משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח

מה הם ההבדלים בין סוגי המייקאפ השונים?

מייקאפ הוא אחד הכלים השימושיים ביותר בעולם האיפור, ולא בכדי: הוא מאפשר לאחד את גוון העור, מסתיר פגמים ופיגמנטציה וגורם לעור להיראות חלק ויפה יותר באופן כללי. מה ההבדל בין סוגי המייקאפ השונים שקיימים כיום וכיצד תבחרי את המייקאפ האידיאלי עבורך? הנה המדריך השלם.

מגוון סוגי המייק אפ שניתן לרכוש אצל רוית אסף
מגוון סוגי המייק אפ שניתן לרכוש אצל רוית אסף

אילו סוגי מייקאפ קיימים כיום?

באופן עקרוני, כיום קיימים בשוק שלושה סוגים עיקריים של מייקאפ – נוזלי, מינרלי וקרמי:

  • מייקאפ נוזלי – מייקאפ שבדרך כלל מגיע בבקבוקונים קטנים ומרקמו, ניחשתן נכון, נוזלי. מדובר במייקאפ הפופולרי ביותר כיום, בעיקר כיוון שהוא יכול להתאים למגוון רחב של סוגי עור (בהתאם לפורמולה שלו), ושהוא בדרך כלל פשוט יותר למריחה, כך שהוא מתאים גם למתחילות בעולם האיפור. על פי רוב על בסיס מים ורמת כיסוי מבינונית ועד גבוהה באופן נבנה .
  • מייקאפ מינרלי – מייקאפ אבקתי, שנראה ומתנהג כמו פודרה. מייקאפ כזה עשוי להתאים בעיקר לבעלות עור רגיל, שלא זקוקות לכיסוי משמעותי.
  • מייקאפ קרמי – מייקאפ שמגיע בתצורת קרם, בדרך כלל בצנצנות קטנות או כ”סטיק”. ברוב המקרים, סוג המייקאפ הזה מתאפיין בכיסוי גבוה במיוחד, אם כי הוא מתאים בעיקר למי שמנוסה מאוד בהנחת איפור, כיוון שהוא נחשב לקשה יותר לשימוש. על פי רוב על בסיס שומן רמת כיסוי גבוהה עד מלאה ודורש קיבוע .

את כל סוגי המייקאפ הללו, ניתן למרוח על העור באמצעות מברשת מייקאפ איכותית. למידע נוסף על סוגי מייק אפ לפי סוג העור.

סוגי מייק אפ מומלצים
סוגי מייק אפ מומלצים

איך מתאימים מייקאפ בצורה נכונה לעור שמן?

עור שמן הוא עור שמתאפיין בהפרשה עודפת של סבום מהנקבוביות. הסבום הוא מעין חומר שמנוני, שמופרש מבלוטות החלב. במצב רגיל, תפקידו של הסבום הוא לשמן את העור ולהגן עליו, אך בעור שמנוני, עודף הסבום עלול לגרום לאקנה, “שחורים” וכדומה.

התאמה של מייקאפ לעור שמן יכולה להיות מעט מאתגרת, כיוון שמצד אחד, רצוי לבחור במייקאפ במרקם קליל, שלא “יעמיס” על העור ויסתום עוד יותר את הנקבוביות. מנגד, על המייקאפ להעניק לעור מספיק כיסוי על מנת לכסות סימני אקנה, “שחורים” ועוד. לכן, בדרך כלל, נעדיף לבחור במייקאפ נוזלי שמתאפיין בגימור מאט או בגימור טבעי. מייקאפ מסדרת ה-Silk Cover של רוית אסף יכול להיות נהדר לבעלות עור שמן, כיוון שהוא מעניק לעור גימור טבעי ומספק לו כיסוי עמיד במיוחד, כזה שעומד גם בפני עור שמנוני.

ומה לגבי מייק אפ לעור יבש?

בסוגי עור יבש, בדרך כלל ניתקל בבעיה ההפוכה מעור שמן, וניאלץ להתמודד עם הפרשה מועטה מאוד של סבום מהנקבוביות. על אף שנשמע שמדובר ביתרון, מדובר למעשה בחיסרון משמעותי, שכן כאשר העור לא מפריש סבום שמגן עליו, הוא חשוף יותר לנזקים. לכן, בשונה ממה שנהוג לחשוב, גם בעור יבש יכולים להופיע פצעונים ואף אקנה, לצד קילופים ורגישות מוגברת של העור. מסיבות אלה, חשוב לנהוג בעור יבש בזהירות, ולהתאים לו מייקאפ שיספק לעור לחות, יסתיר את מרקם העור – שבדרך כלל מתאפיין בחוסר אחידות, ויחליק אותו. גם במקרה הזה, המייקאפ הנוזלי מסדרת ה-Silk Cover של רוית אסף יכול להיות אידיאלי, כיוון שהוא מעניק לעור לחות, מתאפיין בגימור משיי והופך את העור לאחיד ונעים יותר למגע. טיפ חשוב נוסף להכנת העור באופן מושלם לבעלות עור שומני ואף עור יבש או מיובש , ניקיון העור והכנתו בלחויות וסרומים יעודיים יכין לנו את קנבס הפנים בצורה מדוייקת , למידע על סדרת הטיפוח מבית רוית אסף לחצי כאן

למה עוד חשוב לשים לב בעת בחירת מייקאפ?

פרמטר נוסף ולא פחות חשוב שיש לתת עליו את הדעת בעת בחירת מייקאפ הוא גוון העור ותת הגוון שלו. בעוד שגוון העור מתייחס לדרגת הכהות של העור, תת הגוון מתייחס לצבע הספציפי של העור. ישנם שלושה סוגים עיקריים של תת-גוון: חם, קר וניטרלי. עור בגוון חם בדרך כלל יתאפיין בתת-גוון צהבהב, ועור בגוון קר בדרך כלל יתאפיין בתת-גוון ורדרד.

אם את לא מצליחה להבין מהו תת הגוון שלך, נסי את הטיפ הבא: הביטי על הוורידים שלך. אם הוורידים ירוקים – סביר להניח שתת הגוון שלך הוא חם, כמו תת הגוון של המייקאפ הזה. אם הוורידים בצבע כחול או סגול – סביר להניח שתת הגוון שלך הוא קר, כמו תת הגוון של המייקאפ הזה. אם קשה לך להחליט על צבע הוורידים, או שהם מופיעים בכמה צבעים שונים – סביר להניח שתת הגוון שלך הוא ניטרלי.

רוית אסף באיפור מושלם בשילוב מייק אפ
רוית אסף באיפור מושלם בשילוב מייק אפ

מספר שאלות שחשוב לדעת על מייק אפ

מהו מייק אפ נוזלי?

מייק אפ נוזלי, כשמן כן הוא. מגיע במרקם נוזלי בבקבוקונים או שפורפרות. בשל מרקמו, הוא קל ונוח למריחה ומהול במים או שמן. היתרון של מייקאפ נוזלי הוא שניתן לערבב אותו ביתר קלות עם מגוון מוצרים נוסף, כמו קרם לחות או פריימר, במידה ורוצים להקליל אותו. יתרון נוסף, קיימת שליטה מירבית בגימור וכיסוי עור הפנים בשימוש המייקאפ הנוזלי בהתאם לכמות שנבחר.

כמה זמן מחזיק מייק אפ נוזלי? האם הוא מתייבש?

לרוב מרגע הפתיחה, נהוג להשתמש במייק אפ נוזלי עד שנתיים. מייקאפ נוזלי על בסיס מים עמיד יותר ולרוב אינו מצריך פידור, אלא אם מדובר בעור שמן ואז רצוי בכלך מקרה לפדר. מייקאפ על בסיס שמן פחות עמיד ויצריך פידור.

מהו ההבדל בין מייק אפ נוזלי למייק אפ קרמי?

ההבדל במרקמים וברמת הכיסוי. מייקאפ נוזלי דק ואוורירי יותר, כמו כן ניתן לקבל רמת כיסוי משתנה בהתאם לרצון המתאפרת. מייקאפ קרמי לרוב עבה יותר ורמת הכיסוי שלו גבוהה יותר. היות ועל בסיס שמן, אזי פחות עמיד ומצריך פידור.

האם כדאי לי להשתמש במייק אפ נוזלי ולא באבקה?

בחירת המייקאפ תלוייה בסוג העור וברצון המתאפרת.

מייקאפ נוזלי על בסיס מים בטקסטורה דקה יראה מאד טבעי ונוח על העור, יתן אפקט של גוון אחיד והעור יכול להראות גם משיי ולא בהכרח מאט. בעוד מייקאפ אבקתי בהכרח יקנה מראה מאט ואטום, אך לא עם כיסוי גבוה. מייקאפ אבקתי מתאים כטאצ’אפ (כמו הסטודיו פיקס של מאק) או לעור רגיל וחלק.

האם מייק אפ יכול להיות עמיד למים?

ברור! דוגמת הסילק קאבר של רוית אסף. מייק־אפ המבוסס על טכנולוגיה בלעדית המאפשרת היצמדות טובה יותר לעור הפנים, וכתוצאה מכך מעניקה עמידות לאורך זמן.

האם יש בסיס מומלץ לאיפור במזג אוויר חם?

באופן כללי, חשוב להכין את עור הפנים לפני הנחת המייקאפ. עורה פנים נקי ולחותי ופריימר כבסיס למייקאפ, יאפשרו למייקאפ להימרח טוב וחלק יותר ויגבירו את עמידותו לאורך שעות היום.

בקיץ, בשל תנאי האקלים והלחות, מומלץ לא לוותר על פריימר ומעליו מייקאפ בגימור נוזלי קליל ודק על בסיס מים למראה גוון אחיד או מייקאפ פודרה למראה מאט במיוחד לעור שנוטה להזיע ולהבריק.

בכל מקרה במזג אויר חם, כדאי לוותר על אוובר פידור ולכן שימוש במייקאפים עמידים חשוב ביותר.

מייק אפ נוזלי
מייק אפ נוזלי

לסיכום סוגי המייקאפ

מייקאפ הוא ללא ספק אחד האלמנטים החשובים ביותר באיפור, שכן הוא זה שמסייע לנו ליצור בסיס מושלם, עליו אנו יכולות לבנות את שאר האיפור. על מנת שנוכל להפיק מהמייקאפ את כל היתרונות שלו וליצור קנבס חלק, אחיד ומושלם – חשוב להתאים את המייקאפ באופן נכון לעור, תוך מתן הדעת על סוג העור ועל הגוון שלו, כפי שהצגנו במדריך זה. בהצלחה!

במדריך הבא נסביר בפירוט על אופן התאמת גוון המייקאפ לגוון העור

קרדיט:

רוית אסף – מאפרת ובעלת רשת למקצועות היופי

אלעד שורתי – מנהל הדרכה ופיתוח עסקי

מעין מליח – כותבת תוכן מקצועית

פוסטים נוספים:

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים