משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח
0 0.00

קורסים לפנסיונרים ולפנסיונריות

הבוקר שאחרי הפרישה לגמלאות הוא אחד האירועים המפחידים ביותר עבור כל מי שעבד מרבית חייו. אתם מבלים עשרות שנים מחייכם בהליכה בתלם מסוים, בסביבה ספציפית, בשגרה קבועה, ופתאום – כל זה נעלם ומוחלף ברגע אחד במסיבת פרישה, לעיתים בשעון זהב יוקרתי, אבל בעיקר בהמון זמן פנוי שכרגע לא לגמרי ברור לכם כיצד למלא אותו.

הגיוני שאתם מבולבלים מהשאלה “מה עושים בפנסיה”, ועוד לא לגמרי מבינים איך הופכים את כל זה לתקופה המהנה ביותר בחייכם. אז כל מי שהגיע לסטטוס הזה – העמוד הבא נכתב בשבילכם.

לאור העובדה שארגונים רבים אינם ממתינים לגילאי הפרישה הרשמיים ומעודדים את הפרישה המוקדמת כבר בגיל 55, חלקכם יוצאים לעולם החופשי אפילו בשלב מוקדם יותר של חייכם, וכבר יכולים להתחיל ליהנות מפירות שנות עבודתכם הקשה. אך גם בגיל הפרישה הרשמי יש לנו עדיין המון מרץ, רצון ויכולות כבירים להתחיל בפרק משמעותי חדש.

אחד הדברים שממלאים פנסיונרים רבים בתשוקה גדולה הוא החזרה ללימודים. קורסים לפנסיונרים יכולים לשמש אתכם לצורך פתיחה בסבב מקצועי חדש בחייכם (והפעם – בתחום עיסוק שקרוב יותר לליבכם), או, כהעשרה ותחביב מהנה “סתם” עבור הנשמה.

 קורסים לפנסיונרים

מה עושים בפנסיה – סיימתם לעבוד, מה עכשיו?

עד לפני שנים לא רבות, הפורשים לגמלאות נחשבו (ואף, למעשה, היו) אנשים מבוגרים יותר, שדבקו במקום עבודתם עד לגיל הפרישה, ואז, לאחר מסיבת פרישה מהודרת, הסתפקו בלשבת מול הטלוויזיה, ללכת לבתי קפה ולסייע לילדיהם בגידול הנכדים, או בקיצור, הפסיקו להשקיע בעצמם. כיום, השאלה “מה עושים בפנסיה?” מטרידה רבים מהפורשים (הצעירים יותר או המבוגרים יותר), שכן רואים את מתנת הזמן והצורך בהשקעה עצמית, ומחפשים תחביב, תעסוקה לפנסיונרים או עבודה חלקית לפנסיונרים.

עבודה לפנסיונרים נתפשת בעיני מעסיקים רבים כעבודה קלה, ההולמת למגבלות גילו של העובד, ולכן, היא מציבה את העובד בתפקידים לא מאתגרים ולא מלהיבים (ואם נהיה כנים לגמרי, לעיתים גם לא מתגמלים בכל רמה שהיא – נפשית או פיננסית). מאידך, לימודים למבוגרים או חוגים לפנסיונרים – זה כבר משהו מלהיב הרבה יותר, שיכול לפתוח בפניכם אפשרויות ואופקים חדשים, הן מבחינת אפשרויות התעסוקה שתעמודנה בפניכם והן מבחינת תחומי העניין וההתרגשות שתתלווה.

איפה לומדים קורסים לפנסיונרים / קורסי העשרה למבוגרים?

השאלה הראשונה אותה אתם צריכים לשאול את עצמכם היא באיזה כיוון תרצו לבחור – האם אתם מתכוונים ללמוד משהו לצורך ההעשרה וכתחביב, או, שאתם מתכוונים לקחת את הנושא עוד כמה צעדים קדימה וללמוד תחום מקצועי שתוכלו גם להתפרנס ממנו.

לאחר שעניתם על השאלה תוכלו לדעת אם יש לכם צורך במוסד לימודים אוניברסיטאי, מכללה, או מסגרות פרטיות המתמקצעות בדיוק בתחומים שתרצו.

באוניברסיטאות כמו אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת חיפה או האוניברסיטה העברית יש מגוון קורסים המתאימים לגמלאים.

כמו כן ישנם בתי ספר כמו המכון לידידות אמריקה שם ניתן ללמוד שפות חדשות, בית הספר לאיפור של רוית אסף המעביר קורסים בכל נושאי האופנה והביוטי, או למשל בית הספר תרשיש בו ניתן ללמוד ואפילו ללמד מחשבים, אומנויות ועוד.

קורסי העשרה למבוגרים

אז מה אתם רוצים ללמוד?

כיום, בניגוד לעבר, קיים שפע גדול של אפשרויות מגוונות, ואפילו חלק ממוסדות הלימוד הרבים מציע מסלולים ייעודיים לפנסיונרים. אלו חלק מהרעיונות שאספנו בשבילכם:

שוק ההון – יש קורסים רבים בנושא, המיועדים בעיקר למי שרוצה להעשיר את הידע שלו בנושא ולא למי שמעוניין לרכוש מקצוע חדש.

עולם הספורט – מקצועות הקשורים לעולמות הספורט והכושר הגופני (כמו יוגה, למשל) מושכים אליהם פנסיונרים רבים אשר רוצים ללמוד תחום חדש או “רק”  לשפר את רמת החיים עם שגרת ספורט בריאה.

רפואה – קורסי העשרה רבים בתחומי הרפואה המשלימה כמו רפלקסולוגיה, נטורופתיה ותזונה נכונה.

צילום – תחום שהמון אנשים פתאום מגלים ברגע שיש להם קצת זמן להתבונן בחיים סביבם. צילום יכול מאוד להעשיר את החיים כתחביב וזו יכולת שאפשר למנף לעיסוקים רבים, אפילו להשתתף במיצגים בגלריות ולמכור יצירות.

בקטגוריית הלימודים למבוגרים קיים גם שפע גדול של חוגים לפנסיונרים בתחומים השייכים לעולמות העיצוב:

אופנה וביוטי – תחום רחב שבפסקה הבאה נרחיב על עליו.

הום סטיילינג ועיצוב פנים – שמתם לב שפנסיונרים רבים מתחדשים ברהיטים שונים בבית או בפריטים קטנים שמשנים את האווירה ברגע שיוצאים לפרישה?

יש שמוצאים בתחום הנאה גדולה מאד, ויכולים לקחת את הצעד הזה קדימה וללמוד, הן על מנת לשפר את הסביבה האישית והן על מנת לעזור לאחרים לשפר את שלהם (ואולי גם בתשלום).

מזון – תחום המזון שופע אפשרויות תעסוקה לפנסיונרים, החל בלימודי קונדיטוריה ועד ללימודי תזונה.

קורסי העשרה בתחומי הביוטי והסטיילינג

אצלנו, ב”רוית אסף” – רשת בתי הספר לאיפור ומקצועות היופי, ניתן למצוא מגוון רחב של קורסים שניתן ללמוד גם לצורך העשרה, כתחביב וגם כמקצוע.

הרשת מציעה מספר מגמות כמו איפור, סטיילינג, מגמת שיער עם קורס ספרות נשים ועיצוב תסרוקות, מגמת יופי וטיפוח עם קורסים באיפור קבוע, עיצוב גבות ומיקרובליידינג  וכן את מגמת הציפורניים בה אפשר לרכוש מקצוע רווחי ולהתפרנס בתחומים כמו מניקור פדיקור או בניית ציפורניים.

בסיום הקורסים: איפור מקצועי, עיצוב תסרוקות, מניקור פדיקור או בניית ציפורניים, מתקבלת תעודה מקצועית בינלאומית ותעודת הכשרה מטעם משרד העבודה, איתן תוכלו לפתוח עסק קטן בביתכם וליהנות ממקצוע חדש שבצידו הכנסה נוספת.

אם כל חייך נמשכת לתחום היופי והטיפוח, כעת, ניתנת לך ההזדמנות להפוך את האהבה למקצועי רווחי. חווית הלימודים ברשת “רוית אסף” אינה מתמקדת אך ורק בהקניית המקצוע, אלא עוברת דרך לימודים בסביבה צעירה ותוססת, המשלבת גם פנסיונריות ונשים בוגרות יותר שפרשו מעבודתן. יתירה מכך, בקורסים מקנים כישורי שיווק וקידום עצמי עם דגש על הרשתות החברתיות ועוזרים גם בהשמה מקצועית.

במקצועות כמו מניקור פדיקור, בניית ציפורניים, ספרות נשים, איפור קבוע וסטיילינג, ניתן לנצל את הזמן הפנוי ולקבל לקוחות גם בשעות לא שגרתיות כמו בסופי שבוע או בערב. חופש הפעולה בעיסוק באחד מהתחומים האלה, מאפשר לעוסקים ולעוסקות בהם להיות זמינים לתחביבים נוספים ולחיי המשפחה.

הרשת היא בפריסה ארצית עם סניפים ב- תל אביב, ירושלים, באר שבע ואשדוד.

לימודי סטיילינג לפנסיונרים

חיפוש עבודה לפנסיונרים – איך מוצאים עבודה?

בכל המקצועות שהוזכרו מעלה, אפשרויות התעסוקה העומדות בפני פנסיונרים יכולות להיות עבור עבודה במשרה מלאה, או, שניתן להוסיף אותן להכנסה הקבועה של הפנסיה, ולעסוק בהן כעבודה חלקית או כמובן כתחביב.

מה צריך לעשות כדי שזה יקרה? להשאיר פרטים במוסדות לטובת התייעצות ולהתחיל ללמוד כבר בסמסטר הקרוב!

זכרו שדווקא בכל נושא העצמאות והיזמות העסקית, עומד לצידכם, הפנסיונרים והפנסיונריות, יתרון גדול מאד, בשל הניסיון הרב, המסירות וכישורי העבודה שצברתם במהלך חייכם. בתוספת המיומנויות המקצועיות החדשות שתרכשו, אתם יכולים ליהנות מהשלב החדש של חייכם אף יותר מקודמיו ?

פוסטים נוספים:

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים