משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח

חתום בנשיקה – ראיון עם רוית אסף

בשנים האחרונות שפתיים הן שם המשחק בעולם הביוטי, וכל שהן בשרניות, רחבות ותפוחות יותר, כך הן נחשבות לחושניות ונחשקות יותר.
על שפתיים, מוצרים משלימים, טיפולים מטפחי כירוגיה פלסטית, הזרקות ודרמו-פיגמנטציה.

חתום בנשיקה

בשנים האחרונות שפתיים הן שם המשחק בעולם הביוטי, וככל שהן בשרניות, רחבות ותפוחות יותר, כך הן נחשבות לחושניות ונחשקות יותר. על שפתיים, מוצרים משלימים, טיפולים מטפחים, כירורגיה פלסטית, הזרקות ודרמו-פיגמנטציה בכתבה הבאה:

אידיאל היופי

ההבחנה בשפתיים כאיבר מיני נעוצה עוד בשחר ההיסטוריה, עוד באור כשדים. אי-שם לפני חמשת אלפים שנה, נהגו נשים לכתוש עופרת לבנה ולמרוח אותה על השפתיים כדי לשוות לעצמן מראה חושני ורענן, אבל לא תמיד היו השפתיים התפוחות אידיאל יופי. במאות הקודמות ניסו דווקא להקטין את השפתיים, ואפילו שחקניות הסרטים האילמים בשנות העשרים של המאה הקודמת צוידו באיפור ששיווה להן זוג שפתיים בצורת לב, מה שהעניק להן מראה תמים שהתאים מאוד לעיניים הפעורות, המעושנות והתמימות. אולי כהשפעה ממודל היופי היפני שם נהגו להדגיש רק את מרכז השפה באדום, קטן הרבה יותר מהגודל האמיתי שלהן. בעשורים האחרונים תפס תאוצה מראה השפתיים המלאות מאוד, אולי בהשראת המראה האתני ששדרגו דוגמניות-על, כמו נעמי קמפבל, או טיירה בנקס, או המראה החתולי של אסתר קאנאדס הספרדייה.

סקרים שנערכו בקרב גברים העידו שהם מעדיפים את האישה שלהם עם שפתיים חושניות, אבל פרופורציונאליות ולא מוגזמות, ואיפור עדין יחסית. בסך הכול, כך מתברר, מודל היופי האנושי הוא כמעט משותף לכולם, ובמחקרים סוציולוגיים נמצא שאידיאל היופי הנשי נחשב כפנים שמזכירות באיכותן את פני התינוק: עיניים גדולות, אף קטן, לסת קטנה ושפתים מלאות. משהו רך, תמים ורענן.

לאחרונה עושה הרושם כי טרנד ניפוח והדגשת השפתיים יוצאים מכל פרופורציה: כולן עושות את זה. פתאום אף אחת אינה מרוצה מהשפתיים שלה. מה בעצם קרה לנו? ולמה טרנד אופנתי מסוים גורם לכולנו לסלוד פתאום ממה שנתן לנו הטבע ולרוץ לתקן? התשובה נעוצה בכך כי מדובר בסופו של דבר במגמה אופנתית, והטרנד האחרון הוא זה אשר מוביל את טון השפתיים הבשרניות שבעטיו נדמה כי כולן עייפו מהשפתיים הדקות, ולפתע הן חושקות בכאלה עם לוק עסיסי שמזכיר את שפתיה החושניות של אנג`לינה ג`ולי.

ravit-asaf.co.il_kiss13

שגרת טיפוח

רוית אסף, מאפרת ובעלת רשת מרכזי הדרכה למקצועות האיפור אומרת שעור השפתיים רך ועדין, ולכן צריך לשמור על בריאותו באופן קבוע ע”י הזנה וליחוח. “השפתיים, כמו השאר אברי הגוף, מבטאים את הגיל ותהליך ההזדקנות נראה על השפתיים. החל מגיל 35 השפתיים מתחילות בתהליך ההזדקנות, כלומר הן נעשות יותר ויותר דקות בגלל ההתרוקנות של הקולגן שבהן, גם התומכים של השפתיים: השיניים והחניכיים עוברים שינויים ובעיקר נסיגה והצטמצמות של העצמות. כך שבגיל 45 כבר רואים שפתיים צרות, ובגיל 70 כבר כמעט אין שפתיים בכלל”. גם המאפר רועי חמו סבור כי יש להגן ולטפח בקביעות את השפתיים. לטענתו כיום כבר אין הפרדה ברורה בין שפתונים טיפוליים לשפתוני איפור. “הטכנולוגיה המתפתחת בתחום הקוסמטיקה מאפשרת להכניס לשפתונים מולקולות שהופכות להיות חדירות לעור ומעניקות לשפתיים ויטמינים, כמו ויטמין E – שמנטרל רדיקלים חופשיים, ויטמין F – שמשמש כנוגד חמצון ומונע קמטים וגם ויטמין A – שמחדש תאים ומזרז את חילוף החומרים ובעצם משווה לשפתיים מראה רענן וצעיר יותר, וגם ויטמין C“.

ravit-asaf.co.il_kiss2-min

ציירי לך שפה

לאן שלא תסתכלו, אי אפשר להימלט מהן: שפתיים חושניות ואדומות לאור יום. הוליווד אימצה את זה כבר מזמן, ישראל לא הרבה אחריה, ומלבד כוכבות מפורסמות, ניתן לראות לא מעט נשים ואף נערות חובקות את המראה הסקסי של שפתיים משוחות בגוון דובדבן עמוק. בשנים האחרונות הפכו השפתיים לשם המשחק המרכזי בעולם הביוטי, וככל שהן בשרניות, אדמדמות, רחבות ותפוחות יותר, כך הן נחשבות לחושניות ונחשקות יותר. מה שהפך את השפתיים לאייטם לוהט עוד יותר היא העובדה שכיום יכולים כל אחת (ואחד), בעזרת קצת מזומנים, לשדרג לבלי הכר את מראה השפתיים, להפוך אותן לחושניות יותר בטפולים מטפחים, כירורגיה פלסטית או הזרקות.

השפתיים האופטימאליות הן מלאות וסימטריות” – קובעת רווית אסף כלומר, השפה העליונה תהיה שווה לשפה התחתונה, צד שמאל שווה לצד ימין וה”לב” במרכז השפה העליונה יהיה שווה ומדויק. תיחום השפתיים יעשה על ידי עיפרון שפתיים, רצוי מתחדד (הוא עמיד יותר וניכנס לחריצים טוב יותר ומונע בריחת ליפסטיק – מכאן שמו – “תוחם שפתיים” ). במידה ותרצי להגדיל את השפתיים, תתחמי את השפתיים מחוץ לקו השפה הטבעי. אם ותרצי להקטינן, עליך לתחום בעזרת התוחם מתחת לקו השפה הטבעי. אוריאה לייט, חוזת הטרנדים של מותג האיפור “מייבלין ניו יורק”, טוענת כי העונות הבאות יתאפיינו בהדגשת שיא של השפתיים. לדבריה בסתיו 2012 נראה כולנו כמו בקליפ של רוברט פאלמר עם עיניים באפור מטאלי ושפתיים אדומות מבריקות. “גווני הלבוש בתצוגות הגדולות בעולם מאופיינים בלוק מתכתי ומבריק עם השתקפות גבוהה ואפקט אולטרה, בעולם האיפור המטאלי, המתכת והברונז באים לידי ביטוי בצבעים מבריקים וחזקים, כמעט במראה “רטוב” ולצדם שפתיים מודגשות בצבעים נועזים עם ברק או באמצעות גלוס שמונח עליו ויוצר מראה נוצץ במיוחד”.

אז מה בעצם נחשב כשפתיים סקסיות וחושניות?

מסתבר שהתשובה אינה אחידה. לטענת המאפר רוני פרנקל בשנות החמישים כיכבו שפתיהן המשורטטות של הדיוות מרילין מונרו ובריז`יט בארדו, אולם בשנים האחרונות מככבות יותר ויותר שפתי כוכבת הפורנו התפוחות, (יתר על המידה), של פמלה אנדרסון, ואנג`לינה ג`ולי אשר נחשבת ללא ספק למובילת הטון בטרנד השפתיים. חמו מצידו טוען שבארץ, הנטייה אינה דווקא תמיד לצד התפוח והמוגזם, אלא לחושניות שמשדרת משהו נעים.

בסקרים שנערכו בעבר דורגו בעלות הישראליות בעלות השפתיים המושלמות: מיכאלה ברקו, מאיה ישעיהו, יעל בר זוהר, מורן אייזנשטיין, גאולה אבן, סנדי בר, יונית לוי ומיקי חיימוביץ. כל אחת והשפתיים שלה, כל אחת והחיוך שלה. חלקן נעזרו בשירותי הרפואה האסתטית, אבל רובן נולדו עם מתת הטבע האלוהית של שפתיים חושניות.

ravit-asaf.co.il_kiss1-min

טיפול ממוקד

אחד ההישגים היותר מפנקים במלחמה הנצחית שלנו נגד הטבע הוא זה שמאפשר לנו לא לדהות. הוורוד של השפתיים כבר לא מה שהיה? נמאס לכן לשרטט את העיפרון כל בוקר סביב השפתיים? קטן עליכן. הולכים למכון, מחזירים את עטרת הצבע ליושנה ומקבלים פטור משפתונים וגלוסים עד להודעה חדשה. גם מילוי שפתיים הינו הליך שבמהלכו מחדירים חומרים טבעיים או מלאכותיים לשפתיים, הפעם לשם עיבוין. השיטה מתאימה לכל מי שחפץ בשפתיים בשרניות.

תכשירי הקוסמטיקה

לדברי אסף מי שמסתפקת באופציה הקלה תפנה לתכשירים הקוסמטיים, בדמותם של תכשירי הגנה לשפתיים מהסוג השמנוני מכוונים בעיקר להגנה מפני נזקי מזג האוויר. “בחורף נגד היובש ובקיץ נגד יובש וקרני השמש התוקפות את עור השפתיים ביתר שאת בגלל היותו דקיק וחסר מנלין” אולם יודעי דבר סבורים כי הנועזות יותר יפנו אל ההליך הפולשני, בו יוחדרו אל השפתיים חומרי התפחה אשר יגרמו להן להראות נפוחות ועבות יותר או בוהקות וצבעוניות יותר.

ravit-asaf.co.il_kiss12

הדרמו-פיגמנטציה

(איפור הקבוע) היא טכניקה שבה מחדירים לפנים פיגמנטים של צבע המופקים ממינרלים. השיטה נכנסה לשוק לפני כ-23 שנה, בצעדים מהוססים משהו. רק קוסמטיקאיות ספורות העזו להשתמש בו. אולם מה שהיה נחלתן של מעטות הפך כיום לשירות פופולארי המוצע כמעט בכל מכון יופי. ההליך משתמש בשיטות של קעקוע – החדרת פיגמנט בעל צבע לעור באמצעות מחט והוא נועד כאמור להדגיש את תווי הפנים מטעמי יופי.

איפור קבוע מתאים לנשים המבקשות להראות מטופחות במשך כל שעות היום וללא כל מאמץ. הדגשת תווי הפנים – תכליתה הדגשת התווים הטבעיים של האישה תוך שימוש בגוונים התואמים לגוונים של תווי פניה כדי לשוות לה מראה טבעי ולא מראה מאופר. לדברי ענת בקר, קוסמטיקאית פרא רפואית ב-“ברבור”- מרכז לקוסמטיקה מדעית ישנן שתי דרכים לאיפור השפתיים: קו תוחם (קונטור) סביבן להדגשת צורתן, או מילוי השפה כולה בצבע לקבלת מראה מלא יותר.

איך בוחרים את הצבע?

בקר משיבה: “הדגשת שטח פנים השפתיים לא אמורה להחליף את הליפסטיק, אלא להשיב לשפתיים את חיות הנעורים שאבדה. במקום להמר על “משהו מיוחד” שיגביל אתכן (וגם יהיה קשה מאוד להיפטר ממנו אחר כך) אני ממליצה לבחור בצבעים טבעיים כמו דובדבן או וורוד לגווניו. טכניקה פשוטה לקביעת הגוון שלכן: שפשפו את השפתיים זו בזו (כמו לאחר מריחת ליפסטיק, כשרוצים לטשטש מעט את הצבע), השפתיים יתמלאו בדם והגוון שיתקבל הוא זה שאתן מחפשות. כל גוון אחר יהיה בעצם עניין של אופנה משתנה.

עיבוי שפתיים

קיימות שתי שיטות עיקריות לעיבוי השפתיים: הראשונה הינה הליך כירורגי (מעורבות של ניתוח), והשנייה היא מוצרי התפחה (ללא ניתוח). בעבר היה נהוג לבצע חתכים בעור השפתיים ו”לדחוף” את רירית השפתיים החוצה על מנת לשוות לשפתיים מראה גדול יותר וורדרד יותר. אך כיום, הגדלת שפתיים היא ניתוח קוסמטי פשוט המתבצע תחת הרדמה מקומית ומסייע לנשים (ולאחרונה גם ליותר ויותר גברים) להשיג שפתיים עבות ומלאות יותר. המוצרים המשמשים לעיבוי שפתיים מגיעים בצורת נוזל – לטיפול בהזרקה, או כשתל – להחדרה בניתוח. החומר בו ייעשה שימוש בהליך העיבוי יקבע כיצד תתנהל הגדלת השפתיים.

ד”ר אילנה אבינח, רופאה מומחית ומנהלת המרכז לרפואה אסתטית ומזותרפיה בתל אביב, מסבירה כי קיימים מספר חומרים אשר תורמים למראה שפתיים מלא יותר:

 1. חומצה היאלורונית (הידועה בשמותיה המסחריים “רסטילן”, “ג`ובידרם”, “היאלופורם”, ו”מטרידקס”). החומצה ההיאלרונית היא מרכיב טבעי בסחוס וברקמות חיבור של בעלי חיים ומחזיקה בגוף בין חצי שנה לשנה.

2. חומרים מלאכותיים, בעיקר סיליקון וביואלקמיד. שני חומרים אלה מאפשרים עיצוב טוב של השפה ושמירה על התוצאות לטווח ארוך, אך יש בהם גם יותר פוטנציאל לבעיות בריאותיות ארוכות טווח, ולכן צריך לנקוט משנה זהירות בשימוש בהם. לפני הטיפול יש להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי כל הסיכונים האפשריים בכל טיפול וטיפול.

3. הליכים אחרים כוללים מילוי בחומרים זרים כמו שתלים המוחדרים לשפה, והזרקת חומרים סינתטיים”.

פוסטים נוספים:

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים