משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח

מייק אפ מומלץ 2022 לפי סוגי עור

עור פנים מושלם מתחיל בבסיס טוב. המוצר הבסיסי ביותר בארון האיפור שלנו וגם אחד הנושאים הראשונים המועברים בקורס איפור מקצועי הוא המייקאפ.

כדי ליצור מראה איפור של עור פנים מושלם וחסר פגמים צריך להקפיד בבחירת המייק אפ. בחירה נכונה של סוג וגוון המייק אפ חשובים ביותר ביצירת כל מראה איפור. אחרת האיפור יכול להראות עשוי, מוגזם ולא טבעי ,אטום וחסר ברק וזוהר.

אך לפני שבוחרים מייק אפ מומלץ, חשוב לזהות את סוג העור שלנו, ובהתאם לכך להתאים את המייקאפ המושלם עבורו על מנת להשיג את המראה שבו מעוניינים. מייק אפ שאינו מתאים לסוג העור, ייראה עשוי, מלאכותי ולעיתים אף “מסכתי”.

החלוקה של עור הפנים היא לארבעה סוגים: עור רגיל/מעורב, עור יבש, עור שמן, עור רגיש/עדין.

שימוש במייק אפ בגוונים שונים
שימוש במייק אפ בגוונים שונים

מייק אפ מומלץ לעור רגיל/מעורב

זהו סוג עור המאופיין במראה אחיד ולעיתים עם הברקה באזור של מרכז הפנים (מצח,אף,סנטר).

בעלות סוג עור רגיל/מעורב לא מוגבלות לסוגי מייק אפ מסוימים כמו במקרה של עור שמן לדוגמא.

קיימות מגוון רחב של פורמולות למראה בגימור מאט, מבריק או זוהר. נשים עם עור פנים רגיל/מעורב יכולות להשתמש בכל הסוגים השונים של המייק אפ ולהתאים למראה הרצוי.

 

מייק אפ לעור שמן

עור שמן מתאפיין בברק מוגבר באזור של מרכז הפנים, נקבוביות מורחבות ונטייה לפצעים ופצעונים בעיקר בגיל ההתבגרות. עור שמן לרוב הוא גם עור עבה וכבד. בשונה מעור רגיל/מעורב, בעלות עור שמן יכולות להשתמש רק במייק אפ המיועד לכך ומסומן שהינו נטול שומן. מייק אפ כזה הוא קליל יותר ומבוסס על ריכוז גבוה יותר של מים מאשר שומן ומכיל בתוכו גם פודרה, אשר סופחת את השומן. בליין מוצרי האיפור “רוית אסף” פיתחנו את ה”פרפקט טאץ'”, מייק אפ ייחודי המתאים את עצמו לכל סוגי העור לרבות בעלות עור שמן, בשל המרכיבים הייחודים שלו.

סוגי מייקאפ שונים
סוגי מייקאפ שונים

 

סוגי מייק אפ לעור רגיל ולעור שמן

 

מייק אפ לעור יבש ולעור בוגר

עור יבש הוא לרוב דק יותר,  מכיוון שהוא מתאפיין באחוזי שומן נמוכים, בשונה מעור שמן שהוא עבה יותר. עור יבש יכול להיות גנטי, אבל הוא יכול גם להיהפך ליבש (או במקרה שהוא יבש גם כך – ליבש יותר) כתוצאה מההרגלים שלנו ומשינויים סביבתיים כגון:

  • שימוש מוגזם בסבון פנים.
  • עור עם פצעונים לרוב יהפוך להיות עור יבש, לאחר טיפול של ייבוש הפצעים.
  • שינויי מזג אויר – בחורף העור של כולם הופך להיות הרבה יותר יבש מהרגיל.
  • שינויים הורמונאליים – בעיקר בגיל המעבר.

המייק אפ המומלץ לעור יבש הוא כזה המועשר בלחות. אולם, אם יש לך עור רגיל ואת סובלת מעור יבש בגלל שינוי נקודתי, אפשר להוסיף למייקאפ הרגיל מעט קרם לחות או סרום.

מייק אפ מומלץ לעור עדין

עור עדין ודק יכול להיות גם עור רגיש, ולכן צריך להיזהר לא להעמיס עליו כמות גדולה מידי של מייקאפ.

לעור דק מומלץ להשתמש במייק אפ עשיר בלחות. אפשר להוסיף גם סרום על בסיס סיליקון כדי להקנות לפנים מראה מלא יותר.

המדריך המלא לבחירת מייקאפ בשנת 2022

נוזלי, מוצק, עם כיסוי מלא או חלקי בלבד- איך תתאימו את סוג המייקאפ?

אלישבע אברהם, מורה לאיפור ברשת בתי הספר של רוית אסף, עושה לכן סדר ומסבירה בפירוט איך לבחור מייקאפ:

פנים יפות מתחילות תמיד בעור פנים בעל מראה מושלם. בחירה בגוון המייקאפ האידאלי יכולה לגרום לכל מאופרת להיראות כאילו לא התאפרה בעזרת מייקאפ בכלל, ויחד עם זאת היא עדיין בעלת עור נפלא. הסיבה בגללה אנו מורחים מייקאפ על מאופרות היא להשוות לפנים שלהן מראה ומרקם אחידים. כשהמייקאפ מונח נכון, התוצאה הינה עור אשר נראה חלק והכי חשוב- הוא נראה טוב יותר ממה שהיה נראה בלי מייקאפ.

מריחת מייקאפ

קיים שוני מהותי בין המייקאפ בו נבחר לשימוש לטובת איפור לאירוע, להבדיל ממייקאפ בו נבחר לשימוש לטובת איפור לקראת צילום סטילס, צילום וידאו, צילום בטכנולוגיית HD, ולהבדיל מייקאפ עליו נמליץ ללקוחותינו לשימוש יומיומי.ברמה המקצועית קיימות נורמות של בחירה המבוססות על ניסיון וידע אולם ברמת הבחירה האישית – כל המאופרים שלנו מביאים את ההעדפות האישיות שלהם אל שולחן האיפור שלנו וטוב שכך.
פעם היה נהוג לחשוב כי המייקאפ הנוזלי התאפיין במרקם קליל, נראה מצויין על כל סוגי העור וכל הגילאים, לא מדגיש קמטים וקמטוטים, אך אף פעם כמעט לא מעניק כיסוי מספיק. לעומתו המייקאפ המוצק התאפיין ברמת כיסוי מושלמת אך יחד עם זאת מבליט מאד קמטים וקמטוטים וסיפק לעור הפנים מרקם כבד מאד, לעיתים כבד מדי. לשמחתי שוק האיפור התפתח מאז והיום קיימים מייקאפים נוזליים המעניקים כיסוי בדרגה מלאה ואינם מדגישים קמטוטים ולעומתם מייקאפם מוצקים המעניקים לעור חוויית כיסוי מלאה מכלי להכביד עליו במרקם כבד מדי. הנה כמה מהם:

 

מייקאפ הנותן לחות עם גוון

זהו מוצר אשר בשפה המקצועית נקרא גם TINTED MOISTURIZER בגרסתו הקלילה או TINTED BALM בגרסתו העשירה יותר. הכוונה היא למוצרי לחות, לרוב במרקם תחליבי, אשר שולב בהם מעט פיגמנט, לרוב כזה המבוסס על תת-גוון צהוב. המוצרים הללו ניחנו בשקיפות ויזואלית ובמרקם קליל מאד, מה שהופך אותם מתאימים לכל גווני העור כמעט. הם יכולים להחליף את תפקיד הפריימר, או להוות מוצר מושלם לנשים בעלות עור פנים כמעט מושלם אשר אינן צריכות כמעט כיסוי. אני משתמשת במוצר הזה לרוב על דוגמניות (במידה ועור הפנים שלהן אכן עונה לדרישות הללו), או בנות צעירות מאד שמתאפרות לקראת אירוע (כמו איפורי בת- מצווה) ולחליפין- זהו מוצר פנטסטי לאיפורי עור בוגר ומקומט מאד לקראת אירוע (סבתות). ברמת הפונקציונאליות חשוב לזכור כי במוצר הזה יש לרוב הכל:גם לחות, גם איפור וגם (בד”כ) מסנן קרינה, כך שהוא מתאים מאד לנשים אשר מחפשות לקבל כמה תועלות במוצר אחד.

מריחת מייק אפ על הפנים
מריחת מייק אפ על הפנים

מייקאפ קליל/שקוף

את המוצר הזה תפגשו בשמו המקצועי SHEER FOUNDATION. זוהי הגרסה הקלילה ביותר של המייקאפים המעניקה איחוד קליל של גווני העור ומתאימה כמעט לכל סוגי העור, במידה ואין יותר מדי מה להסתיר. המוצר נראה כמו מייקאפ נוזלי רגיל אך מתאפיין ברמת כיסוי קלילה ביותר.

 

מייקאפ נוזלי

את המוצר הזה תפגשו בשמו המקצועי LIQUID FOUNDATION והוא מגיע לרוב באריזת בקבוק רשמות כיסוי שונות , החל מכמעט שקוף (SHEER) ועד לכיסוי מלא (FULL COVERAGE) ניתן להשיגו בגרסאות רגילות או נטולון שומן (OIL FREE)

 

מייקאפ במרקם קרמי

להבדיל מהמייקאפ הנוזלי, מדובר בגרסה סמיכה יותר הנקראת גם CREAM FOUNDATION. המוצר הזה מגיע לרוב בצנצנות או בשפופרות והנוסחה שלו מכילה בדרך כלל פיגמנטים במרקם צפוף יותר בהשוואה למייקאפ הנוזלי. רבים מהמייקאפים המכילים גם תועלות טיפוחיות לעור בוגר ומתאפיינים גם באפקט פוקוס רך 0ראו בהמשך) מגיעים במרקם קרמי ובצנצנות יוקרתיות.

 

מייקאפים בעלי אפקט “פוקוס רך”

לרוב מדובר במייקפאים נוזליים בדרגות כיסוי שונות המותאמים לגילאים הבוגרים יותר, לאיפורי אירועים של האמהות והסבתות. הם נקראים גם “מייקאפים בעלי אפקט מתיחה” תודות לקולטני אור הנמצאים בתוכם ומחזירים את האור שבחדר (בין אם זה אור טבעי או מלאכותי) כך שהקמטים והקמטוטים בפנים נראית “רכים” יותר ובולטים הרבה פחות.

 

מייקאפים בעלי אפקט התקבעות מהיר

אלו נקראים גם “מייקאפים עמידים” משום שבפורמולה שלהם משולבים פולימרים נדיפים אשר בעת ההתנדפות שלהם יוצרים התקבעות חזקה של הפיגמנט בו הם שולבו ולפיכך, כל מריחת המייקאפ הופכת לעמידה במיוחד. אלו מייקאפים אידיאליים לעבודה לקראת איפור לאירועים או לקראת עבודה בתנאי מזג אוויר קשים במיוחד הדורשים עמידות חריגה של האיפור. (צילומים על חוף הים, בטבע וכו’).

 

מייקאפ במרקם מוס

זהו מייקאפ נוזלי אשר עבר תהליך של הקצפה ומכן שמו המקצועי WHIPPED FOUNDATION. ההקצפה עצמה יצרה מרקם עבה יותר למוצר ולפיכך הוא מסוגל לכסות קצת יותר בהשוואה לגרסה הנוזלית.

 

מייקאפ מוצק

את המייקאפ הזה ניתן למצוא בצורת סטיק הנקראת STICK FOUNDATION או באריזה דחוסה הנקראת CAKE FOUNDATION.זהו המייקאפ הפופולארי ביותר בתעשיית הצילומים- סטילס ווידאו. מדובר במוצר המכיל נוסחה בעלת צפיפות פיגמנטים רבה, המסוגל לכסות באופן מלא ברמה נקודתית או נרחבת .הוא מאפשר בניה של רמת הכיסוי הרצוי מרמה בינונית ועד לכיסוי מלא.

 

מייקאפ מינראלי אבקתי

זהו מייקאפ במרקם פודרתי אשר הופך לקרמי תוך ריאקציה עם שכבת השומן הנמצאת על עורנו. זו בדיוק הסיבה לכך שאני מעדיפה להשתמש בו על מאופרים בעלי עור שמן  או מעורב, בגילאים צעירים. לעומת זאת כשהעור נעשה בוגר יותר, המייקאפ הזה נוטה להדגיש קמטים וקמטוטים ואינו מתקבל בצורה מחמיאה על העור.

 

מייקאפ דו שימושי – רטוב/יבש

זהו מייקאפ אשר נקרא ומתנהג לכאורה כמו פודרה דחוסה. אך שימו לב לשמו המקצועי WET TO DRY FOUNDATION. ואכן, בעבודה עם ספוגית רטובה, אנו מקבלים מרקם וכיסוי קלילים יותר של המוצר על עור הפנים. לעומת זאת בעבודה עם ספוגית יבשה, אנו מקבלים כיסוי אבקתי על הפנים אשר מעניק כיסוי גבוה יותר ולאחר כמה דקות מתמזג עם הפרשות השומן של העור שלנו ונראה אחיד.

 

דברים שכדאי לדעת:

בעלי עור שמן עלולים לגרום למייקאפ להיראות כהה יותר עליהם לאחר שהוא מתקבע. משהו בריאקציה בין השומן על העור ובין רכיבי המייקאפ גורם לכך ועליכם להיות ערנים לעניין. פעמים רבות אני בוחרת גוון בהיר יותר (בחצי טון עד טון) למאופרים שלי ולאחר המריחה וההתקבעות (עניין של כמה דקות) מתקבל הצבע האידיאלי.
קיימים גם מייקאפים אשר משנים את הגוון שלהם לאחר ההתקבעות. לרוב הם מתכהים בטון-חצי טון. עם הזמן תכירו את הציוד שלכם ואת ה”התנהגות” של כל מייקאפ, ופשוט תבחרו גוון בהיר יותר, כל פעם שדבר כזה עלול לקרות.
כשמשתמשים במייקאפים בעלי כושר כיסוי גבוה, ניתן בהחלט להשתמש באמצעותם גם כקונסילרים לכל דבר אם המייקאפ מעניק כיסוי מספיק, אין צורך להיצמד לפרוטוקול האיפור “רק כי לימדו אתכם למרוח גם קונסילר” אלא פשוט “לזרום” עם הביצועים של המוצר ולמקסם אותם ככל הניתן.
יש חשיבות רבה למסנן קרינה בתוך המייקאפ אך החשיבות הינה בעיקר למי שמורחת אות ביומיום. כשמאפרים לקראת צילום או אירוע, אין כמעט חשיבות לעובדת קיומו של מסנן קרינה בתוך המייקאפ ,יתרה מכך- הימנעו מלמרוח מייקאפ המכיל מסנן קרינה באזור העיניים או מעל העפעף, משום שחדירת החומרים מסנני הקרינה אל אזור העיניים עלולה לגרום לדמעות.
אותו כנ”ל לגבי מייקאפ עשיר בלחות  ומייקאפ נטול שומן- בשימוש יומיומי, חשוב מאד שאישה תתאים לעצמה את סוג המייקאפ ותכולתו אולם באיפור חד פעמי לאירוע או לקראת צילום אין לעניין כמעט חשיבות

 

אוהבת לאפר? מעוניינת להפוך את התחביב למקצוע? הכנסי לעמוד קורס איפור מקצועי לפרטים נוספים

פוסטים נוספים:

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים