משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח

פתיחת עסק חדש? איך לעשות את זה נכון

הנה עובדה קטנה שאולי לא ידעת – כמעט חצי מיליון מתושבי המדינה הם עצמאים ומנהלי עסקים זעירים בישראל, אבל בעוד שני שליש מהם הם גברים, פחות משליש הן נשים, גם אם ננסה לחפור – לא נמצא לכך סיבה הגיונית. מדוע נשים מהססות לפתוח עסק עצמאי והן מעדיפות להיות שכירות. קשה לומר שהתשובה לכך ברורה, אבל כן יש לכך פתרון. הנה כמה טיפים להתחלה והצלחה בפתיחת עסק חדש עם אוריינטציה להצלחה כבר בתחילת הדרך.

למה בכלל לפתוח עסק חדש?

אם נתייחס קודם כל לשורה התחתונה, הדבר שחייב להיאמר הוא כזה – בתור עצמאית, יש לך אפשרות לעשות את מה שאת באמת רוצה ואוהבת, ולהרוויח סכומים בלתי מוגבלים – הכל תלוי בך. בתור שכירה, את אמנם מקבלת תלוש קבוע מדי חודש, אבל את יודעת שיש לך את תקרת הרווח שהמעסיק ישים לך וגם אם תרצי מאד, לא תוכלי לשבור אותה. לכן, אם תמיד חלמת לעסוק באהבה שלך, בתשוקה שלך, ולהרוויח באמת איך שאת יכולה – להיות בעלת עסק עצמאי זה הפתרון עבורך.

פתיחת עסק עצמאי
פתיחת עסק עצמאי

קביעת סוג העסק הרצוי

ראשית, טרם פתיחת העסק, עליך להבין איזה סוג עסק תרצי לפתוח. את יכולה לפתוח עוסק זעיר (נקרא לעיתים גם עוסק פטור) שאינו משלם מע”מ למדינה, עוסק מורשה שמשלם מע”מ על כל עסקה, או חברה בע”מ. סוג העסק נקבע בתחילה לפי כמה את מצפה להרוויח. בכדי להיחשב עוסק זעיר בישראל, עלייך לעמוד על מחזור עסקאות ברור וידוע שהממשלה מחליטה מעת לעת. במידה שעקפת את סכום מחזור העסקאות הזה, עלייך להפוך להיות עוסק מורשה.  יש לציין כי את המעבר מעוסק זעיר למורשה ניתן לעשות בקלות יתרה, אך את המעבר ממורשה בחזרה לזעיר יותר מורכב לעשות, לכן אם אינך יודעת בדיוק כמה תרוויחי, מומלץ להתחיל כעוסק זעיר.

עבודה עצמאית במשרד וגם בבית
עבודה עצמאית במשרד וגם בבית

הצעדים בדרך לפתיחת עסק חדש

עלייך להבין את הבירוקרטיה הכרוכה בפתיחת עסק. יהיה עלייך לבצע כמה צעדים הכרחיים, לפני שתתחילי לעבוד, וביניהם: קבלת רישיון להפעלת עסק. רישום כעצמאית במשרדי ביטוח לאומי, מע”מ ומס הכנסה. פתיחת חשבון בנק עסקי וגם בחירת איש מקצוע לניהול החשבונות – על זה נפרט בפסקה מטה.

לעבוד עם נשים עצמאיות
לעבוד עם נשים עצמאיות

ניהול העסק – קבלות, הוצאות, חשבונות ועוד

פתיחת עסק חדש כרוכה בלמידה של נושא שלם כמעט מאפס – איך מנהלים עסק? את צריכה לתת לכל לקוח קבלה על הסכום ששילם, בנוסף חשוב לשמור על קבלות על הוצאות שהוצאת עבור העסק, הגשת דוחות קבועים (מדי שנה אם את עוסק זעיר ומדי חודש או חודשיים אם את עוסק מורשה). ההמלצה היא כמובן לעבוד בצמוד לרואה חשבון שמכיר את העסק ויכול ללוות אותך בתהליך הבירוקרטי. רואה החשבון ינחה אותך לגבי ההוצאות המותרות, הוצאת קבלות והגשת הדוחות החודשיים למדינה. בנוסף, רואה החשבון יוכל לכוון אותך לפתיחת קרן פנסיה וקרן השתלמות – שני אפיקי חיסכון חשובים (ובכל הנוגע לפנסיה – הכרחיים!) שכל בעלת עסק חייבת להכיר.

ראש שקט ועבודה עצמאית
ראש שקט ועבודה עצמאית

 

פוסטים נוספים:

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים