משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח

עניין של גיישה

ההשפעה היפנית לאחרונה ניכרת אצל רב מעצבי האופנה. המונח “אסתטיקה יפנית” ידוע ושגור בפיו של כל מעצב אופנה או מעצב פנים. האסתטיקה מעל הכל! שילוב של עדנה ויופי מוקפדת, מדויקת לצד טאצ`ים עתידניים משהו – יוצרים נוכחות כובשת. בהפקת האיפור המרשימה שערכו בבית הספר לאיפור מקצועי של רוית אסף ניכר היה כי השפעות אלה לא פסחו גם עליהם. הטוויסט המעניין שיצרו להפקה היא יצירת אווירה גוטית מסתורית שרק העצימה את המוטיבים האסיאתיים ויצרה אווירה דחוסה ואפלולית.

ההשפעה התרבותית של יפן

יפן היא יצואנית תרבות ייחודית רק לה. אמנות קיפולי הנייר “אוריגמי” באה לידי ביטוי בקפלי הבד של עולם האופנה לצד ה”סאקורה” – פריחת עץ הדובדבן המהווה השפעה ממשית בעולם האופנה והעיצוב. ה”גיישה” אשר משמעות המילה היא “גיי” – אמנות “שה” אדם – הפכה סמל מסורתי ומובהק בתרבות היפנית והשפעותיה באות לידי ביטוי בכל תחום.

רק לאחרונה הציג מותג האופנה הנחשק “פרואנזה סקולר” קולקצייה בהשפעות יפניות בולטות של גימורים א-סימטריים, הדפסי ציפורים על בדים מבריקים בדומה לבדי הסאטן והמשי ועיטורים יפנים מובהקים.

איפור יפני מקצועי

בהפקת האיפור המרשימה שערכו בבית הספר לאיפור מקצועי של רוית אסף ניכר היה כי השפעות אלה לא פסחו גם עליהם. הטוויסט המעניין שיצרו להפקה היא יצירת אווירה גוטית מסתורית שרק העצימה את המוטיבים האסיאתיים ויצרה אווירה דחוסה ואפלולית.

ההפקה צולמת בתוך בריכת מים חשוכה אפופת עשן על רקע קודר תוך כדיי שילוב אלמנטים היוצרים אווירה מיסטית תוך כדי יצירת השתקפות הדמות אותה מגלמת אסף בעצמה. ” העדר תחכום של הקווים הגרפים המאופיינים בפשטותם יוצרים שקט אלגנטי אך מסתורי ” מדגישה אסף.

“בכל דמות הושם דגש מיוחד על אזור העיניים והשפתיים כאשר נוכחותו של הצבע השחור מוסיף דרמתיות גותית הבאה לידי ביטוי בעיקר בתיחומי העיניים בקו-הגבות ובקווי איי-ליינר יחודיים” . מגמות האיפור הנראות על במות תצוגות האופנה העולמיות בהחלט תואמות את ההשפעות האסיאתיות. “גבות מקבלות מראה מודגש עד תיאטרלי למדיי בשילוב הדבקות של אלמנטים מתחום הטקסטיל לצד הדגשה מוגזמת בפיגמנטים כהים המעבים את הגבה. אפילו האייליינרים מקבלים תפנית חדה כמעט גרפית הממוקמת בעיקר על העפעפיים העליוניים”

בן רביבו מאפר ומורה בכיר בבית הספר של אסף מסביר “הקושי האמיתי בצילום הפקה שכזו הוא ליצור תוצאה סופית אסתטית התומכת בסיפור המסגרת מבלי לחרוג ממנו. חייבת להיות סינכרוניזציה אשר פועלת בתיאום כמעט מושלם בין כל הקטגוריות הבונות את הדמות המצולמת. בחירת צבעוניות של אדום לבן שחור ואפור במנעד גוונים כהה נבחרה בכוונה תחילה על-מנת ליצור מסתוריות מסקרנת במיוחד ולשמור על פלטת גוונים אשר מזוהה באופן טוטאלי עם דמותה המאופרת של הגיישה היפנית”

” שיער אסוף לחלקו האחורי של הראש אשר נקשרה לפקעת בדומה ל”לחמניה” ניתן כבר היה לראות במאה ה-17 ” מציין דיוויס אמן תסרוקות ומורה בכיר בתחום ” הגיישות אימצו את מבנה התסרוקת ואף העניקו 4 גרסאות שונות אשר זכו לשמות שונים. השוני בא לידי ביטוי בעיקר במיקום ובעיצוב פקעת השיער הנאספת. כבר היום ניתן לראות השפעה יפנית ממשית של תסרוקת הגיישה אשר לאחרונה עשתה קאמבק אופנתי – כאשר מיקום פקעת השיער ממוקם גבוה ממש בקודקוד הראש”

הפקה: בית הספר לאיפור מקצועי – RAVIT ASAF
איפור: בן רביבו מורה בכיר בבי”ס לאיפור רוית אסף
שיער: דיויס – אמן עיצוב תסרוקות
סטיילינג: בן רביבו
צלם: M.O.סטודיו לצילום
עוזרת הפקה: אנליה קזרוב

פוסטים נוספים:

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים