משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח

התאמת תספורת לנשים על פי מבנה פנים – המדריך המלא

אחד ההיבטים המשמעותיים ביותר בעיצוב תספורת שיער לנשים נקבע על פי מבנה הפנים. מבנה הפנים הוא קבוע, אך תספורת ניתן להתאים בקלות ובאמצעותה ניתן לטשטש או להדגיש היבטים מסוימים במבנה הפנים. לא כל תספורת מתאימה לכל מבנה פנים. לכן כדי להבין מה מתאים ומה לא יש להתחיל בצעד הראשון: להבין מהו מבנה הפנים המאפיין אותך ומשם להמשיך להתאמת תספורת למבנה הפנים.

מבנה פנים מרובע

מבנה פנים מרובע מתאפיין בקו לסת חזק וזוויות מוגדרות כאשר המצח והלסת הם ברוחב דומה.

על מנת לעדן את מבנה הפנים ולהסיט את תשומת הלב מקו הלסת הדומיננטי, רצוי לבחור בתספורת המדגישה את עצמות הלחיים או משלבת גלים ונפח לקבלת מראה מעודן יותר.  מבנה פנים מרובע הולך מצוין עם שיער ארוך המשלב גלים, תלתלים או דירוגים, במיוחד עם חלוקה צדדית הסותרת את סימטריות הפנים. גם סגנונות שיער קצרות יותר המסתיימות מתחת לקו הלסת יכולים לעזור לרכך את המראה הנוקשה. תספורת מצוינת למבנה פנים מרובע היא לוב (בוב ארוך) – עיצוב קעור המדגיש את העיניים או עיצוב זוויתי יותר המדגיש את חוזק הפנים. פוני גם הוא מקובל עם פנים מרובעות על מנת לרכך את הקווים הרחבים של המצח. סוגים שונים של פוני יכולים להתאים למבנה פנים מרובע. עם זאת, לא כולן רוצות לרכך את קו הלסת החזק, ואם את דווקא משתייכת לאלו שרוצות להדגיש אותו, תוכלי לעשות זאת באמצעות תספורת פיקסי.

מבנה פנים מעוגל

במבנה פנים מעוגל רוחב ואורך הפנים דומה ואין קווים חדים או זוויות חדות במבנה הפנים, הלחיים מלאות יותר הסנטר קטן. אם המטרה היא ליצור מראה מאורך וצר יותר, כדאי ללכת על תספורות המגיעות אל מתחת לקו הלסת, צמודות לצידי הראש וחלקות על מנת להימנע מתוספת נפח בצדדים: קארה הפוך ארוך או דירוגים מאחור יכולים לעבוד. לעתים גם מראה קצוץ יכול להתאים למבנה פנים כזה ולעדן אותו. דרך נוספת לתת תחושה של פנים צרים יותר היא באמצעות תוספת צבע בהיר לקצות השיער התחתונות מקדימה או תספורות אסופות ומתוחות לאחור.

תספורות זוויתיות ואסימטריות גם הן יכולות להתאים למבנה פנים עגול – כל דבר שלא גורם לאשליית תוספת רוחב לפנים. לכן, כדאי להימנע מפוני או בוב באורך קו הלסת.

תספורת לנשים בעלי מבנה פנים מעוגל
תספורת לנשים בעלי מבנה פנים מעוגל

מבנה פנים אגסי

במבנה פנים אגסי המצח צר יותר מקו הלסת והלסת רחבה. במבנה פנים אגסי או משולש נרצה להסיט את תשומת הלב כך שתתרכז בחלק העליון של הפנים. ניתן להשיג אפקט זה על ידי שימוש לדוגמה בפוני מוסת הצידה בגובה הגבות, הוספת שכבות לחלק העליון של הפנים, תספורת פיקסי קצרה עם נפח רב למעלה או תספורת בוב עם תוספת גלים ונפח עליונים יכולה להתאים. למעשה, כל תסרוקת גבוהה או כזו המוסטת הצידה לשם יצירת קו אלכסוני תרכך את קו הלסת ותסיט את תשומת הלב לעצמות הלחיים והעיניים.

מבנה פנים סגלגל (אובלי)

פנים סגלגלות נחשבות לצורת הפנים המגוונת ביותר המתאימה לרב התספורות הקיימות. מאוזנת ומעט מוארכת, מבנה פנים זה עובד היטב עם תספורות קצרות וארוכות, ישרות ובנוסף גם עם תספורת שיער גלי או תלתלים, פוני מסוגים שונים וככל שבעלת הפנים מתהווה אליו. על מנת להדגיש את מבנה הפנים האובלי, רצוי לבחור בתספורת הממסגרת את הפנים ומדגישה אותם: שיער ארוך גלי חופשי ומדורג,  פיקסי, בוב או פוני מוטה הצידה.

תספורת נשים לפי מבנה פנים אובלי - סגלגל
תספורת נשים לפי מבנה פנים אובלי – סגלגל

מבנה פנים דמוי לב

במבנה פנים דמוי לב המצח רחב ואילו הסנטר צר. התספורות המתאימות למבנה פנים זה מאזנות את רוחב המצח ומסיתות את תשומת הלב מהסנטר. תספורות המוסיפות נפח לחלק התחתון של הפנים ולסנטר יכולות לעשות כאן את העבודה, למשל תספורת בוב קצרה באורך הסנטר, שיער מדורג באורכים שונים יכול להדגיש אזורים שונים בפנים ולוב מדורג עם קצות פזורים גם הוא יכול לעשות עבודה מצוינת בלהסית את תשומת הלב מהסנטר.

תספורת נשים לפי מבנה דמוי לב
תספורת נשים לפי מבנה דמוי לב

מבנה פנים מאורך

במבנה פנים מאורך אורך הפנים גדול יותר מרוחבן. כאן המטרה היא ליצור נפח בצידי הפנים על מנת לרכך את אפקט האורך. למבנה פנים כזה יתאים בוב קצר או לוב סימטרי או אסימטרי עם פוני, תספורת קצרה ותפוחה רצוי עם שיער גלי או מתולתל.

טיפים להתאמת תספורת לפי מבנה פנים

  • זהי את המאפיינים הייחודים למבנה הפנים שלך
  • זכרי – כל פנים הם ייחודיים. ייתכן שמבנה הפנים שלך משלב מאפיינים מקטגוריות מבני פנים שונים.
  • זהי את המרכיבים בפנים שאותם תרצי להבליט או לטשטש
  • הוסיפי נפח באזורים בהם לדעתך חסר נפח: החלק העליון או התחתון של הפנים, או לחילופים רוחב הפנים
  • ככלל, ככל שהשיער ארוך יותר כך הוא נותן תחושה של פנים מאורכים יותר
  • תספורות אסימטריות אלכסוניות או שימוש בנקודות צבע יכולים להסיט את תשומת הלב מאלמנטים מסוימים במבנה הפנים ולהבליט אחרים.
  • דירוג השיער יכול להוסיף נפח בחלק מהמקומות ולהוריד במקומות אחרים
  • צורת שיער גלית או תלתלים עוזרים בהוספת נפח

רוצה להפוך למומחית באמנות התספורות והעיצוב שיער?

הידע בתחום העיצוב שיער והתאמת תספורות לפי מבנה הפנים הוא כלי חשוב בארסנל של כל אישה שרוצה להראות במיטבה. קורסי העיצוב שיער שלנו מציעים לך את ההזדמנות ללמוד מהמומחים המובילים בתחום, להתנסות בטכניקות חדשניות ולהתעדכן בטרנדים האחרונים שמשפיעים על עולם האופנה והיופי. אנו מספקים כלים מעשיים וידע תיאורטי שיאפשרו לך להתאים בקלות תספורת לכל סוג פנים, ליצור מראות שיער שישאירו רושם ולהפוך כל פגישה עם לקוח לחוויה בלתי נשכחת. אם את מחפשת להרחיב את הידע שלך, לפתח קריירה בתחום היופי או פשוט לשדרג את המיומנויות שלך לרמה הבאה, הקורסים שלנו הם המקום המושלם בשבילך. הצטרפי עכשיו והתחילי ליצור תספורות שלא רק מחמיאות למבנה הפנים אלא גם משדרות ביטחון, סטייל ואישיות.
מוזמנת לקרוא פרטים נוספים והרשמה לקורס ספרות ועיצוב שיער – העתיד שלך בעיצוב שיער מתחיל היום!

פוסטים נוספים:

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים