משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח

כל מה שצריך לדעת על גבות דלילות ודקות וכיצד לטפל בהן

בעולם בו מראה הגבה העבה הוא טרנד שלא נדמה שהולך לחלוף בקרוב, אלו מאיתנו עם הגבות הדקות והדלילות מחפשות פתרונות מיידיים להשגת המראה הרצוי. בשביל זה אנחנו כאן.

גבות דלילות הן בעיה מוכרת שמטרידה נשים רבות. שיער הגבות, בריאותו ורמת הצפיפות שלו מושפע מגורמים רבים, כך שבמהלך החיים נשים עלולות לחוות נשירה של שיער ברמות שונות (והאמת שגם גברים), דבר שיכול ליצור תסכול רב. לגבות חשיבות רבה למראה הפנים הכולל ולכן, קיימים כיום פתרונות רבים שנועדו לסייע לכן להתמודד ולטפל בתופעה. בשורות הבאות תמצאו סקירה קצרה על הנושא, פירוט על הפתרונות הקיימים וגם כמה מילים על טרנד הגבות הדקות שייעשה לכן קצת סדר בראש.

מהן גבות דלילות, מהן הסיבות לתופעה?

גבות דלילות הן גבות שבהן חסר שיער, באזורים מסוימים או בכל הגבה. ככלל, הגבה וצפיפות השיער בה נובעים מ:

  • נתונים גנטיים
  • גיל
  • חשיפה לחומרים מסוימים (לרבות חומרי עיצוב גבות מזיקים)
  • שינויים הורמונאליים
  • חוסרים תזונתיים

כל אלו ועוד, הם גורמים אשר יכולים לגרום לנשירת שיער באזור הגבה או במקרים מסוימים אף לפגום בתהליך צמיחת השיער מחדש. עם זאת, יש לציין כי גבה דלילה איננה תמיד בעיה רפואית, אלא בעיקר אסתטית. ישנן נשים רבות שלהן גבות דלילות יחסית באופן טבעי. בכל אופן, אין ספק כי קיימים היום מגוון רחב של תכשירים וטיפולים שנועדו כדי לסייע לכן להתמודד עם התופעה.

מה הבעיה בגבות דלילות?

גבות הן המסגרת הבלתי מעורערת של הפנים ולכן יש להן תפקיד חשוב באסתטיקה של המראה כולו. הגבות לא תלויות באיפור, מראה העור וכד’. במילים אחרות, הרבה פעמים כשאנחנו מרגישים שחסר לנו משהו במראה, יש סיכוי גדול שבכלל מדובר בעיצוב הגבות. לחלופין, עיצוב גבות יכול לשפר פלאים את מראה הפנים גם ללא השקעה מרובה. הגבות יכולות להבליט אזורים מסוימים, ליצור הבעה, להעניק נופך רך או קשוח יותר לפנים ובקיצור, הגבות הן חלק בלתי נפרד מההרמוניה של אזור הפנים כולו.

מהם הפתרונות המוצעים כיום בשוק לשיקום גבות דלילות?

  1. שימוש בתכשירים שנועדו לסייע או לתמוך\להגן על צמיחת שיער הגבות – מדובר בפתרונות ביתיים או רפואיים במקרים מסוימים שנועדו לסייע לתהליך צמיחת הגבות. תחום זה נפוץ ביותר וכולל תכשירים טבעיים למיניהם (כמו שמנים וכד’) ועד למשחות וג’לים. קיימים גם תכשירים רפואיים ספציפיים שנועדו להתמודד עם בעיות עור באזור.
  2. איפור גבות – איפור הגבות הוא תחום רחב הכולל מגוון מוצרים שנועדו לסייע לכן להתמודד עם שיקום גבות דלילות, כמו: עפרונות, צללית, מסקרה, ג’ל ועוד. איפור הגבות איננו פתרון קבוע, אלא זמני ויומיומי ובעיקר, מאוד זמין וידידותי.
  3. איפור קבוע – קיימות מספר טכניקות של עיצוב גבות מתחום האיפור הקבוע, ביניהן גם המיקרובליידינג, הכוללת ציור של שיערות באזור הגבה. בד”כ מדובר בפתרונות קבועים למחצה, כלומר איפור שמחזיק לטווח זמן ארוך, אולם יש לחדש אותו כל כמה חודשים עד כמה שנים. יש לציין שמדובר בפתרון נפוץ ומומלץ, שכן הוא מעניק מראה טבעי לאורך זמן.
  4. השתלת שיער בגבות – מדובר בטכניקה זהה להשתלת שיער ראש. ככלל, מדובר בהשתלת זקיקי שיער שנאספו בצורה כירורגית מאזור אחר.

איך לדעת איזה פתרון הכי מתאים?

הגבות ומראה הגבות הוא עניין אישי לחלוטין. כמובן שיש צורך להתחשב במבנה הפנים, צבע השיער וכדומה, אולם ככלל גבות הן עניין של טעם. לכן, בראש ובראשונה מומלץ לאבחן את הגבות (אצל אשת מקצוע) ולשים דגש על כמה פרמטרים חשובים:

  • האם הגבה דלילה באופן זמני או קבוע? לעיתם קשה לדעת, אולם אם מדובר בנשירה שנובעת משינויים הורמונאליים או חוסרים תזונתיים, ייתכן שהפתרונות הזמניים והפולשניים פחות יתאימו יותר מפתרונות אחרים.
  • האם מדובר בטעות עיצוב? לעיתים עיצוב לא נכון לאורך שנים עלול להיראות כמו בעיה טכנית של צמיחת שיערות הגבה. במידת האפשר, תנו לגבה להשתקם, נסו לראות מהי צורת הגבה הטבעית שלכן ומה צפיפות השערות האמיתית ואז התחילו לעצב מחדש.
  • יש הבדל בין מצבים שונים של דלילות גבה: קרחות באזורים מסוימים צריכים להיות מטופלים בצורה אחת, לעומת דלילות כללית שצריכה להיות מטופלת בצורה אחרת. מומלץ כאמור לגשת לאשת מקצוע ולנסות לאבחן את הבעיה האסתטית בגבה על מנת לקבל את הפתרון המתאים לכן ביותר.

 

 

כמה מילים על טרנד הגבות הדקות

אחרי הרבה שנים שבהן הגבות העבות והצפופות יחסית עלו למרכז הבמה, אנו עדים לקמבק מסוים (אם כי לא תמיד מוכר) של גבות דקות. הגבות הדקות נראות כמעין קו מצויר (ולעיתים, אכן מדובר בגבות מצוירות) והן דומות יותר לטרנד הגבות שהיה אופנתי בתקופת שנות ה-80 ולפניה. לפני שאתן מתאהבות לגמרי בתופעה או לחלופין דוחות אותה לגמרי, הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:

  • לגבה דקה יש יתרונות מסוימים – היא ללא ספק מעניקה דגש רב יותר לעיניים (ויש שיגידו שהיא אף מגדילה את העין), היא מאפשרת יצירת הבעה נשית יותר ורכה יותר למבנה הפנים ובגדול, הן “נותנות מקום” לכל אותם מאפיינים בפנים שבד”כ פחות בולטים כשיש גבה עבה ודומיננטית.
  • עם זאת, חשוב להדגיש – קשה מאוד לעצב גבות דקות משום שמדובר בשטח עבודה צר מאוד, בלשון המעטה. עיצוב לא נכון עלול לקבע הבעה לא רצויה על הפנים ולתת מראה מלאכותי ולא אסתטי. סכנה נוספת היא יצירת אי סימטריה שיהיה מאוד קשה לטשטש.
  • אולם, הסכנה הגדולה יותר היא הסכנה הנובעת ממריטת גבות מסיבית ו\או שימוש בתכשירים אגרסיביים לצביעת הגבה. טיפול בשערות הגבה הוא נושא למאמר ארוך ונפרד, אך בכל זאת נדגיש כי לשערות, בדיוק כמו שערות הראש, לוקח זמן לצמוח ומריטה אגרסיבית יכולה לפגום פגיעה של ממש במראה הגבה שחלילה יישאר איתכן לאורך זמן, עד שהשערות יצמחו מחדש.
  • בגדול, גבות דקות מאוד גם כך לא מתאימות לכל מבנה פנים ולכן, הדרך הבטוחה ביותר לסדר את הגבות היא קודם כל להיצמד לנתונים הטבעיים ולהיוועץ עם אשת מקצוע מומחית לגבי המראה המתאים לכן.

פוסטים נוספים:

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים