונים  כהים  של שחור חזק(blackest black,extra black ) או כחול כהה בקו המים ,ידגישו את ההבדל בין מסגרת העין וקו הריסים לבן “הלבן ” של גלגל העין.

לסיום, הדגישי את הריסים עם מסקרה שחורה או הדביקי ריסים בהתאם למראה הרצוי. כדי ליצור יותר עניין מסקרות צבעוניות בגוון של סגול חציל או כחול כהה ,בקצות הריסים מעל המסקרה הכהה ייצרו עומק ועניין.

כדי ליצור עומק בגבות,הניחי טיפה מהמסקרה הצבעונית ,על גב כף היד ובעזרת מברשת גבות,הברישי בעדינות את הגבות עם הצבע.

גוון הסומק חשוב מאוד בעור כהה ובחירה לא נכונה של גוונים היא משמעותית. גוונים בהירים כמו ורוד בובה או אפרסק  פסטלי ייעלמו על עור כהה. גוונים נועזים כמו אדום דובדבן, ורוד פוקסיה וכתום על תפוחי הלחיים יעניקו לעור מראה זוהר ובריא.

5-min

הדגשת עצמות הלחיים, גשר האף ומרכז המצח עם שימרים בגוון ברונזה עמוק או זהב צהוב ייצרו מראה זוהר המתאים לערב.

את השפתיים הדגישי בצבעים עזים כמו ורוד פוקסיה/אדום יין/אדום/סגול פוקסיה/חום ברונזה.מראה שפתיים עשוי עם אודם ומעליו ליפגלוס מבריק משתלבות עם עור כהה

עור כהה מתחבר מצוין לגוונים הבהירים והזוהרים המנוגדים לו. כהה על כהה נבלע והולך לאיבוד. אבל באיפור בגוונים בהירים צריך להיזהר שהמראה שמתקבל לא הופך לאפרפר ובהיר מידי. ולכן צבעים בהירים כמו לבן אולטרה, לבן כסוף, אפור כסוף, תכלת בגימור מבריק יקנו לעור את המראה הבריא והזוהר. מצד שני בגדים בהירים על עור כהה נראים תמיד מושלם.

10-min

נשים כהות עור

איפור לעור כהה
מתוך שיעור לעור כהה – בית הספר לאיפור רוית אסף. איפור: אוולין ליבוביץ’
איפור שפתיים בגוונים בולטים
מתוך הפקת בית הספר לאיפור רוית אסף
איפור ושיער בן רביבו
איפור לנשים בעלות עור כהה
מתוך הפקת בית הספר לאיפור רוית אסף
איפור ושיער בן רביבו
סטיילינג כפיר כהן

פוסטים נוספים:

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים