משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח

כך תשמרו על שיער בריא בעונת החורף והסתיו

כהה או בהיר, חלק או מתולתל, קצר או ארוך, במקרים רבים – השיער שלנו הוא כרטיס הביקור שלנו. שיער בריא, רך ומבריק הוא יעד שרובנו מעוניינים להגיע אליו, ולא בכדי, שכן מאז ומעולם, שיער מלא ובוהק נחשב לסמל ליופי ולבריאות. אז איך נדאג שהשיער שלנו יראה במיטבו לכל אורך השנה, ובפרט בעונת החורף? הנה כמה טיפים שאתן חייבות לאמץ כדי להבטיח מראה שיער בריא, 365 ימים בשנה!

טיפ מס’ 1 – בבית חם, במקלחת – פושר!

בניגוד לפיתוי העז לסובב את הברז באמבטיה לחום המקסימלי במיוחד בעונת החורף הקרה, לא תמיד נעים להסתובב עם שיער רטוב בעונת החורף כשיוצאים מהמקלחת, עם זאת מומלץ להימנע ככל האפשר משימוש בחום גבוה על השערות. השיער שלנו מורכב משכבות של תאים מתים, אשר מסודרים כמו רעפים ומחוברים אחד לשני על ידי קרטין. כשאנו עושים שימוש בחום – כמו למשל מים חמים בעת החפיפה, מחליקי שיער, או מייבש שיער, אנו למעשה פוגעים בקרטין הזה, ובזאת – מחלישים את השיער, מנטרלים את הברק שלו ופוגמים בקצוות. אז מה כן מומלץ? שימוש במים פושרים-חמימים על השיער בעת הרחצה, ייבוש באוויר או בתוך מגבת כשניתן, ואם ממש חייבים להשתמש במייבש או מחליק – שימוש בחומרים המגנים על השיער מפני החום כגון סרום שמיועד בדיוק למטרה זו.

 

שמירה על טיפוח השיער בעזרת הזנה ולחות. תמונה מאתר pixabay.com

שמירה על טיפוח השיער בעזרת הזנה ולחות. תמונה מאתר pixabay.com

טיפ מס’ 2 – אומרים שלום לקצוות, פעם ברבעון

אלו מכם ששומרות על רעמה ארוכה ומפוארת לא צריכות להיבהל, לא צריך להסתפר או לוותר על האורך, אלא רק לדאוג לגזור את הקצוות בתדירות גבוהה. כמה סנטימטרים בודדים יספיקו כדי לשמור על השיער שלכן בריא ומבריק, אנחנו ממליצים על קביעת התספורת בתחילת החורף ובסופו.

חשוב להבין שהתספורות הללו חשובות במיוחד בחורף, משום שבתקופה זו השיער נוטה ליובש; כשהשיער יבש, הקצוות נראים חסרי ברק, וכאשר הקצוות מתחילים להתפצל, השערה כולה עלולה להתפצל, עניין אשר יחליש אותה ויגרום לה להישבר. בנוסף לקיצוץ הרבעוני, מומלץ להזין את הקצוות במסכה ובשמן הזנה לשיער, לפחות אחת לשבוע. המסכה תעניק הזנה לשיער, לחות וברק, ואילו השמן יסייע בשיקום. חשוב למרוח את המסכה ואת השמן אך ורק על קצוות השיער ולא על השורשים או בסמיכות לקרקפת, שכן השמנוניות שקיימת באופן טבעי בחומרים הללו, עלולה לסתום את זקיקי השערה ואף להוביל לנשירה.

איך מטפחים שיער יבש ומפוצל?

איך מטפחים שיער יבש ומפוצל?

טיפ מס’ 3 – מים, מים בששון

אנחנו יודעים שבטח קראתן אינספור כתבות שמפצירות בכן לשתות יותר מים בחורף – וזה הגיוני. בקיץ, אנחנו חווים תחושת צמא גדולה יותר ובחורף פחות מרגישים את, וזה פוגע בנו – בתפקוד מערכת העיכול, בתפקוד האיברים הפנימיים, במראה העור שלנו, וכן, גם במראה השיער. בדומה מאוד לחוסר בוויטמינים ומינרלים, גם כאשר הגוף שלנו מיובש, הראשונים לסבול מכך יהיו השיער והעור שלנו. מסיבה זו, חשוב להקפיד על שתיית כמות מספקת של מים גם בחורף וגם כאשר אנו לא בהכרח צמאים.

 

ravit_click_2_1

שורשי השיער שלנו קולטים את המים והמים הם שמסייעים לשיער לספוג ולהעביר מינרלים, להעביר חמצן ואספקת דם חיונית לקרקפת, לשפר את זרימת הדם ואפילו להקל על בעיות קרקפת שלרוב נגרמות מיובש כגון קשקשים או סבוריאה. כמה מים, אתן שואלות? בדיוק כמו שתמיד המליצו לכן – בין 8 ל-10 כוסות מדי יום. השיער שלכן יודה לכן. ואם כבר דיברנו על מים ועל ויטמינים, כמובן שגם התזונה קריטית לשמירה על בריאות השיער, וכדאי לאמץ תזונה שמכילה ירקות ירוקים, אגוזים ותמרים, דגנים מלאים ושיבולת שועל, ומזונות בעלי הרכב חלבון גבוהה כגון עוף והודו, ביצים וקינואה.

חשוב לשתות מים גם בחורף

חשוב לשתות מים גם בחורף

טיפ מס’ 4 – תנו גם לשיער את המנוחה הראויה לו

אתן יכולות לדאוג לזקיקי השיער שלכן, גם בלילה. במהלך השינה אנו נוטים לזוז לא מעט, כך שהשיער שלנו למעשה מתחכך במצעים שלנו – והחיכוך הזה עלול לגרום לשבירה של השיער ולהיחלשות שלו. על מנת להימנע מכך, רצוי לבחור במצעי סאטן, אשר מתאפיינים במרקם חלק וכך למעשה מונעים את החיכוך והשבירה של השיער, והם גם ממש נעימים לשנת לילה מפנקת עבורך. בנוסף, אם אתן נוהגות לישון עם שיער אסוף בקוקו מתוח או בגולגול, כדאי לשנות גישה. המתיחה הזו למשך שעות ממש מזיקה ומחלישה את השיער. מומלץ לבחור בצמה, לא מאד הדוקה, ולהקפיד שהשיער יהיה יבש לגמרי לפני שאתן נכנסות לישון.

שינה טובה ? שיער בריא

שינה טובה ? שיער בריא

הקפדה על כל הטיפים הללו, תסייע לכם לשמור על שיער בריא לא רק בחורף, אלא בכל עונות השנה! מידע נוסף על שמירה על השיער לאורך זמן במאמר הבא.

שמירה על שיער בריא במזג אוויר קר ויבש

שמירה על שיער בריא במזג אוויר קר ויבש

 

פוסטים נוספים:

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים