משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח

עולם האופנה – מאז ועד היום

בלוגריות אופנה רבות כותבות בכל עונה על הטרנדים השולטים ובכדי להבין למה הטרנדים המובילים את עולם האופנה המתחדש מושפעים תמיד משנים קודמות, יש צורך להכיר את ההתפתחות של עולם האופנה מאז ועד היום.

אופנה - מארי קוואנט ב- 1960 לצד מוסקינו 2012

אז והיום – מארי קוואנט ב- 1960 לצד מוסקינו 2012

 

התפתחות האופנה לאורך העשורים השונים

המאה הקודמת הייתה המשמעותית ביותר ומלווה בפריצות דרך,  בהתפתחות סגנונות אופנה,  אשר היו מושפעים מהתהליכים שקרו.

אופנת שנות ה 40

בשנות ה-40 למשל, במלחמת העולם השנייה, נשים החלו להתגייס למאמץ המלחמתי ויצאו לעבודה בבתי חרושת וכך התפתחה לה כל אופנה חליפות המכנסיים המחויטות לנשים, שעד אז הלכו בעיקר עם שמלות.

אופנת חורף עם חליפות מכנסיים בשנות ה-40

אופנת חורף עם חליפות מכנסיים בשנות ה-40

https://www.blue17.co.uk/vintage-blog/40s-fashion-trends/

 

אופנת שנות ה 50

אופנת שנות ה-50, השנים שלאחר מלחמת העולם השנייה, שהיו שנים של שחרור ופריחה – התאפיינה בשמלות פרחוניות וצבעוניות בגזרת A  ועם הרבה הדפסים של פרחים, נקודות, פסים ושילובי צבעים.

שמלות פרחוניות המאפיינות את אופנת שנות ה- 50

שמלות פרחוניות המאפיינות את אופנת שנות ה- 50

https://weheartit.com/entry/171463560

אופנת שנות ה 60

בשנות ה-60 עם המהפכה הפמיניסטית הלך הרוח של הנשים הפך להיות חופשי ומשוחרר יותר, אורך השמלות התקצר וחצאיות ושמלות באורך מיני הפכו לטרנד לוהט.

שניים ממעצבי האופנה ששינו את עולם האופנה בתקופה הזאת היו איב סאן לורן ופייר קרדן עשו את המעבר מאופנת עילית (הוט קוטור) לאופנה מוכנה ללבישה (Ready-to-wear).

חצאיות באורך מיני עם הדפסים גרפיים שהופיעו בשנות ה-60

חצאיות באורך מיני עם הדפסים גרפיים שהופיעו בשנות ה-60

http://www.oldpicsarchive.com/womens-60s-fashion/

אופנת שנות ה 70

בשנות ה-70, עם תחילתה של מוסיקת הדיסקו והמעדונים, הייתה פריחה של להקות כמו “ABBA” וה – “Bee Gees”, הזמרת שר, וכמובן סדרת הטלוויזיה “המלאכיות של צ’ארלי”, הביאו איתם את אופנת הבגדים המבריקים והנצנצים עם הרבה זוהר ויוקרה.

תמונה של כוכבות סדרת הטלוויזיה "המלאכיות של צ'ארלי"

תמונה של כוכבות סדרת הטלוויזיה “המלאכיות של צ’ארלי”

 

אופנת שנות ה- 70 - שר באנסמבל אייקוני

אופנת שנות ה- 70 – שר באנסמבל אייקוני

 

אופנת שנות ה 80

אופנת שנות ה-80 הושפעה מאוד מסרטים כמו “ריקוד מושחת”, “פוטלוס”,”פלאש דאנס” וסדרת הטלוויזיה המצליחה תהילה (FAME) – בגדי הריקוד הצבעוניים ובדי הלייקרה המבריקים, מותן גבוהה, חותלות וגרביונים צבעוניים היו האופנה השולטת.

אופנת שנות ה-80

אופנת שנות ה-80

הזמרות דבי הארי מבלונדי וכמובן מדונה, הביאו את הפאנק למיינסטרים, והכתיבו את סגנון הלבוש הפרובוקטיבי והצבעוני באותן שנים – בגדי תחרה שחורים, שיער צבעוני בגוונים של אדום וורוד (שחזר לאופנה בשנים האחרונות), מעילי עור, ניטים, מגפי צבא, נעלי עור קצרים.

דבי הארי – פורצת הדרך של אופנת הפאנק למיינסטרים

דבי הארי – פורצת הדרך של אופנת הפאנק למיינסטרים

 

מדונה - הכתיבה את האופנה הפרובוקטיבית בשנות ה- 80

מדונה – הכתיבה את האופנה הפרובוקטיבית בשנות ה- 80

http://chrisamerica.net/LUCKY-STAR-HOLIDAY-80S-DESPERATLEY-SEEKING-SUSAN-LA-ISLA-BONITA-CLASSIC-MADONNA

 

אופנת שנות ה 90

בשנות ה-90 התחלנו לראות מספר זרמים של טרנדים שמתקיימים בו זמנית בכל עונה. אופנת שנות ה- 90 התאפיינה במכנסיים קצרים, בחולצות וז’קטים מחויטים בגזרה ישרה ללא מותן. חולצות בטן ומכנסיים קצרים. בדים עם הדפסים של פסים, מנומר, משבצות בסגנון של חצאיות סקוטיות. וכמובן, הרבה פריטים מג’ינס – ז’קטים, אוברולים וג’ינס בגזרה גבוהה.

הדפסי משבצות ואוברול

הדפסי משבצות ואוברול

http://glamourlifestyles.com/do-you-remember-these-90s-fashion-trends/

חצאיות מיני והרבה ג'ינס בשנות ה-90

חצאיות מיני והרבה ג’ינס בשנות ה-90

 

אופנת שנות ה 2000

משנת 2000 ועד היום האופנה שינתה את פניה. לא עוד סגנון אחד שולט אלא בכל עונה ישנם לפחות 5 טרנדים שונים, מהן כל אחת יכולה לבחור את מה שהיא אוהבת ולשלב ביניהם.

האמירה של האופנה הפכה להיות יותר אישית, כל אחת מוצאת את הסגנון שלה ואין צורך להיות קורבן אופנה וללכת עם בגד טרנדי שאינו הולם את מבנה הגוף. האמירה הפכה להיות אישית יותר תוך התייחסות גדולה והקפדה על סגנון בגדים ,גזרות, צבעים ואביזרים אשר מתאימים למבנה הגוף ולאופי של כל האחת. נשים רבות בוחרות להיעזר בשירותיהם של סטייליסטים אישיים לסידור ארון והתאמת מלתחה חכמה ונכונה.

גם האופנה הפכה להיות אופנה מהירה עם קצב שינויים מסחרר, אם בעבר היה נהוג לקנות מספר פריטים בודדים בכל עונה, הרי שהיום חוקי המשחק השתנו ורשתות האופנה משנות את הקולקציות כמעט מידי שבוע. המחירים של הבגדים הפכו להיות הרבה יותר זולים ונגישים מה שמאפשר שינוי ותחלופה של המלתחה.

השינויים הרבים שקרו באופנה מאז ועד היום, הביאו איתם גם מקצועות נוספים שלא היו בעבר כמו מקצוע הסטייילינג ובלוגריות אופנה, אשר מכתיבים את הטרנדים בכל עונה.

 

סטיילינג כמקצוע

הסטייליסטית האמריקאית פטרישיה פילדס, יצרה מהפכה בעולם האופנה ושינתה את החוקי האופנה הנוקשים, עם הסטיילינג החדשני שיצרה בסדרת הטלוויזיה “סקס והעיר הגדולה”.

הרעיון להתאים מערכות לבוש- Total Look  , (נכון גם לגבי גברים), וליצור אמירה אישית בהתאם לאופי של כל אחת.

השילובים שיצרה בצבעוניות, בטקסטורות, בסגנון ובאקססוריז (אביזרים) היוו אבן דרך משמעותית בהתפתחות של מקצוע הסטיילינג, ובלוגריות אופנה רבות בארץ ובעולם כתבו וכותבות על סגנון הלבוש שיצרה פילדס.

הסטיילינג בסדרת הטלוויזיה "סקס והעיר הגדולה"

הסטיילינג בסדרת הטלוויזיה “סקס והעיר הגדולה”

http://colunas.revistaglamour.globo.com/styleapproach/2014/02/28/10-anos-de-sex-and-the-city/

 

מקצוע הסטיילינג נולד עקב השינויים שקרו בעולם האופנה. אם עולם האופנה בעבר היה נחלתם של מעצבי אופנה בלבד הרי שהיום הרשתות הגדולות ובעיקר הייצור בסין, הגבירו את ייצור הבגדים והוזילו משמעותית את העלות שלהם. הסטיילינג, הינו מקצוע יצירתי עם אמירה אישית אשר  הופך עם השנים למבוקש ומתפרש על פני מספר תחומים כגון:

סטיילינג להפקות אופנה- עבודת הסטייליסט מתמקדת בעבודה בפרסומות, הלבשת אמנים, הפקות אופנה ותצוגות אופנה

סטיילינג וקניינות אישית-  סטיילינג וקניינות אישית , הפך לפופולארי מאוד, נשים רבות בוחרות לקחת את שירותיו של הסטייליסט להתאמה וקנייה שלל מלתחה חכמה.

בלוגריות אופנה כמקצוע

הרשתות החברתיות הביאו איתם פריחה של בלוגריות אופנה רבות. בלוגרית אופנה מחוברת לכל הטרנדים החדשים ונחשבת כעיתונאית אופנה בקרב מעצבי אופנה ורשתות האופנה. הן מצטלמות וכותבות על אופנה, באופן והקשר עם העוקבים שלהן הוא אישי. סטייליסטיות רבות דואגות לתחזק  גם בלוג אופנה מצליח עם כמות גדולה של עוקבים. בלוגריות אופנה רבות וגם מתפרנסות היום מהמקצוע החדש מה שהופך את התחביב והאהבה לאופנה, גם למקצוע רווחי ומשתלם. כדי להיות בלוגרית אופנה טובה ומקצועית, צריך גם  בידע יסודי ומעמיק, אותו הן רוכשות בקורס סטיילינג.

נשים רבות בוחרות ללמוד סטיילינג, גם  כהעשרה ולא רק כמקצוע. מה שמאפשר להן להתלבש נכון יותר. תוך  הבנת מבנה הגוף, שינויים שאפשר ליצור עם צבעוניות ואקססוריז, וקניות חכמות בחנויות ובאתרי האינטרנט, הופכים את בניית המלתחה למדויקת יותר.

 

לעוד כתבות מעניינות לרשותכם בלוג אופנה עם טיפים וטרנדים מכל עולמות היופי

פוסטים נוספים:

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים