משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח

רוית אסף – איך לשמור על שיער בריא לאורך זמן?

בין אם אנחנו ממש מקפידים על נראות השיער, ובין אם אנחנו נותנים לעצמנו דרור ולא מתאמצים לטפח אותו – השיער שלנו חשוף מדי יום לנזקים סביבתיים שאינם בשליטתנו. אז איך נוכל לשמור עליו בריא לאורך זמן? אספנו עבורכם מספר טיפים לשיער בריא מצוות המומחים של רוית אסף

הנה כמה דוגמאות חשובות להשפעה חיצונית על בריאות השיער: זיהום אויר, חשיפה לקרני השמש, חפיפה בשמפו ומרכך, עיצוב השיער בחומרים כימיקליים, ייבוש במייבש, מחליק שיער, תהליך הבגרות הטבעית של הגוף ואף התזונה שאנו צורכים, כל אלה הם רק חלק מהנזקים שאנו בוחרים או לא בוחרים להיחשף אליהם, ומשפיעים על השיער שלנו לא כל-כך לטובה. מה שאנחנו כן יכולים לעשות במודע ובמטרה למזער את הנזקים הללו ככל הניתן – הוא להקפיד על שגרת טיפוח מסוימת לטובת שיער בריא. איך עושים את זה?

שמירה על שיער בריא
שמירה על שיער בריא

איך תוכלו לשמור על שיער בריא?

לא ניתן להתחיל לשתף על טיפים על שיער בריא, ללא התייחסות לפעולת החפיפה. חלקנו עושים אותה על בסיס יומיומי וחלקנו לעיתים רחוקות יותר, אך ההמלצה לשיער בריא היא לחפוף את השיער מקסימום אחת ליומיים, ולא כל יום. בימים שכבר חופפים, שימו לב שאתם עושים שימוש נכון בשמפו ובמרכך – השמפו נועד למריחה מהשורשים ועיסוי הקרקפת בעדינות רבה, והמרכך נועד למריחה בקצוות השיער, בערך ממחצית אורך השיער, ולא להנחה על הקרקפת בכלל. בנוסף, השמפו והמרכך אמורים להיגמר באותם מועדים פחות או יותר, כך שאם המרכך נגמר מהר יותר מהשמפו, אתם צריכים להפחית את הכמות ולהשתמש בו פחות. גם לטמפרטורת המים יש חשיבות בעת החפיפה – מים חמים מדי עלולים לפגוע בשכבת ההגנה של השיער ולהזיק ללחות הטבעית שלו, לכן מומלץ לחפוף במים פושרים, עם סיום בכמה דקות של מים קרים (שטובים גם לשיער, גם למחזור הדם וגם לנפש).

קורס עיצוב שיער

איך לשלב עיצוב שיער עם בריאות השיער?

אנחנו מדרבנים נשים וגברים כאחד, לעצב את השיער שלהם וליהנות מביטוי עצמי חופשי ומרענן, תוך שמירה על שגרה של טיפוח שיער בריא. ראשית כל, חשוב לייבש את השיער בעדינות – שיער רטוב נוטה יותר להישבר, ולכן ניגוב חזק או ייבוש בחום גבוה מדי, עלול להרוס את השיער ולשבור אותו. על אותו עיקרון, מומלץ לא להסתרק כשהשיער רטוב או לח, לכן כדאי להמתין עד שהשיער יבש ולאחר מכן להבריש אותו – פעולה שכדאי לעשות לפחות פעם אחת ביום, כדי להמריץ את זרימת הדם בקרקפת ולעודד את שכבת השומן הטבעית לעטוף את השיערה.

בעת הסירוק, התחילו מהקצוות של השיער, תוך אחיזה של השורש, ולאחר התרת הקשרים עלו לחלקים העליונים וסרקו את השיער לכל אורכו – זו הדרך הטובה ביותר למנוע מהשיער עוד קשרים ועוד שברים. אם מוכרחים להשתמש בפן, העדיפו עוצמת חום נמוכה יותר, ובכלל הימנעו משימוש במחליקי שיער – הם גורמים להחלשת השיער ונשירתו. כשמדובר בתסרוקות, העדיפו תסרוקות עם שיער פזור – תסרוקת אסופה שמותחת את השיער מחלישה אותו, ואם כבר אסוף, אז שיהיה רופף ומרושל יותר.

טיפול בשיער מרושל או יבש
טיפול בשיער מרושל או יבש

השיער יבש? מספר טיפים להוספת הלחות לשיער

כדי לשקם את השיער, מומלץ להקפיד על הטיפים לשיער בריא שכתבנו מעל, ולצד זאת, מומלץ לטפל לטפל בשיער באמצעות חומרים טבעיים וגם לשקול שימוש במסיכה מזינה שמחליפה את המרכך, לפחות פעם או פעמיים בשבוע. כיום, השוק עשיר במסכות משקמות מעולות ויעילות שדורשות מספר דקות בודדות במקלחת. הקפדה על שגרת טיפוח משקמת של השיער יחד עם הרבה סבלנות – יניבו לכם תוצאות נפלאות שיעניקו לכם שיער בריא וחיוך גדול על הפנים כבר מהרגע הראשון.

כדי לקבל מידע נוסף על טיפוח השיער פנינו למורה לי אליס אשר היא מורה בכירה לתסרוקות ועיצוב שיער ברשת רוית אסף:

רוית אסף בית ספר לאיפור

איך אני יכולה לשמור על בריאות השיער?

כדי לשמור על בריאות השיער, קודם כל צריך להיחשף פחות לשמש. ככל שהשיער נחשף לשמש ולמלחים של הים, השיער מאבד מהלחות שלו כמו כן מומלץ להשתמש במסכות שמזינות את השיער כך שהשערה תהיה יותר אלסטית ומבריקה מאשר שערה חסרת חיים ויבשה.

האם אני יכולה לטפל בשיער בבית?

כמובן שאפשר . הטיפול בבית הוא טיפול יותר קליל מטיפול במספרה לכן ינתן לשיער שלא הרוס מאוד. אם המצב של השיער לא מאוד חמור אפשר בכיף לטפל בבית באמצעות מסכות/ אמפולות. שיער חסר חיים הוא ללא וויטמינים וללא ברק …מסכה מכילה חומצה אירונית או קראטין שנותנים לשיער חיות וויטמינים בשנים האחרונות גילינו את השמפו ללא ה SLS   וללא המלחים שלמעשה הם חומרים  כימים לא רוצים ויבשים . עדיף לרכוש שמפו , מסכה ומרכך טבעיים ללא   וללא מקציפים זולים כמו כן מומלץ על חומרים טבעיים ביצה או דבש  וצמחים מסוימים עם ויטמינים לאחרונה נכנסו הרבה חומרים טבעיים גם למספרות … שיער שאיבד את החיות ממש אז מומלץ לטפל במספרה עם טיפול יותר חודר לשערה ויותר עמוק.

האם אני יכולה לעבות את השיער ?

מבחינת עיבוי שיער, קודם כל יש לנו את הפתרון של התוספות אבל אם יש נשירה מעל 100 שערות ביום – זה אומר שחסרים לנו ויטמינים כמו ברזל, אבץ, בי 12. כשיש חוסר של הוויטמינים הנ”ל בגוף, סביר להניח שאכן השיער ישבר יותר ויהיה פחות מלא ואם יהיו לנו את כל הוויטמינים כמו ברזל ואבץ אז השיער יהיה מלא יותר, ארוך ופחות ישבר.

Healthy_hair_1-min

האם שימוש בשמן על השיער יכולה לסייע לבריאות שלו?

יש שמנים שעוזרים ויש שמנים שפחות עוזרים עדיפות לשימון בצורה מתונה וגם כששמים אז לשים קצת שמן ולא לשים אותו משורש השיער משום שהשיער שלנו מפריש שומן טבעי ..אם נעמיס על השיער כמות שומן גדולה השיער ינשור וישבר, לכן צריך לשים שמן על האורך של השיער ולא על הקרקפת עדיף כמובן שמנים לא כבדים ויותר קלילים וטבעיים.

האם מספיק לחפוף את השיער רק עם מים?

מבחינת חפיפה אומנם יש סוגי שמפו רבים והקצפות שונות לשיער שהן לרוב לא ממש בריאות ומצד שני לא תמיד הם מנקים מספיק את השיער

איך אני יכולה להוסיף לחות לשיער לשמירה על הבריאות שלו?

כדי לשמור על לחות השיער והבריאות שלו ניתן להוסיף סרומים , שמנים ושמפו ללא SLS וללא כימיקלים. יש לשים לב שמדובר בשמנים לא כבדים.

למה השיער שלי שברירי ונטול לחות?

מצב של שיער שברירי ונטול לחות נובע ברוב הפעמים מחוסר בוויטמינים. לפעמים זה קשור לגיל המעבר ..שיער שיבה הוא פחות חי משיער רגיל ולרוב הוא אוטומטית נראה פחות חי.

האם סירוק יומיומי פוגע בבריאות השיער?

כן, חד משמעית !! דרך הסירוק צרכה להיות מלמטה למעלה כל פעם חלק קטן כדי שלא יווצרו קשרים ויקרעו את השיער עדיף להסתרק על שיער יבש כי אז הוא פחות אלסטי ופחות נתלש.

מעוניינים ללמוד קורס עיצוב שיער ולהכיר את עולם הסטיילינג מקרוב?  אתם מוזמנים לקבל מידע באתר וגם בטלפון: 1700-70-70-54

פוסטים נוספים:

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים