משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח

איך לבחור סומק איפור המתאים לעור הפנים שלך?

בעבר, כולנו חשבנו שמספיק רק להניח מעט צבע ורדרד על הלחיים (והאימהות שלנו היו מסתפקות בלתת צביטה הגונה בלחי וזהו), אולם עם הזמן התגלו טכניקות שונות להנחת הסומק, ובהתאם גם סוגי סמקים מגוונים. כדי למצוא את הסומק המחמיא והמתאים ביותר לפנים ולעור הפנים, אספנו עבורכן מידע וטיפים שימושיים לכל אחת, ולכל סוגי העור.

שילוב נכון של סומק באיפור הפנים
שילוב נכון של סומק באיפור הפנים

הנחה קלאסית של סומק 

סומק, כשמו כן הוא, נועד בראש ובראשונה לחקות את ההסמקה הטבעית של הפנים. לסומק שעושה זאת יש כמה יתרונות מרכזיים: ראשית, הוא גורם לפנים להיראות רעננות יותר, בריאות ומלאות חיים. לכן, הנחת סומק בשיטה הקלאסית תתאים למי שמעוניינת לשמר את המראה הרענן ונקי, גם אחרי יום עבודה מפרך וכד’. שנית, לסומק יש יכולת מדהימה להצעיר את הפנים שכן באופן טבעי, הסמקה ניכרת יותר בגילאים צעירים. לכן, מי שנוטה לעור מבוגר ונפול, יכולה להיעזר בטכניקה הזו. 

אילו גוונים מתאימים להנחה קלאסית של סומק?

המטרה בהנחה שכזו היא לחקות מראה טבעי ולכן, הגוונים הוורודים, גווני אפרסק וכד’, יתאימו במיוחד. גווני הסומק יכולים להיות עדינים יותר או פחות, אולם שימו לב לאיזון בין צבעי הפנים לצבע הסומק – חשוב להתאים את גוון הסומק הן לגוון עור הפנים והן לשאר צבעי האיפור שנבחרו. 

הנחה קלאסית של סומק
הנחה קלאסית של סומק

איך מניחים סומק בהנחה קלאסית?

הנחה קלאסית של סומק היא קלה יחסית, משום שהיא צריכה להתבצע בתנועות עגולות על מה שמכונה “תפוחי הלחיים”. אולם, בשונה ממה שרבים נוטים לחשוב, תפוחי הלחיים האידאליים לסומק הם לא בהכרח האזור הבולט ביותר בלחיים כשאנו מחייכות, ונסביר: לכל אחת מאיתנו יש מבנה לחיים ייחודי. אצל חלקנו האזור הבולט ביותר בלחיים כשאנו מחייכות יהיה גבוה יותר, בעוד שאצל אחרות (בד”כ אלה שעצמות הלחיים שלהן פחות בולטות וגבוהות), האזור הבולט ביותר יהיה נמוך יותר. במקרה הראשון, מומלץ להניח את הסומק באותו אזור גבוה ובולט (לא על עצמות הלחיים, אלא ממש על האזור דמוי הכרית, בזמן החיוך). אולם, במקרה השני, כאשר האזור הבולט בזמן החיוך הוא נמול יחסית, מומלץ לשים את הסומק באזור גבוה יותר בלחיים. 

הנחת סומק לטובת הצללה 

ישנן טכניקות רבות להצללה של הפנים, כשהסומק יכול לסייע רבות בכך. המטרה בהנחת הסומק לטובת סיוע בהצללה איננה בהכרח להשיג את מראה הסומק הטבעי, אלא יותר להחמיא לפנים, לאזן בין הגוונים השונים המונחים לטובת ההצללה (שבד”כ נוטים לחום על סוגיו השונים) ולהוסיף צבע עדין ללחיים. באשר לסוג העור, הנחה שכזו של סומק תתאים לעור שהוא יחסית רפוי (לא בהכרח מבוגר) המצריך הצללה לטובת פיסול הפנים.

הנחת סומק עדין
הנחת סומק עדין

אילו גווני סומק יסייעו לנו בהצללה?

ובכן, סומק תמיד יגיע בגוון אדמדם או ורדרד, אולם בהנחה זו נעדיף את הגוונים החומים יותר, העדינים והטבעיים. צבע סומק לאיפור כזה יהיה פחות בולט מהסוג הקודם, שכן מטרתו היא בעיקר לתמוך ולא להדגיש. חשוב לציין, שלא כל צבע יתאים לכל גוון עור, ולכן מומלץ לבחון מראש את גוון העור הנקי לפני בחירת הסומק על ידי מברשות סומק מתאימות.

לקריאה נוספת

מידע נוסף על הוספת סומק לכלות

טיפים לאיפור מקצועי ושילוב סומק בפנים

הוספת איפור טבעי לפנים

איך מניחים סומק להצללה?

את הסומק יש להניח בקו ישר (רק מבחינת הזווית, לא מבחינת העובי) המקביל לזווית שבה הנחנו את ההצללה. עוד עניין חשוב ביותר – סומק מניחים רק לאחר ההצללה ולא לפני. בשונה מהטכניקה הקודמת, כאן נניח את הסומק לאורך כאמור ולא בתנועות עגולות, אולם עדיין נטשטש. 

ממה חשוב להיזהר בזמן הנחת הסומק?

ובכן, למרות שמומלץ להיזהר לא להגזים עם כל מוצרי האיפור, ניתן לומר שעם סומק צריך לשים לב במיוחד. הנחה של כמות רבה מדי של סומק יכולה לגרום למראה בובתי או לחלופין, מבוגר יתר על המידה ומתאמץ, ולמעשה להשיג את המטרות ההפוכות ממה שתכננו בהתחלה. 

הבלטה של האיפור באמצעות שימוש בסומק
הבלטה של האיפור באמצעות שימוש בסומק

הנה כמה טיפים שיעזרו לכן להניח את הסומק בצורה נכונה המשתלבת עם הפנים: 

  • הניחו כל פעם מעט וטשטשו – סמקים איכותיים נוטים להיות בעלי פיגמנט חזק. בהתאם, כדי למצוא את הכמות המדויקת לכן, מומלץ להניח כל פעם מעט על הפנים, לטשטש ורק אז במידת הצורך להוסיף עוד. לחלופין, ניסיון לטשטש סומק חזק מדי על הפנים יכול חלילה לפגום במראה. בנוסף, מטרת הטשטוש היא למנוע מראה עגול מדי של הסומק ולסייע לו להשתלב באלגנטיות באזור הפנים. 
  • אם אתן לא בטוחות, התחילו עם גוונים עדינים – אם אין לכם הרבה ניסיון עם סומק, מומלץ להתחיל עם גוונים עדינים יחסית, כמו בפלטת הסמקים והצלליות של רוית אסף. גוונים עדינים יעזרו לכן למצוא לא רק את הגוון המדויק עם הזמן, אלא גם יצמצמו את הסיכון לטעויות במהלך הנחת האיפור. 
  • שימו לב היטב להבדלים בין שימר לסומק – קיימים מוצרי איפור שונים שנועדו לכאורה לאזור אחיד, שהוא הלחיים. עם זאת, למעשה מדובר בשלושה אזורים שונים לפחות, כשאת הסומק ניתן להניח בסך הכל בשניים מתוכם (בקן ישר עם עצמות הלחיים, ממש מעל ההצללה, או לחלופין על “תפוחי הלחיים” כפי שהסברנו).

ומה לגבי מרקמים וגימורים?

בדומה לסוגי איפור אחרים, גם סמקים מגיעים במגוון רחב של סוגים, מרקמים וגימורים. הנה כמה טיפים לבחירת הסומק המתאים: 

  • גימור מבריק יתאים לבעלות העור הפחות שומני, או לאלה שמעוניינות להבליט את הלחיים. לעומת זאת, לבעלות העור השומני מומלץ ללכת על גוון מאט. 
  • באופן כללי, גוון מאט יתאים יותר להנחה להצללה, לעומת הגימור המבריק שיתאים יותר להנחה הקלאסית. 
  • באשר לגוונים, קיימים גוונים חמים, קרים ואלו שבאמצע. שימו לב היטב לבחירת הגוון הנכון לכן, שכן לא משנה אם אתן מעדיפות את ההנחה הקלאסית או זו שלטובת ההצללה, עדיין לא כל צבע יתאים לכל גוון פנים. 

פוסטים נוספים:

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים