משלוח חינם בקניה מעל 299 ש"ח
0 0.00

חשיבותו של איפור טבעי בקיץ הישראלי

למה כדאי לכן ללכת על איפור טבעי בקיץ הקרוב?

לאיפור טבעי יש מגוון רחב של יתרונות, פרקטיים ואסתטיים, אשר הופכים אותו למומלץ גם בלי קשר לקיץ, לחום וללחות. נשים רבות בוחרות בו כאיפור היומיומי שלהן לכל אורך השנה, אולם אין ספק כי הוא מומלץ במיוחד לעונה החמה הודות למספר יתרונות:

  • האיפור הטבעי כולל כיסוי בסיסי יחסית, כלומר שכבה דקה יחסית של איפור שלא מעמיסה על עור הפנים.
  • הוא מתאים במיוחד לימים חמים, עמוסי לחות ועם פוטנציאל הזעה.
  • מראה האיפור הטבעי נראה מעולה על רקע אור טבעי, בפנים או בחוץ, כך שהוא מתאים גם לימים שטופי שמש, אולם גם לשהייה במשרד במזגן.
  • בהקשר הישראלי, האיפור הטבעי הולם במיוחד את אופנת הקיץ בארץ המאופיינת בקלילות והופעת ה”ללא מאמץ”.
  • האיפור הטבעי מתאים לכל אחת, בכל גיל ובכל גוון עור.
רוית אסף מציגה איפור טבעי
רוית אסף מציגה איפור טבעי

אפילו קיילי ג’נר עברה לאיפור טבעי

אם יש משהו שאפשר להגיד על קיילי ג’נר, לפחות עד העת האחרונה, הוא שאיפור קליל הוא לא בדיוק הקטע שלה. עם זאת, לפני חודש שוחרר סרטון שלה בעמוד ווג, בו היא מדגימה את שגרת הטיפוח להשגת מראה קלאסי, או במילים שלנו – איפור טבעי קלאסי. הסיבה למעבר החד, היא כפי שהיא מעידה “אני שמה הרבה פחות (איפור), אבל משיגה את אותה תוצאה מדויקת”, (בתרגום חופשי שלנו). אגב, ביחס לטרנד ה”מראה הנקי” בטיקטוק שהתחיל בתחילת 2023, קיילי ג’נר ממש לא לבד עם הסגנון הזה. למרות שקיימים הבדלים קטנים בין מראה נקי, מראה קלאסי ומראה טבעי, בכל זאת כולם סובבים סביב אותו הקונספט הקליל, הלא מתאמץ וכמובן הטבעי.

אז מהו איפור טבעי?

איפור טבעי הוא איפור שנועד בראש ובראשונה להשתלב עם המאפיינים, יש שיגידו החוזקות, של תווי הפנים הטבעיים ומתמקד בעיקר בתיקון פגמים בצורה עדינה ולא מורגשת הדגשת היופי הטבעי ושמירה על גוונים עדינים יחסית.

להיות עם איפור טבעי, להרגיש בלי איפור
להיות עם איפור טבעי, להרגיש בלי איפור

איך משיגים מראה איפור טבעי?

שלב ראשון: הכנה נכונה של העור – עור בריא הוא הבסיס לכל מראה, דרמטי יותר או פחות, אולם בייחוד במראה האיפור הטבעי, ישנה חשיבות רבה לבסיס נקי ובריא ככל הניתן. לכן, מומלץ להתחיל בקרם לחות (ואף להשתמש בו כפריימר) או לכל הפחות לבחור פריימר שמעניק גם לחות והזנה לעור. ישנן כאלה שמעדיפות לשלב קרם עיניים שיגן על האזור מפני קמטוטים ויובש, שפתון לחות ועוד. בקיצור, הדגש באיפור טבעי הוא על מראה בריא וחלק, ולכן מומלץ להשקיע בעור הפנים לפני הנחת האיפור, לא פחות מבאיפור עצמו.

 

שלב שני: הנחת המייקאפ והקונסילר – מראה באיפור הטבעי מבוסס על הנחת שכבת בסיס דקה של איפור ולכן, יש כאלה שאף מוותרות על המייקאפ ועוברות ישר לקונסילר (כמו מישל פן בסרטון מלפני כמה שנים, שם היא מסבירה גם על ההגיון בשמירה על עור טבעי ככל הניתן). בכל מקרה, המטרה כאן היא להעניק כיסוי שאינו ברור מדי, כלומר כיסוי שמטרתו היא ליצור מראה עור נקי ואחיד בגוון, לצד השימוש בקונסילר, בעיקר מתחת לעיניים ובהמשך, בשאר אזורי הכהויות בפנים. אם העור שלכן בריא וחלק, תספיק שכבה דקה ואחידה של מייקאפ. אם לא, כסו בעדינות פגמים שונים והוסיפו עוד שכבה דקה ועוד שכבה דקה של כיסוי, עד שתגיעו לתוצאה הרצויה ומבלי להעמיס על עור הפנים.

 

שלב שלישי עיצוב הגבות – לגבות ישנו תפקיד חשוב בהענקת מראה אסוף לפנים על ידי מסגור, שמירה על פרופורציות נכונות והענקת דגש לאזור העיניים. גם בשלב זה המטרה היא להדגיש את הגבות הטבעיות בצורה שאינה דרמטית מדי, על ידי מילוי חורים אם יש, ג’ל לגבות ואולי השלמת צורה בעזרת עיפרון או חומר אחר, כל עוד יישמר המראה הנקי. אגב, אם בחרתן להוסיף צבע לגבות, היזהרו מגוון שאינו תואם את גוון הגבות הטבעי או מתנגש עם צבע השיער. למידע נוסף על עיצוב גבות.

 

שלב רביעי: צללית ואיפור עיניים – איפור עיניים במראה טבעי יכלול גוונים שישתלבו בצורה הרמונית עם גוון העור הטבעי, ללא גוונים חזקים או בולטים מדי. בז’, אפרסק, וגוונים ורודים עדינים ואף חומים עדינים יכולים להשתלב מצוין במראה. את הצללית ניתן לשלב עם קו איילינר עדין שידגיש את קו הריסים ועם מסקרה עדינה גם כן שתעניק צבע מעט יותר מודגש. טרנד נוסף שראינו הרבה לאחרונה, הוא לקחת את הברונזר שאיתו תעשו הצללות עדינות ולהשתמש בו גם בתור צללית, מה שיאחד מאד את המראה הכללי.

 

שלב חמישי: איפור שפתיים – ההיגיון בשלב הזה זהה להגיון של איפור העיניים. עדיף לבחור בצבעים חיים וטבעיים, עם ברק עדין. ניתן לבחור בגלוס או בטינט עם גוון מאד מאד עדין, או ללכת על אודם ניודי עם גימור מבריק כדי שהשפתיים לא תיראנה עשויות מדי.

מראה איפור טבעי נקי
מראה איפור טבעי נקי

טיפים שיעזרו לכן לשמור על המראה הטבעי:

  • הוסיפו ברק עדין, על ידי שימר או מייקאפ מתאים – ברק תמיד מעניק חיות לכל לוק.
  • הימנעו ממיקוד באזור בודד בפנים – העניין הוא ליצור לוק הרמוני, מיקוד באזור אחד, אסתטי ככל שיהיה, יכול לפגום במראה הכולל הרצוי.
  • מכירות את סט הגוונים המתאם לכן? אם לא, זה הזמן להכיר – תורת הצבעים יכולה לתרום המון למי שמעוניינת להכיר את הגוונים המתאימים לה, בלבוש, באיפור וכד’. ישנם מדריכים רבים, אפליקציות ואף אנשי מקצוע שיכולים לסייע לכן בתחום. הכרת גוונים שמתאימים לכן יכולים להשתלב בצורה מושלמת בתתי הגוונים הקיימים בעור.

פוסטים נוספים:

הזמנה לשיעור חינם! מעוניינת להצטרף לתעשיית היופי?

    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      מנורת LED איכותית, חלוק מקצועי, צבתית איכותית ללק ג’ל, פצירה, פריימר, באפר בננה או באפר מלבני, דוחף עור אל חלד, מוצרים ללק ג’ל: בייס, טופ, 4 גווני לק ג’ל GELLO, מסיר קטיקולה

      כניסה לאיזור תלמידים ובוגרים