משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח

איך לבחור את ההחלקה המתאימה עבורי?

החלקות שיער פרצו לחיינו כבר לפני כמה עשורים, ומאז הפכו למצרך מבוקש ביותר בקרב נשים ונערות רבות. עם זאת, רבות מהנשים והנערות שמבצעות החלקת שיער על בסיס קבוע, לא בדיוק יודעות מהי החלקה ואילו סוגי החלקות קיימים כיום. אנחנו פה כדי לעשות לכן סדר בעניינים, עצרנו את דניאל שי מרצה להחלקות ברשת בתי הספר רוית אסף ושאלנו אותו את כל מה שאתן צריכות לדעת על החלקות שיער, כך שתוכלו לבחור את ההחלקה המתאימה והטובה ביותר עבור סוג השיער הספציפי שלכן.

לפני הכל: מהי בעצם החלקת שיער?

במשפט אחד: החלקה היא שינוי סיב השערה מצורתה הטבעית לצורה ישרה וחלקה. 

ובפירוט: החדשנות, הרכיבים המתקדמים והטכנולוגיה הגיעו גם לתחום השיער, ולכן כיום קיימים סוגי החלקות רבים ומגוונים – ולא בכדי. מי מאיתנו לא משקיעה לפחות חצי שעה כל בוקר בפן או מחליק, ומתפללת שהשיער שלה אכן ייראה מספיק טוב בסוף התהליך? מי מאיתנו לא בורחת מכל סימן קל ללחות או לגשם, על מנת שלא להרוס את התסרוקת שעמלה עליה והשקיעה בה אנרגיות רבות בבוקר? 

החלקות שיער מאפשרות לנו להפוך את החיים שלנו לקלים ופשוטים, ולחסוך לא מעט זמן ותסכול בבוקר או לקראת התארגנות לכל יציאה או אירוע. במקום לטפל בשיער זמן ממושך, ניתן פשוט לצאת מהמקלחת, לייבש אותו – ולצאת החוצה ללא שום פעולה נוספת, כשאנו נהנות משיער מסודר, נעים למגע, יפה ומלא ברק. 

בישראל קיימים כיום שני סוגים עיקריים של החלקות: החלקה יפנית והחלקה אורגנית. החלקה אורגנית היא ההחלקה הנפוצה ביותר בארץ, ולכן במאמר זה נתמקד בה. 

בחירת תהליך החלקת שיער
בחירת תהליך החלקת שיער

מהי החלקה אורגנית? 

החלקה אורגנית, כשמה כן היא – מדובר בהחלקה שמכילה רכיבים אורגניים בלבד, ללא כימיקלים וחומרים שעלולים לסכן את השיער או את הבריאות שלנו. לאורך כל תהליך ההחלקה, חומר ההחלקה עוטף את השערה ולכן היא “מוגנת” בעת ביצוע הפעולה, וזו אחת הסיבות לכך שהחלקה זו משקמת את השיער ומותירה אותו רך, נעים, חלק ומלא ברק. 

למידע נוסף על החלקות שיער

אחד מהיתרונות הבולטים ביותר של החלקה אורגנית, הוא שההחלקה היא פעולה חד פעמית שאינה פוגעת בשיער ומאפשרת לנו ליהנות מתוצאות טובות לזמן ממושך – וזאת בשונה מעיצוב השיער באמצעות פן או מחליק, שגורמים לקריעת ולהחלשת השיער, ושרובנו עושות בהם שימוש על בסיס יומיומי.

הערה חשובה: הדבר החשוב שצריך לבדוק לפני החלקת שיער, הוא שההחלקה אכן מאושרת לשימוש על ידי משרד הבריאות.

איך תדעי מה ההחלקה שמתאימה לשערך ?

  • החלקת שיער בלונדיני או מובהר – השאלה הנפוצה ביותר שספרים נתקלים בה היא האם ניתן לבצע החלקה בשיער בלונדיני. מאיפה מגיעה המורכבות בעצם? 

שיער בלונדי הוא שיער שכבר עבר פעולה כימית בעבר, במועד הצביעה. החלקה היא פעולה כימית נוספת, אשר יכולה לגרום לנשירה או לשריפת השערה והריסת השיער, ולכן העבודה עם סוג שיער זה צריכה להיות מדויקת ומותאמת אליו באופן ספציפי. החלקה לסוג שיער זה מכילה חומרים שעוטפים את צבע השיער ולא משנים את הגוון שלו.

חשוב לשים לב כי בשיער בהיר, יש להקפיד שחום מחליק השיער לא יעלה על 190 מעלות לכל היותר. אין להבהיר את השיער בסמוך למועד ההחלקה וכשבועיים לאחר מכן, על מנת לאפשר לשערה להתחזק תחילה.

  • החלקת שיער צבוע – שיער צבוע הוא שיער שעבר פעולה כימית ברמה נמוכה, וזאת בשונה מהבהרה, שהיא פעולה כימית קשה יותר לשיער. הסיבה לכך היא שבשונה מהבהרה, צביעה היא לא פעולה כימית שחודרת לתוך פיגמנט השערה, ולכן הפעולה הכימית בצביעה היא מינורית ומאפשרת ביצוע פעולה כימית נוספת.

כשהעניין נוגע להחלקות, לא קיימות הגבלות ספציפיות לשיער צבוע, אך חשוב לשים לב לכך שלרוב השיער מתבהר קלות לאחר ההחלקה, ולכן מומלץ שלא לצבוע את השיער כשניים עד שלושה ימים לאחר מכן. כמובן שהמלצה זו משתנה בהתאם לסוג השיער והקרקפת של כל לקוחה.

  • החלקת שיער טבעי או בתולי – שיער טבעי או בתולי הוא שיער שלא עבר שום פעולה כימית בעבר. השערה היא בצורה הטבעית והחזקה ביותר, ולכן חומר ההחלקה ישפיע בצורה הטובה והמדויקת ביותר על השערה. לרוב, בסוג שיער כזה, תוצאות ההחלקה יהיה טובות מאוד ללא קשר לסוג השיער עצמו – מתולתל, חלק או גלי. 

הדבר המומלץ ביותר הוא לבצע את ההחלקה אצל ספר שאתן מכירות וסומכות על שיקול הדעת והמקצועיות שלו. כמו כן, מומלץ מאוד לדרוש פגישת ייעוץ לפני מועד ההחלקה, שכן זהו שלב חשוב בדרך לתוצאה שאתן חולמות עליה.

חשוב לזכור שהשיער הוא משהו שמשתנה בין לקוחות ללקוחה, ולכן תוצאת ההחלקה משתנה גם היא בהתאם לסוג השיער. 

  • החלקת שיער יבש – שיער יבש או פגום הוא בדרך כלל שיער חלש יותר, שנוטה לשבירה כיוון שהקראטין הטבעי שקיים בו פגום ובעל צפיפות נמוכה יחסית, עניין אשר הופך אותו לשברירי וחסר ברק. החלקה אורגנית מעשירה את השיער בין היתר בקראטין, שמתמזג בו בטבעיות ומסייע לשקם אותו באופן מידי באמצעות חיזוק השיער. 

קורס החלקות שיער ברשת רוית אסף

כפי שניתן לראות, החלקות שיער הן נושא רחב למדיי, וקצרה היריעה מלהרחיב על כולו. אם תמיד חלמת להכיר ולדעת יותר על החלקות שיער או אף לעסוק במקצוע בעצמך, בקורס החלקות שיער של רוית אסף תוכלי ללמוד את כל מה שאת צריכה על מנת להפוך למומחית בתחום. הקורס מיועד גם לנשות מקצוע שעוסקות במקצועות היופי ומעוניינות לרכוש מקצוע נוסף, וגם למתעניינות שאינן מגיעות בהכרח מהתחום, אך רוצות להעשיר את הידע שלהן או אף לעסוק בתחום בעצמן.

מראה השיער לאחר החלקת שיער

במהלך קורס החלקות, המשתתפות לומדות בין היתר על השילוב הנכון ביותר בין טכניקות מגוונות ומתקדמות של החלקה, התאמת הטכניקה באופן הנכון ביותר לסוגי שיער שונים ולמצב השיער הספציפי של הלקוחה ועוד. השיעורים מתקיימים באופן פרונטלי וכוללים הדגמות, תרגולים והתנסות מעשית, שיאפשרו לכן לקבל את ההכשרה המקצועית הטובה והמקיפה ביותר בתחום כיום.

הקורס מלמד מ0 את כל מה שצריך לדעת ומתאים מאוד גם למי שעוסקת בתחום הביוטי להכנסה נוספת וגם למי שמעוניינ.ת להתחיל ממקצוע מבוקש וריווחי.

קרדיט: דניאל שי- בוגר ומרצה ברשת בתי הספר רוית אסף

אלעד שורתי- מנהל הדרכה ופיתוח עסקי – רשת בתי הספר רוית אסף

פוסטים נוספים:

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים