משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח

איך לשמור על עור הפנים?

איפור הוא כלי נפלא, אשר מאפשר לנו לשפר את ההופעה שלנו ולהתאים אותה כרצוננו. שמירה על עור הפנים חשובה לנו לא רק בשביל ימים שבהם אנו לא מתאפרות, אלא גם ובעיקר לצורך מריחה אפקטיבית וטובה יותר של האיפור עצמו. במאמר זה ארגנו עבורכן מידע וטיפים החשובים והטובים ביותר על עור הפנים ועל הדרך הטובה ביותר לשמור עליו, כך שתוכלו ליהנות מעור זוהר, חלק ונקי יותר, ובהתאמה – גם המלצות לאיפור מדהים, שישדרג וידגיש את העור שעליו הוא יושב.

קצת על העור שלנו

העור שלנו מורכב משלוש שכבות עיקריות: האפידרמיס, הדרמיס וההיפודרמיס, כאשר שכבת האפידרמיס היא למעשה השכבה העליונה ביותר של העור. בחלק העליון ביותר של שכבה זו ישנו מעין ציפוי אשר נקרא “שכבת הקרנית”. שכבת הקרנית היא שכבה חשובה ביותר, שכן היא משמשת כמעין “מחסום” לשכבות העמוקות יותר של העור, מגינה עליו ושומרת על הלחות הקיימת בו. חשוב להבין כי במהלך היום, העור שלנו חשוף למגוון של מזיקים – ובכלל זה קרני השמש, רדיקלים חופשיים, זיהום האוויר ועוד. כאשר מחסום העור (שכבת הקרנית) שלנו פגוע, העור ייטה יותר לקמטוטים, פיגמנטציה, פצעונים, יובש, התקלפות ועוד, שכן כל המזיקים האלה יכולים לחדור לעור יותר בקלות. על מחסום העור ניתן לשמור באמצעות שגרת טיפוח איכותית, ואף לשפר את המראה והאיכות שלו באמצעות טיפולים משלימים נוספים.

טיפוח עור הפנים. Image by Diamantino Santos from Pixabay
טיפוח עור הפנים. Image by Diamantino Santos from Pixabay

באילו מוצרים כדאי להשתמש כחלק משגרת הטיפוח?

באופן עקרוני, ישנם מספר מוצרים בסיסיים שבהם חשוב להשתמש בכל שגרת טיפוח:

  • מוצרים להסרת איפור – כמו למשל תכשיר הדו-פאזי להסרת איפור עמיד של רוית אסף.
  • מוצרים לניקוי הפנים – ובכלל זה סבון פנים, חלב פנים ומי פנים. חלב הפנים מסייע בפתיחת הנקבוביות ובניקוי יסודי שלהן, ואילו מי הפנים “משלימים” את הפעולה, מבצעים את הניקיון הסופי וסוגרים את הנקבוביות.
  • קרם לחות – קרם הלחות הכרחי לשמירה על הלחות במחסום העור. במהלך היום, הלחות מתנדפת באופן טבעי מהגוף שלנו, וקרם הלחות למעשה “לוכד” את המים בתוך העור ומונע מרובם להתנדף החוצה.
  • קרם הגנה – קרם הגנה הוא אולי לא המוצר החביב על רוב האנשים, אך אין ספק כי מדובר באחד ממוצרי הבסיס ההכרחיים ביותר לשמירה על מחסום העור מפני השמש, שכן קרני השמש לא רק גורמות לפיגמנטציה, אלא גם להרס של הקולגן בעור – עניין המסתכם בקמטוטים ובעור רפוי. אם אתן מעוניינות בקרם הגנה קליל יותר, אשר מספק גם לחות לעור (ועל כן יכול להחליף גם את קרם הלחות), נסו להשתמש בקרם הלחות וההגנה של רוית אסף.
טיפול בעור הפנים. Pic created by lookstudio - www.freepik.com
טיפול בעור הפנים. Pic created by lookstudio – www.freepik.com

עור פנים יבש, שמנוני או מעורב?

לפני שניגש לשגרת טיפוח מעמיקה יותר ולטיפולים שניתן לבצע על מנת לשפר את מראה העור, חשוב שנדע לאבחן את סוג העור שלנו, כך שנוכל להתאים לו את הטיפול הטוב ביותר:

  • עור יבש – יתבטא בתחושת יובש ומעין “מתיחה”. עור פנים כזה יהיה יותר מגורה וייטה לקילופים ולקמטוטים. עור יבש זקוק להזנה ולחות אינטנסיביים יותר, ועל כן, מיד לאחר ניקוי העור מומלץ למרוח סרום לחות, וכאשר העור עוד לח מהסרום, למרוח מעל את קרם הלחות – כך שהוא “יאטום” את הלחות בתוך העור לפני שהיא מתנדפת לאוויר. במידת הצורך, ניתן לעשות שימוש גם בקרם עיניים איכותי. בנוסף, מומלץ להשתמש בתכשירי טיפוח אשר מכילים שמנים טבעיים שמרגיעים את העור על בסיס קבוע, ובמסכת לחות לפנים אחת לשבוע. חשוב לציין כי לעור יבש לחות חיצונית לא מספיקה וחשוב מאוד לשלב גם שתיה מרובה, לפחות 2 ליטר ביום.
  • עור פנים שמנוני – עור זה יתבטא בהפרשת סבום גדולה יחסית מהנקבוביות, עניין אשר יכול לגרום לפצעונים, קומודונים סגורים או פתוחים (“שחורים”) ומראה בולט יותר של הנקבוביות. על מנת להימנע ממצבים אלה, חשוב מאוד לבצע ניקוי יסודי של העור בסוף כל יום, באמצעות תכשיר דו-פאזי להסרת איפור, חלב פנים ומי פנים, או לחילופין, באמצעות סבון פנים איכותי. בנוסף, מומלץ לבצע פילינג אחת לשבוע, על מנת להסיר את שכבת תאי העור המתים ולאפשר ניקוי יסודי יותר של הנקבוביות. הפילינג המינראלי של רוית אסף מצוין עבור מצבים כאלה בדיוק.
  • עור פנים מעורב – עור מעורב יהיה יבש או רגיל בחלקים מסוימים בפנים, ובחלקים אחרים יהיה שמנוני או רגיל. בדרך כלל, עור זה יתבטא באזור T (מצח, אף וסנטר) שמנוני, כאשר צידי הלחיים יהיו עם עור יבש או רגיל יחסית. הטיפול בעור מעורב יהיה משולב מתכשירים המיועדים לעור שמנוני ומתכשירים המיועדים לעור רגיל או יבש, בהתאם לאזור הספציפי שעליו אנו מורחות את התכשיר. כך, למשל, אם אזור ה-T שלכן שמנוני, רצוי לבצע באזור זה פילינג אחת לשבוע, ואם צידי הלחיים שלכן יבשים, מומלץ למרוח סרום לחות באזור זה.
  • עור פנים רגיל – כשמו כן הוא. עור רגיל דורש אף הוא שימור וטיפול, ובכלל זה ניקוי וליחוח העור על בסיס יומיומי. בנוסף, מומלץ לעשות שימוש גם במסכה ובפילינג המינראלי של רוית אסף אחת לשבוע-שבועיים.

כמובן לאלה שמעוניינות בשגרת טיפוח יותר מעמיקה, קיימות מגוון אפשרויות איכותיות, אותן ניתן למצוא גם בחנות של רוית אסף.

ניקיון עור הפנים בשעות הערב. Pic created by senivpetro - www.freepik.com
ניקיון עור הפנים בשעות הערב. Pic created by senivpetro – www.freepik.com

טיפים לטיפוח עור הפנים

להלן מספר טיפים שיסייעו לכם לשמור על עור בריא וקורן, היישר משיעורי האיפור המקצועיים בבית הספר של רוית אסף:

  • התאימו את שגרת הטיפוח לסוג העור שלכן ולבעיות הספציפיות שאתן מתמודדות עמן.
  • הקפידו להסיר את האיפור וקרם ההגנה לפני השינה – בזמן השינה מתרחשים תהליכים בעור, שמטרתם לתקן את הנזק שנגרם לו במהלך היום כתוצאה מחשיפה לאוקסידנטים, זיהום אוויר ועוד, ומסיבה זו חשוב להקפיד ללכת לישון רק לאחר ניקוי יסודי של עור הפנים.
  • בזמן מריחת הקרמים או ניקוי הפנים, עסו מעט את העור על מנת להמריץ את הדם ולנקז את עודפי המים שגורמים למראה נפוח.
  • הקפידו להיות עדינים עם העור – השתמשו בתכשירים עדינים, והקפידו שלא לשפשף את העור או להיות אגרסיביות איתו, שכן התנהלות כזאת עלולה להוביל לקמטים.
שימוש קבוע בחלב ומי פנים חשוב לעור הפנים. created by lookstudio - www.freepik.com
שימוש קבוע בחלב ומי פנים חשוב לעור הפנים. created by lookstudio – www.freepik.com

רוצות מספר טיפים נוספים לשם טיפול עור הפנים? רוית אסף מציינת בסרטון שעלה לאחרונה כיצד תוכלו לשמר ולטפח את עור הפנים שלכם. נקודה חשובה שהיא ציינה במאמר, עור פנים יפה ומטופח ניתן להשגה לאחר פעולות ניקיון וטיפוח. רוית מציינת כי אחרי יום עבודה היא מנקה ביסודיות את עור הפנים עם חלב פנים, מי פנים וגם תכשירי דו פאזיים שטובים להסרת איפור קשה יותר באזור העיניים או השפתונים העמידים. חלב פנים ניתן למריחה על ידי תנועות סיבוביות על העור כאשר מנקים את כל הפנים כולל המצח ותנועות עיסוי לעור הפנים שחשובות מאוד וגם ממריצות את הדם בפנים.

לסרטון המלא לטיפוח עור הפנים – https://www.youtube.com/watch?v=VBHgUrvZksI

בבית הספר לאיפור של רוית אסף, מקפידים על נושא טיפוח העור, מתוך הבנה שמדובר בחלק בלתי נפרד מעולם האיפור. לפרטים נוספים, צרו קשר עם הצוות המקצועי, אשר ישמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה.

 

 

פוסטים נוספים:

טרנדים באיפור כלות ל-2024

איפור כלות הוא אחד התחומים החמים ביותר בעולם היופי והאסתטיקה בכל שנה ושנה, ואין ספק שחובבי הטרנדים והז’אנר בכלל, מחכים בכל עונה כדי לראות אילו סגנונות ייחודיים יאפיינו את עונת החתונות הקרובה. הנה כמה מגמות איפור כלה ששווה להכיר לקראת 2024, פלוס כמה טרנדים נוספים שעשויים בהחלט להשפיע על עולם איפור הכלות

read moreקרא עוד

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים