משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח

איילינר – הקו המושלם

מבחינות רבות, איילינר הוא המלך הבלתי מעורער של איפור העיניים בכל הזמנים. הוא מזוהה במיוחד עם המלכה קליאופטרה בעולם העתיק, שלל כוכבות הוליוודיות עוד משנות ה-60 של המאה הקודמת, וגם בזמננו מדובר בפריט חובה בכל תיק איפור.

הכנה לעונה הקרה

לקראת העונה הקרה, הוא עושה קאמבק מטורף וניתן לראות אותו בכל מראות האיפור של מיטב החברות המובילות את הטרנדיים העכשוויים. רגע לפני שאת מחליטה לנסות על עצמך, כמה טיפים שחשוב שתדעי על ה”קו המושלם”

איפור של רוית אסף באמצעות שימוש באיליינר באזור העיניים
איפור של רוית אסף באמצעות שימוש באיליינר

מהו תפקידו של איילינר?

תפקידו של האיילינר הוא בראש ובראשונה ליצור תיחום מודגש לקו העין בסמיכות לקו שורש צמיחת הריסים. עם זאת,  מניסיוני כמורה לאיפור וכמתאפרת שנים רבות, קו איילינר בעיקר יוצר “תיקון” למבנה העיניים הקיים באם צריך ולא רק כקו תוחם להדגשה. קו האיילינר יכול לשמש ליצירת אשליה של מבנה חדש לעין, להדגיש מבנה קיים או פשוט להוות תוספת לאיפור העיניים בגרסתו העדינה יותר. כאמור, האיילינר חווה מעין “רנסאנס” בעת המודרנית החל משנות ה-60 ואף ה-50 במאה הקודמת, אולם מאז הוא עבר כמה שכלולים וכיום עומדות לרשותנו, מתאפרות ומאפרות כאחת, מגוון רחב של סוגי איילינר המותאמים לצרכים, לטרנדים ואף למידת הניסיון והמיומנות שלנו.

טרנדים ועוד טרנדים באיפור באיילינר

נראה כי בתקופה האחרונה האיילינר מככב בלא מעט טרנדים וסגנונות איפור בטיקטוק, החל מהסרטון המפורסם בו אריאנה גרנדה שרטטה איילינר מכונף מושלם בכמה שניות, ועד לטרנד האיילינר העדין שהחל כנראה אי שם ב-2017 עם כוכבות כמו מרגו רובי ואמה סטון, וממשיך עד ימינו. טרנדים אחרים ואף אתגרי איפור איילינר שונים שוטפים את הטיקטוק ויוטיוב כבר תקופה ארוכה, כך שכל מה שנותר הוא למצוא את המוצר המתאים לכן ביותר.

הבלטת אזור העיניים באמצעות איילינר

הבלטת אזור העיניים באמצעות איילינר

בסרטון הבא תוכלו לקבל מספר דוגמאות לאיפור באיילינר

מהם סוגי האיילינר המובילים?

  • עפרונות איילינר – מדובר בעיפרון עמיד שנועד לתפקד כאיילינר קלאסי, כלומר לסייע לנו לתחום ולעבות את קו הריסים. עפרון איילינר נחשב לסוג הפשוט ביותר מבין כלל הסוגים, מבחינת קלות השימוש בו. קל להחזיק ו”לצייר” בעזרתו ולכן רבות מתחילות להשתמש בו, בתור התחלה. הוא מתאים במיוחד לשרטוט של קו קיילינר קלאסי, כלומר קו אחיד ודק יחסית מעל קו הריסים הטבעי, או לחלופין שרטוט של מעין כנף הנמשכת מהקצה הפנימי-עליון של העין עד לקצה החיצוני.
  • ראש טוש איילינר – תפקוד האיילינר טוש דיי דומה לעיפרון, אם כי הוא מעט יותר גמיש. האיילינר בצורת טוש בד”כ מבוסס על חומר נוזלי המשורטט על העין באמצעות מיני מכחול קטן ובקיצור, מדובר בחומר המתאים יותר למי שטובה בשרטוטים מדויקים, דקים מאוד או בכל אופן כאלה המצריכים מיומנות מעט גבוהה יותר מאשר זו של האיילינר הקלאסי.
  • איילינר בצנצנת או קופסא (נוזלי, אבקה ג’ל) – איילינר זה הוא המקצועי ביותר ובהתאם, גם מורכב יחסית לשימוש. הוא מגיע בנפרד למכחול ומאפשר למשתמשת בו לקחת יותר או פחות חומר, בהתאם לצורך. למען האמת קיים גם איילינר אבקה שעובד פחות או יותר על אותה השיטה. היתרונות באיילינר כזה הוא היצירתיות שהוא מאפשר בשרטוט האיילינר. החיסרון הוא שהוא איו מתאים לחסרות ניסיון בתחום.
הבלטת העיניים באמצעות האיפור
הבלטת העיניים באמצעות האיפור

איך ניתן לבחור את האיילינר המושלם מבחינת מרקם ואופן הנחה?

ההבדל העיקרי בין מוצרי איילינר השונים ובבחירת המוצר הנכון הוא הקשר העיקרי ביכולתה של המתאפרת לבצע קו אחיד ומדויק, אולם גם בדרגת הכהות של הפימגנט. אייליינרים שאינם במרקם נוזלי כגון עיפרון או לחילופין אייליינר בצללית, יוצרים טקסטורת קו מעומעמת ועדינה ועל כן אינה מצריכה מיומנות גבוהה של המשתמשת, בניגוד למוצרי איילינר במרקם נוזלי בעל טקסטורת קו מבריקה ומודגשת. לעומת זאת, האיילינרים השונים כוללים גם טכניקת הנחה שונה ויש כאלה שיעדיפו את העיפרון, לעומת אחרות שיעדיפו את המכחול.

מראה איפור מעושן ושימוש באיילינר
מראה איפור מעושן ושימוש באיילינר

הבלטת אזור העיניים באמצעות איילינר

עד כה דובר על סוגי החומרים וטכניקת השימוש, אולם – איך אפשר לדעת איזה סוג שרטוט מתאים לכן? חשוב לדעת כי לכל סוג עין נדרש להתאים קו שונה, בהתאם לצורת העין. המטרה הראשונה בשרטוט האיילינר היא קודם כל להחמיא לעין ובהתאם לצורת הפנים כולה.

מריחת אייליינר צריכה להתבצע בצורה שהכי מחמיאה לצורת העין:

  • עיניים הקרובות זו לזו – בעיניים הקרובות זו לזו, ניתן להשתמש באיילינר על מנת לא ליצור עומס בזווית הפנימית של העין ולהימנע מלהדגיש את קירבתן של העיניים. במקרה כזה, קו האיילינר יהיה מעובה יותר רק בזווית העין החיצונית ויהיה משוך מעט הצידה ליצירת אפקט מרוחק יותר.
  • עיניים רחוקות – בעניים רחוקות, קו האייליינר יהיה מודגש גם בזווית הפנימית של העין וכל זאת בכדיי לייצר הדגשה בזויות הפנימית וליצור מראה קרוב יותר בין העיניים.
  • עיניים שקועות – במקרה של עיניים שעצם הגבה בולטת מעט ויוצרת אפקט מדומה כאילו העין שקועה, לעיתים מתקבל מראה “אפלולי” של העין. ניתן להשתמש באיילינר גם במקרה כזה, ע”י שרטוט קו איילינר להדגשה, אולם הוא חייב להיות דק במיוחד ואחיד על מנת לא ליצור כהות מיותר.
  • עיניים בולטות – עינים כאלה מאופיינות בעפעפיים עגולות ובולטות , ונשים רבות מעדיפות לעדן מראה זה ע”י איילינר. על מנת לטשטש את הבולטות של העיניים, ניתן לשרטט קו אייליינר רחב מעט המשתלט על שטח העפעף ומקטין אותו.
  • עיניים קטנות – המיתוס הרווח הוא כי תיחום עיניים חיצוני מקטין את העין, אך אולי תופתעו לשמוע שזה לא בהכרח נכון. נסו לתחום את העין בקו הדגשה עליון ותחתון ותגלו כי העין נראית גדולה יותר ומרשימה.
  • עיניים נפולות – הכוונה היא למצב בו קו העין בזווית החיצונית של העין מעוגל מעט כלפי מטה ויוצר אשליה של עיניים שמוטות מעט. במקרה זה יש להדגיש את הקו הטבעי רק על 2/3 הפנימיים של העין ובשליש האחרון ליצור הגבהה של מילימטר מהקו הטבעי. שימו לב שיש להימנע מלעגל אותו, וליצור סיומת קו בדומה לזווית ישרה היוצרת אשליה אופטית של עין “מורמת”.

שימוש באילינייר עם איפור זוהר

שימוש באייליניר עם איפור זוהר

האם יש משמעות לצבע איילינר שלנו?

בהחלט כן, משום שגם לאזור העין ישנה האסתטיקה שלה, לרבות צבע וצורה. איילינרים צבעוניים אינם מתפקדים בהכרח ככלי לתיחום העין, או לכל הפחות לא רק לתיחום העין, אלא יש להם תפקידים נוספים: איילינר כחול או לבן מעל קו האיילינר השחור הקלאסי יכול להעניק תחושה של רעננות ואף להוסיף מעין “אור” לאזור כולו, איילינר צבעוני בגווני חום בהיר, סגול בהיר ואף חום, המשורטט בעיקר בחלק התחתון החיצוני של העין, יכול להעניק אשליה של עין רחבה וגדולה יותר. אם אתן בוחרות לגוון בסגנונות האיילינר שלכן, שימו לב במיוחד למשחק בין הגוונים השונים, אך מומלץ לא לוותר על הקו הקלאסי והשחור בהתחלה.

ולסיכום: איך לבחור את האיילינר המושלם?

  • מומלץ להתחיל עם איילינר עיפרון או טוש שנחשבים לקלים יותר לשימוש ולשרטוט. אם אתן בעלות ניסיון רב יחסית, ניתן ואף רצוי לעבור לשרטוט המבוסס על מכחול ייעודי שיאפשר לכן יצירתיות רבה יותר.
  • נסו להתאים את סוג האיילינר לצורת העין הטבעית שלכן עד כמה שניתן.
  • אם אתן מעדיפות לשרטט אותו עם מכחול. מומלץ להתחיל עם איילינר ג’ל איכותי שיאפשר לכן לשרטט בנוחות ובמידת הצורך, גם למחוק אותו בעדינות אם חרגתן מהקו המקורי.

למידע מפורט על איפור עיניים

שימוש נכון של אודם אדום ואייליניר

שימוש נכון של אודם אדום ואייליניר

פוסטים נוספים:

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים