משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח

תספורות קצרות לנשים: מה ההבדל בין נשים בגילאי ה-30 לבין ה-60?

על ההבדלים המגוונים שבין גילאי ה-30 לגילאי ה-60 ניתן לדבר רבות, אף בכמה מאמרים שונים. עם זאת, התכנסנו כאן כדי לסייע לכן לבחור את התספורת הקצרה המתאימה ביותר לשלב שבו אתן נמצאות בחיים ועל הדרך להכיר לכן כמה אפשרויות לשדרוג הלוק על ידי תספורת קצרה ושיקית שמתאימה במיוחד לעונת הקיץ שבדיוק החלה

מה הם ההבדלים העיקריים בין גילאי ה-30 לבין גילאי ה-60?

גילאי ה-60 וה-30 משתנים זה מזה בשני תחומים מרכזיים: הפיזיולוגי והמנטלי. בעוד שהתחום המנטלי נוטה להיות, לפחות לפי חלק מהדעות גמיש יותר, השינויים הפיזיולוגיים עלולים להיות ניכרים יותר באופן יחסי משנות ה-50. עם זאת, גילאי ה-60 עשויים לכלול שינויים פיזיולוגיים בולטים אף יותר, שכן מדובר בכמה שנים לאחר שהחל גיל המעבר (עשור פחות או יותר),  דבר המשפיע על תחומים נרחבים של החיים לרבות הופעת קמטים מרובים יותר, קשיים בשינה, התייבשות העור השיער והקרקפת ולענייננו – התמודדות עם שיער לבן\אפור ולעיתים אף דליל.

ומה הקשר לתספורת קצרה לנשים?

תספורת שיער יכולה לסייע ביצירת המראה הרצוי, לרבות הדגשה או טשטוש של אזורים מסוימים בפנים, הצערה של הפנים או לחלופין, הענקת מראה בוגר יותר. תספורות קצרות בפרט, נוטות להיות פרקטיות יותר וקלות לעיצוב יומיומי. בנוסף, כפי שנסביר בהמשך, ישנן תספורות קצרות רבות המתאימות לנשים בכל גיל (פיזי או מנטלי). לפניכן כמה תספורות קצרות המתאימות לגילאי ה-30 וה-60:

תספורת בוב קצרה

  • תספורת בוב: תספורת בוב הינה אחת התספורות הקצרות הטרנדיות ביותר, שכן היא פרקטית, קלה לשימור וניתנת למגוון וריאציות. התספורת הינה מעין קארה, שבו קו השיער מעוצב באופן אלכסוני כך שהשיער באזור קדמת הפנים יהיה הארוך ביותר ובאזור הצוואר הקצר ביותר.

יתרונות: ניתן לשחק עם הקו האלכסוני וליצור מראה מעודן או דרמטי יותר במידת הצורך. את השיער ניתן לעצב בצורה חלקה, עם מעט נפח ואף עם מעט סלסול בהתאם למבנה הפנים ואופי השיער עצמו.

תסרוקת נשים קצרות - תסרוקת בוב לנשים בגיל 30
תסרוקת נשים קצרות – תסרוקת בוב לנשים בגיל 30

לאיזה גיל היא מתאימה? התספורת הולמת במיוחד נשים בוגרות יותר, כלומר גילאי ה-50 וה-60, וידוע כמעניק חן מיוחד ואלגנטיות. התספורת יכולה להתאים גם לנשים צעירות יותר, אך שימו לב – במקרים מסוימים תספורת בוב יכולה אף לבגר את הפנים שלא לצורך.

תספורת מדובללת לנשים

  • תספורת מדובללת: תספורת מדובללת תכלול בד”כ אורך שיער שהוא איפשהו בין אורך כתפיים לגובה קו הלסת. התספורת מבוססת על סלסול קל (לא תלתלים של ממש) שבכוחם להעניק מראה שובב, אלגנטי או עדין, תלוי בנפח, סוג השיער וכמובן, המראה הרצוי.

יתרונות: התספורת המדובללת מעניקה נופך צעיר וחיוני לכל אחת שתבחר בה. ביחס לתספורת הקודמת, האופי של התספורת הזו מגיע דווקא מהעיצוב של השיער עצמו ולא מהתספורת, ולכן הוא מחייב השקעה רבה יותר יחסית. יתרונה הגדול ביותר הוא מהנפח שהיא יוצרת ובעובדה שבכוחה לטשטש דלילות שיער, קרחות וכד’.

לאיזה גיל היא מתאימה? התספורת הזו מתאימה לכל גיל ולמעשה גם לצעירות מ-30 ואף למבוגרות מ-70, העיקר שהיא תתאים לאופי.

תסרוקות נשים קצרות - תסרוקת מדובללת לנשים בגיל 60
תסרוקות נשים קצרות – תסרוקת מדובללת לנשים בגיל 60

תספורת פיקסי קצרה

  • תספורת פיקסי: תספורת פיקסי היא אחת מן התספורות ה”נועזות” יותר שנציג לפניכן כאן. מדובר בתספורת קצרה, אשר החלק האחורי (מעל הצוואר) יהיה קצר מאוד (לעיתים כמעט מגולח), וככל שמתקדמים למרכז הראש וקדמת הראש, אורך השיער הולך ומתארך.

יתרונות: תספורת הפיקסי היא רב גונית וכוללת מנעד הנע בין האלגנטי והקלאסי, לבין פריקי ונועז. ניתן להשתמש בה כדי להדגיש עצמות לחיים, ליצור נפח דווקא באזורי מרכז הראש וקדמת הראש (חשוב לומר שאצל נשים לעומת גברים, נשירת השיער נוטה להתחיל דווקא ממרכז הראש ולא מהמפרצים) ולהביע סטייל אישי.

לאיזה גיל היא מתאימה? גם כאן מדובר בתספורת המתאימה לכל גיל כמעט, אולם היא מומלצת במיוחד לגילאי ה-60 פלוס, הודות לאפשרויות העיצוב הרבות הגלומות בה ביחס לאורך השיער הקיים.

תסרוקות נשים קצרות - תסרוקת מדובללת לנשים בגיל 30
תסרוקות נשים קצרות – תסרוקת מדובללת לנשים בגיל 30

תספורת דוקרניים לנשים

  • סגנונות דוקרניים: סגנון שיער דוקרני הוא שער המעוצב כמעין קוצים (דוקרנים) הנשלחים לצדדים שונים ובאופן אסימטרי. בדומה לתספורת המדובללת-קצרה, גם כאן יש אפקט דומה של הענקת נפח וטשטוש פגמים, אם כי באופן שונה לחלוטין.

יתרונות: הסגנון הזה הוא ללא ספק שיקי, ייחודי והולם נשים המעדיפות שיער קצר עם מראה פחות שמרני.

לאיזה גיל הוא מתאים: בעבר הוא אפיין בעיקר צעירות יחסית, אולם עם השנים נראה כי גם נשים רבות ובוגרות בוחרות בו.

תסרוקות נשים קצרות - תסרוקת דוקרנים לנשים בגיל 60
תסרוקות נשים קצרות – תסרוקת דוקרנים לנשים בגיל 60

איך ניתן לשמור על השיער בכל גיל, ובייחוד בגיל מבוגר?

  • בחרו בתכשירי שיער מותאמים – לכל גיל ישנן התופעות המאפיינות אותו בכל הנוגע לשיער (יובש, אובדן גמישות וכד’). בהתאם, נסו לסגל שגרת טיפוח שנותנת מענה לתופעות הללו בצורה המדויקת ביותר.
  • נסו גוונים בשיער – גוונים בשיער יכולים להעניק מראה הרמוני יותר לשיער מאפיר.
  • השתמשו באקססוריז – משקפיים, צעיפים, עגילים וכובעים, יכולים לשנות את הפרופורציות הנראות של הפנים ובהתאם להשלים את הלוק הרצוי והתספורת, עם ובלי קשר לגיל.
  • אל תפחדו מתוספות – קיימות טכניקות רבות קיום להנחת תוספות שיער שיכולות לסייע בהשבת נפח שאבד, עובי ועוד.

לקריאה נוספת על תסרוקות לנשים בכל גיל:

קרדיט הכתבה: אלעד שורתי – מנהל הדרכה רשת בתי הספר רוית אסף

כתיבה: מעיין מלחי

פוסטים נוספים:

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים