משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח

איפור קבוע – כל מה שרציתם לדעת

הקונספט של איפור קבוע, בו מחדירים פיגמנט אל העור, קיים כבר שנים רבות, אך נדמה כי רק בעשור האחרון תפס תאוצה והפך להליך פופולרי ומבוקש בקרב כל הגילאים. באמצעות איפור קבוע ניתן להעמיק פיגמנט שפתיים, לאפר את העיניים בקו אייליינר קבוע, וכמובן לבצע את ההליך שהפך פופולרי במיוחד –  הדמיית שיער בגבות, הליך שנועד לגרום לגבה להראות מלאה, עבה ומרשימה יותר, לשנות את צורתה ואפילו להעמיק את צבעה. כיום, עם התקדמות הטכנולוגיה, ההליכים השונים לביצוע איפור קבוע מתבצעים במהירות, בקלות, עם מעט כאבים או ללא כאבים בכלל, ועם תוצאות מרשימות וטבעיות במיוחד.

פנינו למיטל טובול, מורה בבית הספר של רוית אסף ומומחית לאיפור קבוע, בשאלות שיכולות לעזור להבין מהו איפור קבוע ואיך התהליך עובד.

אז לפניכם כל מה שרציתם לדעת על איפור קבוע ולא היה לכם את מי לשאול.

איפור קבוע

באילו טכניקות של איפור קבוע משתמשים היום?

כיום בעולם האיפור הקבוע ישנן 4 טכניקות מובילות:

  1. שיטת השערה – בשיטה זו עושים הדמיית שיער, כאשר בעזרת מחט עדינה מציירים שערות. שיטה זו מדהימה אבל לא מתאימה לכלל האוכלוסייה. היא מתאימה בעיקר לעור יבש.
  2. הצללה/פודרה – בשיטה זו עובדים בשיטת הפיקסלים. בעזרת מחט אחת עדינה מרחפים מעל העור ויוצרים שכבות עדינות של עבודה בנקודות (פיקסלים).בשיטה זו עובדים באומברה, עבודה הנעה בגוונים מבהיר לכהה על מנת להקנות מראה טבעי ולא מלאכותי. שיטה זו מתאימה לכל סוגי העור ומחלימה מדהים.
  3. השיטה המשולבת – זו שיטה שמשלבת את שיטת ההצללה / פודרה ביחד עם שיטת השערה. שיטה זו מתאימה גם היא לכל סוגי העור.
  4. מיקרובליידינג – זוהי שיטה שהומצאה במדינות עולם שלישי, לאנשים שלא יכלו להרשות לעצמם לאיפור קבוע, ועם הזמן השביחו את השיטה עד שהיא תפסה מקום של כבוד בעולם.

זוהי טכניקה דומה לשיטת השערה שנעשית עם עט ידנית ללא חשמל, בה, בעזרת שריטה עדינה מחדירים פיגמנט לשכבה החיצונית של העור ויוצרים שערות עדינות מאוד שמחקות את המראה הטבעי של הגבה.

 

האם איפור קבוע כואב?

עולם האיפור הקבוע התקדם בשנים האחרונות מאוד; למדנו שבאיפור קבוע אסור לחדור עמוק מדי ולכן העבודה היא שטחית מאוד. העבודה נעשית על שכבת האפידרמיס, שזו שכבה של תאים מתים ולכן העבודה לא אמורה לכאוב במיוחד. ברוב המקרים, כאשר מדובר על אזור הגבות או פס האייליינר בעיניים, לא מרגישים כלום, ואזור השפתיים הוא מעט יותר רגיש. עם זאת, כיום משתמשים במאלחשים חזקים שבעזרתם לא מרגישים כמעט כלום.

 

האם נעשה שימוש בחומר אלחוש?

כן. ישנם היום סוגים שונים של מאלחשים, כאשר “אמלה” הוא העיקרי שביניהם והוא מאלחש ראשוני בו משתמשים על רקמה סגורה. ישנם עוד סוגי מאלחשים שהם שניוניים, שבהם משתמשים על רקמה פתוחה.

 

באילו אזורים מותר ובאילו אסור לבצע איפור קבוע?

האזורים שעובדים עליהם בעיקר הם גבות, אייליינר בעיניים ומילוי שפתיים. בעיניים אסור להיכנס לעומק לכיוון שק הדמעות וכמובן שאסור לעבוד על נגעים כמו נקודות חן וכדומה.

 

מהו הגיל הצעיר ביותר בו מותר לעשות איפור קבוע?

ניתן לבצע איפור קבוע מגיל 18 ומעלה. קיימים מקרים חריגים של ילדים ונוער מתחת לגיל 18 בהם ניתן לבצע איפור קבוע, כאשר מדובר במחלת הסרטן או באלופציה, למשל. במקרים אלו, מבצעים את ההליך, כמובן באישור ההורים בלבד.

 

האם ניתן לבצע תיקונים אסתטיים באמצעות איפור קבוע?

בוודאי שאפשר. תיקונים אסתטיים נעשים עם פיגמנט שנבחר על ידי הלקוחה או כשמדובר בצבע גוף, בהתאמה מיוחדת על ידי הטכנאית.

 

האם יש אנשים שאסור להם לעשות איפור קבוע?

כן. ישנם אנשים עם מחלות אוטואימוניות או מחלות אחרות להם אסור לבצע איפור קבוע כלל, מחלות כגון: סוכרת עם תלות באינסולין, מחלות מדבקות (נגיף HIV, צהבת ועוד), מחלות כרוניות מסוימות, עור עם נטייה לצלקות קלואידיות, סבוריאה / פסוריאזיס, המופיליה, אפילפסיה, מחלות פסיכיאטריות, לבקנים, מטופלים ברואקוטן, כאשר יש חום, בזמן טיפול אנטיביוטי, כאשר קיים זיהום, מטופלים בקורטיזונים, אנשים עם קוצב לב, חולי זאבת ונשים בהריון.

כמו כן, יש אנשים שצריכים אישור חתום מהרופא כמו חולים בסוכרת ללא תלות באינסולין, חולי לב, חולי כבד וטרומבוזה, חולי סרטן, בעלי לחץ דם גבוה, מחלות אוטואימוניות מסוימות, אלרגיה, אנשים שאלרגיים ל – G6PD, הרפס כרוני, מטופלים אחרי טיפולים עמוקים כגון פילינג, מזותרפיה ועוד.

 

כמה זמן מחזיק האיפור?

איפור קבוע אמור להעלם במשך השנים. אם הוא נשאר, ככל הנראה נעשה קעקוע ולא איפור קבוע.

גבות בשיטת השערה מחזיקות לרוב בין 8 חודשים לשנה, גבות בשיטת ההצללה / פודרה או המשולבת מחזיקות שנה עד שנה וחצי, אייליינר ברוב הפעמים יישאר לטווח ארוך של שנים, לפעמים לא יעלם בכלל. באזור השפתיים, שכבת האפידרמיס מאוד דקה ועדינה ולכן יש חדירה טיפה יותר עמוקה, כך שבשפתיים איפור נכון, יישאר עד 3 שנים.

 

האם האיפור הקבוע מחזיק על סוגי עור שונים?

בהחלט! עור יבש הוא עור שמתחדש באופן איטי יותר ולכן האיפור יחזיק עליו טיפה יותר, בעור שומני יש התחדשות מהירה יותר של תאים ולכן האיפור יעלם מהר יותר.

 

מהו החומר אותו מכניסים לעור?

היום החומרים מהם מורכבים צבעי האיפור הקבוע הם בעיקר פיגמנטים מהטבע.

 

לאיזה שכבת עור חודרים באיפור הקבוע?

החדירה היא שטחית מאוד והעבודה נעשית על שכבת האפידרמיס; זוהי שכבה שמתחדשת ולכן האיפור הקבוע נעלם עם הזמן.

 

האם ניתן לבצע איפור קבוע בצבעים שונים?

בוודאי. ישנו מגוון צבעים שונים מכל צבעי הקשת.

 

איך נראה תהליך הדהייה של איפור קבוע?

הדהייה של האיפור הקבוע מתחילה כשבוע שאחרי הטיפול הראשוני, כאשר לצבע נדרשים 28 ימים להתקבע עד לקבלת הגוון הרצוי.

בתחילה, הגוון הוא אחד יותר כהה ממה שנרצה להשיג ולאט לאט האיפור דוהה עד שהוא נעלם לגמרי אחרי 8 חודשים עד שנה וחצי.

איפור קבוע - מה זה

כפי שניתן לראות, האיפור הקבוע, בכל טכניקה בה תבחרו, מציע רבגוניות אדירה לצד נוחות וקלות שימוש ועמידות מרשימה. לצד כל האמור לעיל, יש לציין כי חשוב מאד לבחור באנשי המקצוע המתאימים לבצע את ההליך. בחירת איש מקצוע מתאים תבטיח כי יחדיו תבחרו את הגוון המתאים לגבה, לעין או לשפתיים, וכי הכל מתבצע בהיגיינה מוחלטת ומלאה, בהתאם לסוג העור שלכם, בהתאם לצורך האינדיבידואלי שלכם, ובאופן הבטוח, נטול הכאבים והאסתטי ביותר שניתן.

 

מעניין אתכן ללמוד איפור קבוע באופן מקצועי? הכנסו לעמוד קורס איפור קבוע לפרטים

פוסטים נוספים:

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים