משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח

איך פותחים עסק בעולם הטיפוח והיופי

עצמאות כלכלית היא משהו שאנשים רבים שואפים אליו, ולא בכדי. עצמאות כזו מאפשרת לנו לעסוק בכל תחום שאנחנו מתעניינים בו, לשלוט לבד על גורלנו הפיננסי ולהרוויח סכומי כסף שלרוב לא יתאפשרו לנו להרוויח כשכירים.

אמנם כמעט כל עסק יסייע לנו בהגעה אל עצמאות כלכלית, אך לא כל עסק הוא בעל תוחלת חיים ארוכה, דרישה גבוהה לאורך זמן ואפשרויות לגדילה וצמיחה עם השנים.

אחד מהתחומים שגם מאפשרים יציבות ותמיד בעלי דרישה, וגם פותחים את שעריהם לאוכלוסיית הנשים העצמאיות, הוא עולם הביוטי והטיפוח.

 

בתקופה האחרונה בעת וירוס הקורונה, עסקי הביוטי היו בין העסקים הראשונים שחזרו לפעול עקב הדרישה הגבוהה. השוק הרגיש בחסרונן של הקוסמטיקאיות, המאפרות ובונות הציפורניים ומיהר לקבוע תור ברגע שהמגבלות אפשרו זאת.

יש המון נשים (וגם גברים) המחפשות את הקריירה שתשלב את היצירה האישית שלהן בתוך שוק עם ביקוש משמעותי, שלא מאבד את ערכו גם בתקופות קשות, אך חלקן לא יודעות איך לפתוח עסק ולכן לא מגשימות את השאיפה הזו.

בעמוד הזה ניתן לכן מידע על פתיחת עסק קטן, בדגש על עולם הטיפוח והביוטי.

 

רוית אסף – קריירה בתחום האיפור והביוטי

 

איך פותחים עסק?

לפני שנצלול לעומק, חשוב להבין כי “עצמאי” הוא מושג רחב, אשר כולל בתוכו כמה וכמה תתי קטגוריות: עוסק פטור, עוסק מורשה, חברה בע”מ, שותפות ועוד. בתור התחלה כדאי שתפתחו עוסק פטור, אשר משמעותו היא שאתן עצמאיות אשר מתפעלות עסק קטן שהיקף ההכנסה שלו לא עולה על בערך 100,000 שקלים בשנה (מספר שמשתנה כל כמה שנים). זהו מקום מצוין להתחיל עד שתחליטו מה תציעו בעסק הביוטי שלכם, מה רמת המחירים תהיה, כמה לקוחות תוכלו לקבל ביום ומה האפשרות לגדול בתוך עסק כזה.

 

איך פותחים עוסק פטור?

לאחר שהבנתן מהי מסגרת הפעילות העסקית שלכן, זה הזמן להבין איך פותחים עסק קטן. פתיחת העסק עצמה היא תהליך פשוט ממה שנדמה, וכל שהיא דורשת הוא רישום של העסק ברשויות. על מנת לעשות זאת, תידרשו להתייצב בשלושה מקומות שונים – הביטוח הלאומי, המע”מ ומס הכנסה:

  • ביטוח לאומי – מיד עם פתיחת העסק, יש לרשום אותו בביטוח הלאומי. לרוב, תידרשו להצהיר על מחזור ההכנסות הצפוי שלכן. על בסיס הצפי הזה, תידרשו לשלם מקדמות לביטוח הלאומי מדיי חודש בחודשו. בסוף השנה, לאחר חישוב כלל ההכנסות השנתיות, תוכלו להזדכות אל מול הביטוח הלאומי, או לחילופין, לשלם תוספת במידה וההכנסות שלכן היו גבוהות מהמצופה. כדי לבצע את הרישום, יש להגיע לביטוח הלאומי פיזית, או לחילופין, למלא את הטופס “דין וחשבון רב שנתי” שבאתר שלהם.
  • מע”מ – תהליך הרישום במע”מ הוא פשוט למדיי: כל שיש לעשות הוא להגיע לסניף המע”מ עם תעודת זהות וטופס רישום 821 מלא (ניתן להוריד את הטופס מהאתר של המע”מ).
  • מס הכנסה – יש למלא טופס פתיחת תיק עבור עצמאי ולשלוח אותו לאגף מס ההכנסה באזור בו אתן מנהלות את העסק שלכן, או לחילופין, להגיע פיזית למס ההכנסה ולמלא את הטופס במקום.

פתיחת עסק בתחום הביוטי

איך מנהלים עסק?

ניהול עסק הוא קטגוריה רחבה למדיי, וקצרה היריעה מלהרחיב בנושא. עם זאת, הדבר הבסיסי והחשוב ביותר שיש לעשות על מנת לנהל את העסק כראוי מבחינה בירוקרטית, הוא לרכוש פנקס קבלות או/ו חשבוניות. במקרה שלכן, בעסק בתחום הביוטי כעוסק פטור, עדיף לבחור בקבלות, אותן תגישו ללקוחות מיד לאחר ששילמו לכן על השירות. שימו לב שהקבלות בפנקס ממוספרות וחשוב להקפיד להוציא אותן לפי הסדר. ניהול קבלות מסודר הוא קריטי, ולמרות שהתחלופה בעסק הביוטי היא גדולה, ואתן עוברות מלקוח ללקוח במהירות, חשוב לזכור לעצור ולכתוב את הקבלה בו במקום, כדי לא לשכוח וחלילה להצהיר על הכנסות שונות ממה שהתקבלו בפועל.

 

טיפים נוספים לפתיחת עסק בתחום הביוטי

פתיחת עסק אינה מסתכמת רק בפעולות בירוקרטיות אל מול הרשויות. להלן מספר טיפים שיסייעו לכן לעלות על דרך המלך:

  • בנו תיק עבודות – תיק עבודות הוא משהו שכל עסק בתחום הביוטי זקוק לו, שכן תיק זה מהווה למעשה את כרטיס הביקור שלכן ומעיד על היכולות שלכם יותר מהכל. ניתן ורצוי לבנות את תיק העבודות הזה ברשתות החברתיות, בדגש על אינסטגרם, יוטיוב ופייסבוק.
  • עצבו לוגו לעסק – לוגו הוא הפנים של העסק, ומסיבה זו, עליו להיות מושקע, מעוצב ותואם את העסק שלכן והמהות שלו. לצורך העניין, חשוב להיעזר באיש מקצוע בעל ניסיון בעיצוב לוגואים – כלומר, במעצב גרפי. אם מדובר בהוצאה גדולה מדיי עבורכן בהתחלה, ניתן להיעזר בפלטפורמות כמו fiverr, שבאמצעותן תוכלו למצוא מעצבים מוכשרים במחירים תחרותיים.
  • בנו מאגר לקוחות – ניתן לבנות מאגר לקוחות באמצעות שיתופי פעולה עם אנשי מקצוע מתחום הביוטי, מבצעים, תחרויות ברשתות החברתיות ועוד.

 

איך אנחנו בבית הספר למקצועות הטיפוח והיופי יכולים לסייע בפתיחת עסק?

הלימודים בבית הספר הם לימודי תעודה, בית הספר מקנה למסיימים תעודת מקצוע ותעודה מטעם משרד העבודה (בקורסים המפוקחים). מעבר לידע המקצועי של הקורס שבחרתם, בין אם זה קורס איפור מקצועי, קורס ספרות, קורס בניית ציפורניים או כל אחד ממגוון הקורסים שאנו מציעים, אתם רוכשים בסיס חזק לצעדים ראשונים בשוק העבודה. מקצועות היופי, מעבר להיותם מאד מבוקשים, הם נלמדים בתקופה קצרה, במספר חודשים ובכך מקנים הזדמנות מצוינת לקליטה מהירה בשוק העבודה ולמינוף לתעסוקה כלכלית ריווחית.

המורים המקצועיים של בית הספר מלווים אתכם בתקופת צבירת הניסיון, גם בזמן הקורס וגם אחריו. לרשת בתי הספר של רוית אסף קיימת קבוצת הפקות גדולה ופעילה המאפשרת לתלמידי ובוגרי בית הספר להשתלב גם כשכירים וגם כעצמאיים. בוגרי בית הספר השתתפו באיפור ושיער באירוויזיון, תוכניות ריאליטי, טלוויזיה, תצוגות והפקות האופנה הכי נחשבות ועוד. בנוסף רשת רוית אסף עובדת בשיתופי פעולה אסטרטגיים עם מגוון החברות והמותגים המובילים בתעשייה, חלקם באופן בלעדי, דוגמת קבוצת אלקליל (מאק, בובי בראון, אסתי לאוודר, סמש בוקס ועוד), רשת אפריל, רשת BE  של שופרסל, מותג השיער וולה פרופשיונל, מותג הציפורניים לילה מילאנו ובמסגרת שיתוף הפעולה, הרשת מפנה את בוגריה לעבודה ובכך מייצרת פלטפורמה בטוחה להמשך תעסוקתי לאחר הקורס.

 

בהצלחה!

פוסטים נוספים:

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים