משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח

הסבת מקצוע בכל גיל – קריירה בעולם האיפור והטיפוח

הסבת קריירה יכולה להתבצע במגוון צמתים עיקריים בחיים וחשוב להכיר את האפשרויות הקיימות. אז למי מתאימה קריירה בעולם הטיפוח ולמה לא מדובר בתחום לצעירות בלבד? הנה כל התשובות

הרבה נשים שבוחרות לעזוב משרה תובענית עם שעות עבודה קבועות מתעניינות בתחום הטיפוח. זה קורה אצל אימהות שלא מוכנות לוותר על הקריירה שלהן בגלל חיי המשפחה ונפוץ גם אצל מי שנמצאת בצומת דרכים ומגלה שהיא נמשכת לתחום אחר מזה שבו היא עוסקת.

אנחנו נמצאים בעולם דינאמי ואנשים כבר לא מבלים את כל חייהם באותו מקום עבודה. לגיטימי לחלוטין לבצע שינוי באורח החיים גם בגיל מבוגר, בעיקר בתחום שבו ניתן לשלב לימודים מקצועיים עם מסלול הכשרה פרקטי.

מגוון האפשרויות גדול וקיימות קבוצת שונות של נשים שבוחרות לעשות את השינוי:

  • הסבת מקצוע בגיל 30 – לרוב מדובר בנשים שלא מרגישות חיבור למקצוע שעסקו בו עד היום, ואפילו אמהות טריות שמעוניינות בקריירה עצמאית שבה יוכלו לשלוט על שעות העבודה
  • הסבת מקצוע בגיל 40 – נשים שמרגישות מיצוי מהתפקיד הנוכחי שלהן ורוצות להעמיק את החיבור לצד האמנותי שלהן
  • הסבת מקצוע בגילאי 50 ומעלה – נשים שמתקרבות או מגיעות לשלב הפרישה ורוצות להתחיל קריירה חדשה שמכניסה בהן אנרגיות מחודשות

קריירה בעולם הטיפוח והיופי

למה דווקא עולם היופי?

הסבת קריירה לאחד ממקצועות היופי היא כיום מהלך מקובל, שעולה בקנה אחד עם האפשרויות החדשות בשוק העבודה ועם הגמישות שממנה נהנות נשים בטווח רחב של גילאים. יתרה על כך, קריירה בעולם הטיפוח היא כבר מזמן לא נחלתן של נשים צעירות בלבד ובבית הספר למקצועות היופי של רוית אסף מאפשרים גם לך להגשים את החלום.

מקצועות בענף הקוסמטיקה (בענפי היופי והטיפוח) מאפשרים לנשים בגילאים שונים להפוך לעצמאיות ולפתוח עסק קטן. הן יכולות ללמוד תחומים כמו בניית ציפורניים, מניקור ופדיקור, איפור קבוע ואיפור רגיל או אפילו ספרות ועיצוב שיער: כל אחד מהתחומים האלה מאפשר לנשים להביא לידי ביטוי את העניין שלהן ולפתח קריירה מתגמלת עם פוטנציאל לסיפוק אישי.

בנוסף, מקצועות היופי מאפשרים לנשים רבות להפוך לעצמאיות ולפתוח עסק קטן. מגוון האופציות הוא גדול – החל מעסק שמתנהל מהבית בשעות עבודה גמישות ועד עסק גדול המעסיק עובדים – ופוטנציאל הצמיחה אדיר. אלו סיבות מעולות לבחור בעולם היופי ולהתמקד במסלול הסבה מאתגר ומספק.

 

מכון היופי של דולי

ברוכים הבאים למכון של דולי


איזה מקצוע מתאים לך?

במידה ויש מספר תחומים שמעניינים, אחד השיקולים הוא באיזה מהמקצועות לבחור. קודם כל, ישנו הבדל בין מקצועות מתחום האיפור לבין מקצועות מתחום הציפורניים. בקורס איפור יש יותר נשים שבוחרות ללמוד את התחום כהעשרה, חוויה או תוספת להכנסה קיימת ופחות נשים בוגרות שהופכות להיות מאפרות במשרה מלאה. לעומת זאת, במקצועות מתחום הציפורניים ניתן לראות נשים שמגיעות להחלטה על הסבת קריירה וכאלה שרוצות להתמקצע ולכן פונות ללימודים.

מקצועות היופי מאפשרים ניהול יומן גמיש יותר מתחום האיפור. איפור כלות ומלוות למשל מתבצע באמצע היום, בעוד שבמקצועות האיפור (השיער והטיפוח) אפשר לקבל לקוחות גם בשעות לא שגרתיות כמו שעות הערב, ימי שישי ואפילו בשבת.

קבלת לקוחות בתחומים אלה של בניית ציפורניים, איפור קבוע ועיצוב שיער וספרות, בשעות בהם המכונים הגדולים כבר סוגרים, הופכת ליתרון בתחילת הדרך. כמו כן יש לא מעט בעלות מקצוע שמציעות את השירות שלהן בבית הלקוח וכך חוסכות בעלויות אחזקה והוצאות שוטפות.

הזמינות בתחומי האיפור, היופי והקוסמטיקה מאפשרת לנשים המעוניינות בכך לשלב את המקצועות הללו בעבודה הקיימת. אפשר לדוגמא לשלב בין שתי העבודות – הנוכחית והחדשה – בשלב הראשון של  יצירת מאגר לקוחות ולפני שבוחרים לעזוב את העבודה הנוכחית, ורק לאחר מכן להתמקד רק במקצוע החדש.

אינה חליף בגמר הישרדות

אינה חליף בוגרת קורס עיצוב שיער,בגמר אמזונס 2016

מתלבטת בין האפשרויות? הכירי את המודל להצלחה

אינה חליף היא מודל להצלחה של הסבת קריירה. אינה התחילה ללמוד בקורס עיצוב שיער ותסרוקות וספרות של רוית אסף, יצאה לכל ההפקות של בית הספר והיום היא עזבה את עבודתה הקודמת והתחילה לעבוד במספרה במשרה מלאה.

יש כמובן עוד דוגמאות לנשים שהחליפו קריירה בגיל לכאורה מאוחר וגילו עולם חדש של אפשרויות. דולי ארנשטיין החליטה לפרוש בגיל 57 ולהקים עסק עצמאי בתחום הטיפוח והיופי לאחר קריירה של 25 שנה כעובדת מדינה במשרד הבריאות.

“אני בת 57, גרושה, אימא ל-3 ילדים. לאחר 25 שנות עבודה במרכז הרפואי לבריאות הנפש ‘לב השרון’ כמזכירה רפואית ב-3 מחלקות, יצאתי בפברואר 2017 לחופשה ללא תשלום כי חשתי צורך לעשות משהו אחר”, היא מספרת. “התחלתי לחשוב ולחפש את מה שאני אוהבת ועמדו שתי אפשרויות על הפרק: עבודה עם ילדים או לעסוק בטיפוח. החלטתי ללכת לכיוון הטיפוח, האסתטיקה והיופי כי תמיד הייתי מאוד אסטטית בלבוש ובתדמית”.

“בכל תקופת הלימודים לא עלו בי חששות וכיום אני שמחה מהמקום בו אני נמצאת”, ממשיכה ארנשטיין, “כי במקצועות היופי אני יכולה לנהל את היומן שלי ולא שאנשים ינהלו אותי. אני מחליטה מתי לצאת לחופשה, מתי אסע לחו”ל וכדומה”.

עם זאת, גם דולי נאלצה להתמודד עם הסתייגויות ולבסוף מצאה דרך להתמודד איתן: “שאלו אותי איך אני מחליטה לצאת לחופש ללא הגבלת זמן, מה יהיה עם הפנסיה ואיך אני עוזבת פרנסה יציבה כעובדת מדינה. במקום העבודה הקודם אמרו לי שיש לי אומץ וזה לא מובן מאליו. התשובה שלי הייתה לאורך כל הדרך שאני כל כך בטוחה בעצמי, אני אישה עם ניסיון חיים, תקשורת טובה עם אנשים, נעימה ואמפטית. הקליניקה שסידרתי בבית כל כך מפוארת, וכל שנותר לי זה להיות מקצועית ולכן את זה אני לומדת ורוכשת ניסיון. בנוסף, ראוי לציין שבן זוגי נתן לי גיבוי מלא ואמר לי ללכת ולהגשים את החלום – והנה אני כאן”.

לבסוף, היא גם נותנת טיפ למי שרוצה לעשות צעד דומה: “הכי חשוב לא לפחד משום דבר: כדאי להמשיך לחשוב באופן חיובי ולהשתמש באהבה ענקית למקצוע. הנכס הכי גדול שלנו הוא ניסיון החיים ואני ממליצה לנצל אותו”.

מרגישה שהגיע הזמן לשינוי? בואי ללמוד בבית ספר מוביל בתחומו והצטרפי למאות בוגרים שהשתלבו בהצלחה בתעשייה!

פוסטים נוספים:

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים